سلامت روان برای دی جی‌ها: ۴ روش برای مقابله با افسردگی دی جی

سلامت روان برای دی جی‌ها: ۴ روش برای مقابله با افسردگی دی جی

در دسته بندی : دی‌جی

سلامت روانی برای دی جی‌ها چیزی است که به ویژه بعد از مرگ دی جی و آهنگساز بزرگ Avicii بسیار مورد بحث قرار گرفته است. اما این درحالی است که برای بیشتر ماها دی جی کردن تنها یک سرگرمی عالی است و چیزی نیست که بر روی زندگی ما تاثیر بگذارد، ولی این به آن معنی نیست که ما از خطرات این تنش‌ها در امان هستیم. در واقع افسردگی دی جی چیزی است که همه آن را در زمانی احساس می‌کنند.

حقیقت این است که، شما با کار کردن در هر زمینه‌ی خلاقانه‌ای برای زمان طولانی، احتمالا یک بار افسردگی را پشت سر خواهید گذاشت. برای بعضی افراد این اتفاق در اوایل روند کاریشان زمانی که شاهد پیشرفت کافی از کارشان نیستند، رخ می‌دهد. برای برخی نیز زمانی رخ می‌دهد که آنها جای پای خود را محکم کرده‌اند اما احساس راکد و بدون حرکت بودن می‌کنند.

این می‌تواند تخریب کننده باشد و حتی می‌تواند باعث شود برخی افراد از انجام کاری که روزی عاشقش بودند منصرف شوند. بنابراین بیایید باهم به برخی از این نشانه‌های افسردگی که شما باید آنها را بشناسید، نگاهی بیاندازیم و کارهایی که برای جلوگیری از بروز آنها وجود دارد را بررسی کنیم یا اگر که قبلا دچار این افسردگی شده‌اید چطور دوباره به کار برگردید.

اول از همه باید بدانید که این برای همه اتفاق می‌افتد

اول از همه باید بدانید که این برای همه اتفاق می‌افتد

وقتی صحبت از سلامت روان دی جی‌ها می‌شود مهمترین چیز برای به خاطر سپاردن این است که افسردگی برای همه اتفاق می‌افتد. من به شخصه مدت زمانی را در ده سال فعالیت دی جی خودم کاملا دچار این افسردگی شده بودم. معمولا زمانی این اتفاق رخ می‌دهد که من برای یک دوره‌ی طولانی در یک برنامه‌ یا سبک‌ موسیقی یکسان پلی می‌کنم.

چیزی که این نوع احساس افسردگی را برای من بدتر می‌کند این است که من به طور طبیعی برای هر فرصتی که به من داده می‌شود به حد کافی قدر دان نیستم. بنابراین زمانی که احساس می‌کنم از کاری که انجام می‌دهم لذتی نمی‌برم، باعث می‌شود که من احساس شکست خوردن بکنم و این احساس مخصوصا زمانی که دی جی‌های زیادی وجود دارند که دوست دارند جای من را بگیرند نیز بیشتر می‌شود.

آیا شما از افسردگی رنج می‌برید؟

ـ از دست دادن انگیزه:‌ آن چیزی که به من کمک کرد بر افسردگی‌ام غلبه کنم درک علائمی است که به من زمان شروع احساس افسردگی را نشان می‌دهد. انگیزه گمشده - بسیاری از افراد دی جی کردن را از اشتیاق به موسیقی و تمایل به پخش موسیقی در مقابل سایر افراد شروع می کنند. هنگامی که افسردگی شروع می‌شود، آن انگیزه‌ی عمیق برای به اشتراک گذاشتن موسیقی با دیگران می‌تواند اولین چیزی باشد که تحلیل می‌رود. ممکن است شما متوجه شوید که دیگر نمی‌خواهید مثل همیشه تمرین کنید یا شاید هیجان و انگیزه برای کارهای جدید را از دست داده باشید. یکی از چالش‌هایی که به سلامت روان دی جی مربوط می‌شود این است که سعی کنند از احساس دقیق و تمرکز بر روی احساساتشان آگاه باشند زیرا دانستن اینکه انگیزه‌ی خود را از دست داده‌اید اولین قدم برای رد شدن از دوره‌ی افسردگی شما است.

ـ این احساس مانند شروع یک شغل می‌باشد: زمانی که شما بعد از انجام کاری خلاقانه می‌خواهید با تعصبی شدید از آن به عنوان شغل استفاده کنید، خطر مبتلا شدن به آن را احساس می‌کنید که ممکن است آن شبیه به یک کار روزمره بشود. این می‌تواند یک احساس عادی باشد زمانی که برای مدت زمان طولانی مشغول دی جی کردن باشید، احساس ترسیدن از برنامه‌های دی جی مانند احساس داشتن یک شغل بی روح می‌باشد که آن یک موضوع واقعی برای بسیاری از دی جی‌ها می‌باشد.

احساسی که روزی باعث شادی شما از فعالیت در آن کار می‌شد به چیزی تبدیل می‌شود که شما دیگر با آن کار به هیجان نمی‌آیید و باعث می‌شود شما تمرکزتان بر روی اینکه با چه هدفی دی جی کردن را شروع کرده‌اید را از دست بدهید.

ـ احساس می‌کنید که در کل از دی جی کردن باید دست بکشید: اگر به اندازه‌ی زیادی احساس افسردگی داشتید، ممکن است فکر رها کردن دی جی به طور کلی در ذهنتان خطور کرده باشد. این می‌تواند ناشی از احساس تردید یا گیر کردن در کار باشد، کاری که شما در آن قصد بالابردن مهارت‌ها و حرفه‌ی خود را دارید. شاید هم آن ناشی از، از دست دادن اشتیاق کلی شما در رابطه با هنر باشد.

۴ روش برای مقابله با احساس افسردگی

تماشا یا گوش دادن به ست‌های دیگر دی جی‌ها

۱.تماشا یا گوش دادن به ست‌های دیگر دی جی‌ها

روش مورد علاقه‌ی من برای عبور از این دوره‌ی افسردگی، انگیزه گرفتن از دی جی‌های دیگر است. گوش دادن به ست‌های دیگر دی جی‌ها، یا تماشای فیلم‌های پلی کردن آنها می‌تواند انگیزه‌ی لازم را به شما برگرداند. حتی می‌توانید به یک دوره‌ی پیشرفته‌ی میکس کردن بروید و یادگیری تکنیک‌های جدید دی جی کردن را امتحان کنید.

نکته‌ای در مورد گوش دادن یا تماشای دی جی‌های مورد علاقه‌ شما این است که به جست و جوی دی جی‌های کمتر شناخته شده یا نزدیک به سطح خودتان بپردازید. گاهی اوقات این می تواند بهترین روش انگیزه دادن به خودتان باشد زیرا می تواند این فکر را در ذهن شما تقویت کند که، "اگر آنها می توانند این کار را انجام دهند ، پس من هم می توانم"

چیزهای جدید را امتحان کنید / در اجراهایتان ریسک کنید

۲.چیزهای جدید را امتحان کنید / در اجراهایتان ریسک کنید

معمولا پس از گوش دادن یا تماشای کار دیگر دی جی‌ها مغز من پر از ایده‌های جدید میکس کردن برای انتقال به مخاطبان می‌شود که شاید قبلا به آنها فکر نکرده بودم. هیجان برای توسعه‌ی این نوع میکس‌های جدید یا مهارت‌های پلی کردن چیزی است که به من برای پیشروی انگیزه می‌دهد.

هنگامی که شما در طول تمرین چند مورد از این ایده‌ها را بررسی کردید، قدم بعدی این است که آنها را در عمل و اجرای زنده‌ی خود پیاده کنید. ممکن است که همه‌ی آن ایده‌ها خوب جواب ندهند اما نتیجه‌ی نهایی این کار را زمانی می‌گیرید که ارزش هرکدام از آن مهارت‌ها و ایده‌هایتان را متوجه شوید.

پیدا کردن برنامه‌های جدید

۳.پیدا کردن برنامه‌های جدید

من زمانی که برای هفته‌های متوالی بدون پلی کردن در جایی متفاوت، در یک برنامه و مکان یکسان پلی می‌کنم این احساس افسردگی به سراغم می‌آید. این می‌توان برای هر دی جی مانند انجام کارهای روزمره باشد زیرا شما در حال تکرار متوالی یک کار هستید.

بهترین روش برای دور شدن از این موقعیت پیدا کردن برنامه‌های جدید برای خودتان می‌باشد. حتی اگر که آن برنامه یک جشن تولد کوچک باشد که ممکن باشد مبلغ آنچنانی را به شما پرداخت نکنند، شما باید این یکنواختی را از بین ببرید و در هر صورتی آن برنامه را برای خود رزرو کنید، مطمئن باشید ارزشش را دارد.

پلی کردن در چنین برنامه‌هایی باعث شده است که انگیزه‌ی من برای ادامه دادن و زمان بندی مجدد برای برنامه‌های جدید دوباره شکوفا شود، و این کار خودش من را برای انجام کارهایی جدید در برنامه‌های معمولی که احساس تکراری شدن آنها را داشتم، تشویق می‌کند.

به خودتان استراحت بدهید

۴.به خودتان استراحت بدهید

کمی استراحت کنید و مهم نیست که این استراحت چند هفته باشد یا ما‌ها طول بکشد و ذهن خود را از این مسائل دور نگه دارید. یکی از دلایلی که ممکن است شما از دی جی کردن بترسید، این است که دی جی کردن برای شما به کاری تبدیل شود که شما باید اجبارا آن را انجام دهید به جای اینکه خودتان بخواهید آن را انجام دهید.

البته جمله‌ای که می‌گوید “اگر در کاری حضور نداشته باشید ممکن است از آن دلسرد بشوید” یک جمله‌ی کلیشه‌ای است. این مسئله در هنگام برخورد با هر چیزی که احساس می کنید از آن زده شده‌اید، یکسان است. پس مدتی از علاقه‌ی خود فاصله بگیرید و برای خود یک تاریخ بازگشت تعیین کنید و به اندازه‌ی کافی به زندگی خود نظم و ترتیب بدهید و تا آنجایی که می‌توانید از آن دور بمانید تا هنگام بازگشتتان، مسائل را از یک دیدگاه تازه ببینید و اشتیاق تازه‌ای بدست آورید.

در نهایت

در نهایت

افسردگی یک چیز واقعی است و دلیلی برای پایان بسیاری از حرفه‌های دی جی بوده است. پذیرفتن آن و صحبت کردن در مورد سلامت روان برای دی جی ها نباید چیزی باشد که از آن خشمگین شوید یا نشانه ضعف تلقی شود. فقط به خاطر داشته باشید که هر دی جی از این مرحله عبور می‌کند و راه هایی برای گذر امن از این دوره وجود دارد. پس این پایان راه شما نیست و بلکه تنها یک سرعت گیر در این جاده‌ای است که مسیر آن را پیش گرفته‌اید.

اگر نگران افسرده شدن خودتان در این مسیر هستید، مواردی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم را در نظر داشته باشید تا در پیشگیری از این افسردگی به خودتان کمک کنید. من هربار که احساس سستی و بی انگیزگی می‌کردم و توانستم بر این احساس غلبه کنم، با بازگشتنم از هنر دی جی کردن بیشتر از قبل لذت برده‌ام و این بخشی از یک زندگی هنری است و شما به محض غلبه کردن به افسردگی‌تان در مسیر تبدیل شدن به یک دی جی بهتر قرار می‌گیرید.

منبع دی جی سنتر :‌ هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *