۵ نکته‌ی ضروری برای ضبط صدا در خانه

۵ نکته‌ی ضروری برای ضبط صدا در خانه

در دسته بندی : آهنگسازی

هر آهنگی منحصر به فرد خودش است و در سبک خودش طراحی شده است، اما ناگفته نماند که وکال‌های ترک شما نقطه‌ی کانونی اصلی برای شنوندگان ترک شما است. این وکال‌ها بخشی از آهنگی هستند که مردم به آن گوش می‌دهند، مربوط به آن آهنگ است، و برایشان طنین انداز می‌شود. به همین دلیل است که زمان گذاشتن برای اطمینان از ضبط شدن وکال‌ها در یک سطح حرفه‌ای بسیار مهم است. این در حالی است که هیچ روش صد در صدی و قطعی برای ضبط صدا وجود ندارد، اما شما می‌توانید با رعایت نکاتی که در این مقاله به شما توصیه شده است، به دریافت بهترین نتایج نزدیک شوید. در این مقاله ما قصد داریم چندین نکته برای کمک برای دستیابی به این سطح حرفه‌ای ضبط صدا را با شما به اشتراک بگذاریم، تا بتوانید از کیفیت بالای صداهای ضبط شده مطمئن شوید و بالاترین بازخورد را دریافت کنید.

۱-اتاق

مهمترین عاملی که شما باید به آن فکر کنید اتاقی است که شما می‌خواهید در آن صدا را ضبط کنید، که حتی مهمتر از فکر کردن در مورد نوع میکروفنی است که می‌خواهید تهیه کنید. آکوستیک یک اتاق، عامل قطعی در مورد کیفیت صدای ضبط شده‌ی شما است. اگر شما در یک اتاق کوچک عملیات ضبط را انجام می‌دهید، انعکاس صدا نزدیک تر است و منجر به تنزل صدا می‌شود، اما ممکن است شما متوجه شوید که صدا خیلی نازک است و حتی می‌تواند صدای عجیبی بدهد. در یک اتاق بزرگتر وکال‌های شما صدایی وسیع بدهند و افکتی مانند اکو یا ریورب را از خود تولید کنند. البته صدای ضبط شده در هر اتاق با اتاق دیگر به طرز چشمگیری تفاوت دارد، بنابراین اگر شما وکال‌های خود را در خانه ضبط می‌کنید، شرط این است که جاهای مختلفی از اتاق یا اتاق‌های دیگر خانه را امتحان کنید تا به بهترین نتیجه برسید. به یک اتاق با اندازه‌ی متوسط بروید که اشیای زیادی در آن نباشد، چون وجود اشیای زیاد در اتاق باعث به وجود آمدن انحراف در صدای ضبط شده می‌شود. ضد صدا کردن (جلوگیری از انعکاس صدا) اتاق نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

انتخاب درست میکروفن

۲-انتخاب درست میکروفن

بسته به نوع وکال‌هایی که می‌خواهید ضبط کنید، باید میکروفن مناسبی را برای کارتان پیدا کنید. البته آواز اُپرا چیزی بسیار متفاوت تر از وکال‌های رپ می‌باشد، بنابراین خریدن میکروفن‌های اختصاصی یک روش فوق العاده برای کمک به ضبط بهترین صدا است.

به همین ترتیب، اگر شما خواننده نیستید، اما برنامه‌ی ضبط و تولید پادکست را دارید، طیف گسترده‌ای از میکروفن‌های دستی یا با اصطلاح Shotgun برای دوربین دیجیتالی شما وجود دارد که می‌توانند به شما در ضبط بهتر صداها کمک کنند. پس برای هر وکالی که قصد ضبط کردن آن را دارید تحقیق کنید و بهترین را بخرید.

تنظیم درست میکروفن

۳-تنظیم درست میکروفن

زمانی که بهترین میکروفن را برای کار خود تهیه کردید، کار بعدی شما تنظیم آن می‌باشد. دیافراگم میکروفن را شناسایی کنید و آن را روبروی دهان خود قرار دهید و صدای ضبط شده را با هدفون چک کنید، بنابراین می‌توانید خروجی صدا را به خوبی بشنوید. رعایت حدود ۷ تا ۱۰ سانتیمتر فاصله بین دهان و میکروفن تقریبا ایده‌آل است. همچنین استفاده کردن از یک پاپ فیلتر برای زمانی که حروف (پ) و (ت) در وکال زیاد استفاده می‌شوند یک ایده‌ی فوق العاده است. پاپ فیلتر تقریبا یک قطعه‌ی ضروری  برای ضبط انواع وکال‌ها می‌باشد.

کسب تجربه در مورد لول صدا

۴-کسب تجربه در مورد لول صدا

از آنجایی که هر نوع از ضبط دارای خصوصیاتی متفاوت است، هیچ قانون قطعی و سریعی برای تنظیم دقیق سطح لول صدا وجود ندارد، بنابراین این مهم است که تنظیمات مختلف سطح صدا را تجربه و کاوش کنید تا به بهترین نوع تنظیمات برسید. همچنین شما باید صدا را در کامپیوتر نیز بررسی کنید تا از پیک نزدن یا کلیپینگ صدا مطمئن شوید تا صدای خراب را ضبط نکنید.

۵-همیشه روی یک تنظیمات مستقر نمانید

شاید مهمترین نکته برای به خاطر سپردن این واقعیت باشد که شما احتمالا نمی‌توانید در اولین مرتبه همه چیز را به حد تمام عیار برسانید. این به معنی آن است که ضبط کردن یک قطعه‌ی یکسان برای ۳ تا ۵ بار به شما محدوده‌ای از گزینه‌ها را ارائه می‌دهد تا بتوانید بین آنها بهترین نوع تنظیمات را انتخاب کنید. این کار همچنین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا کمک می‌کند تا میکروفن و صدای شما گرم شود و مطمئن می‌شوید که آیا نزدیک به چیزی هستید که انتظارش را دارید یا خیر.

منبع دی جی سنتر :‌هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *