4 دلیلی که XDJ-XZ  را فوق العاده کرده است

4 دلیلی که XDJ-XZ را فوق العاده کرده است

در دسته بندی : دی‌جی , راهنمای خرید

هنگامی که پایونیر دستگاه XDJ-XZ را در اواخر سال ۲۰۱۹ منتشر کرد افراد بسیاری ابراز نا امیدی کردند. ولی خیلی‌ها هم وقتی Denon کیت‌های نسل جدیدش مانند Prime 4 را منتشر کرد، خیلی ها امیدوار بودند که کمپانی Pioneer نیز یک سیستم دی جی مستقل چهار کانال مخصوص خودش را تولید کند.

خب اکنون XDJ-XZ رسیده است. با اندازه‌ای کامل و استاندارد و دک هایی که از لحاظ احساس و ظاهر دقیقا مانند CDJهای حرفه‌ای به نظر می‌رسند. میکسر آن هم تقریبا قابل تشخیص است که مدل به روز شده‌ی میکسر DJM-900NXS2 می‌باشد. پس این به معنی آن است که شما می‌توانید از طریق USB و نرم‌افزار ،۴ دک خود را بر روی XDJ-XZ کنترل کنید.

حقیقت این است که این همان تکنیکی بود که در مدل‌های قدیمی XDJ-RX2 و XDJ-RR بکار رفته بود. به آن معنی که آن دارای قابلیت‌های یک میکسر مستقل بوده و همه‌ی FX های سخت‌افزاری از ابزارهای حرفه‌ای را هم دارد و ظاهر و احساس دک CDJ-2000NXS2 را هم داشته و این دستگاه در اصل همان XDJ-RX2 با ابعاد و ویژگی‌های بزرگتر می‌باشد.

احساس اینکه مردم فکر کنند کمپانی پایونیر به رقیبان خود اجازه‌ی سرقت تاج محصولات دی جی را بدهد، چیزی است که مردم دوست ندارند. اما مسئله اینجاست که این دستگاه خیلی فراتر از رقیبان خود است. یک چیزی که در جامعه‌ی تولید کنندگان دستگاه‌های دی جی رایج است آن است که تولید کنندگان هیچ وقت تمام نیرو و فکر خود را بر روی یک دستگاه هزینه نمی‌کنند، اما با وجود تمام این حرف‌ها، آن یک موفقیت بزرگ پایونیر می‌باشد.

– به چهار دلیل:

۱.

XDJ-XZ تقریبا همه‌ی چیزهایی که بر روی یک جفت پلیر CDJ-2000NXS2 بعلاوه‌ی میکسر DJM-900NXS2 موجود است را دارد، اما با قیمت خیلی کمتر نسبت به آن. خب آن به جای دو تا نمایشگر یک صفحه نمایش کلی در وسط دک ها و بالای میکسر دارد که این بزرگترین تفاوت آن با ستی که مثال زدیم بوده و تمام اجزای دیگر آن دقیقا احساس و شباهت مدل‌های اصلی را دارند. همچنین شما نمی‌توانید با دو CDJ آن از قابلیت چهار دک استفاده کنید. اما این یک اشکال آن به حساب نمی‌آید.

۲.

XDJ-XZ دقیقا احساس و جدیت یک دستگاه حرفه‌ای را دارد و نمی‌توان آن را دست کم گرفت و برای علاقه‌مندان به کار کردن با دستگاه‌های حرفه‌ای و استانداردی که در فستیوال‌ها و کلاب‌ها استفاده می‌شوند، بسیار مناسب می‌باشد. آن به شما کمک می‌کند تا فرصت استفاده و تجربه‌ی کار با دستگاه‌های حرفه‌ای را داشته باشید. چه کسی پیدا می‌شود که دوست نداشته باشد احساس و شباهت تجهیزات حرفه‌ای دی جی را با قیمتی کمتر از نصف آن داشته باشد؟ ... این دستگاه ممکن است که از لحاظ فنی خیلی کامل نباشد اما مطمئنن چیزی است دقیقا مثل نسخه‌ی اصلی و عملکردش هم نیز بسیار خوب می‌باشد.

۳.

اگر شما واقعا بخواهید که تمام ویژگی‌های یک کنترلر چهار کانال را داشته باشید می‌توانید به راحتی از یک لپ تاپ استفاده کنید و نرم‌افزار Rekordbox را باز کنید و در سال ۲۰۲۰ نیز آپدیت‌های Virtual DJ و Serato DJ Pro برای سازگاری با آن ارائه می‌شوند.

۴.

با وجود اینکه XDJ-XZ از تکنولوژی نسل جدید استفاده نکرده است اما پلیر و میکسرهای استاندارد کلاب و فستیوال کمپانی پایونیر نزدیک به ۱۰ سال است که تغییری نکرده است و این کنترلر هم دقیقا مشابه آنها با ابعاد و جنس یکسان اما با به روز رسانی‌های متعدد و کمی تغییر شکل ظاهری می‌باشد. دی جی‌هایی که از ابزار پایونیر استفاده می‌کنند نیز با دیدن این دستگاه به اصالت آن پی خواهند برد.

نتیجه گیری:

ما معتقدیم با وجود اینکه این دستگاه مجهز به آخرین فناوری روز در زمینه تجهیزات دی جی نمی‌باشد، اما فضای کاری که این کنترلر برای شما به وجود می‌آورد با توجه به قیمت مقرون به صرفه‌اش دقیقا همان چیزی است که آرزو می‌کنید قبل از رسیدن به هدف اصلی و پلی کردن در مکان‌های حرفه‌ای با آن کار بکنید و تمام قلق های تجهیزات استاندارد دی جی را یاد بگیرید.

منبع دی جی سنتر:‌ هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *