چند نکته برای گرفتن برنامه در یک بازار موسیقی کوچک

چند نکته برای گرفتن برنامه در یک بازار موسیقی کوچک

در دسته بندی : دی‌جی

اکثر دی جی‌های جدید، شهرهای بزرگ مانند شیکاگو، نیویورک، لس آنجلس و لاس وگاس را به عنوان قطب دی جی‌ها و موسیقی دنس می بینند. برخی حتی تصور می‌کنند که برای یک شروع موفقیت آمیز باید به یکی از این شهرهای بزرگ بروند. در حالی که برخی از مارکت‌های بزرگ برای مابقی کشورها در زمینه ی موسیقی در حال فعالیت هستند، صدها مارکت و بازار کوچک‌تر وجود دارند که آنها هم حرفی برای گفتن دارند و نمی‌توان از فعالیت دی جی‌ها در آن شهر صرف نظر کرد و در واقع شهرهای کوچک می‌توانند مکان‌هایی عالی برای حرفه‌ی دی جی باشند.

مارکت‌های بزرگ ممکن است دارای کلاب، فستیوال و مکان‌های زیادی برای اجرا باشند. اما به دلیل تراکم بالای جمعیت، به طور معمول دی جی‌های بیشتری در آنجا وجود دارند. این به آن معنی است که در بعضی شهرها شما با افراد بیشتری در رقابت هستید که این موضوع خودش باعث در دسترس بودنِ بیشتر و کاهش قیمت‌ها در آنجا می‌شود. بازارهای کوچک شانس و فرصت‌های بیشتری برای موفقیت دارند.

مهارت‌ها و مجموعه موسیقی‌های خود را گسترش دهید

مهارت‌ها و مجموعه موسیقی‌های خود را گسترش دهید

تبدیل شدن به یک دی جی ماهر یک شبه اتفاق نمی‌افتد، بنابراین برای توسعه‌ی مهارت‌های خودتان باید وقت بیشتری بگذارید. یادگیری میکس صحیح یک مهارتی است که زمان می‌برد، اما با تمرین مکرر در بلند مدت واقعا در آن کار ماهر می‌شوید. داشتن تمرین های فشرده قبل از اولین اجراهای شما بهتر از این است که بخواهید در عرض یک ماه خودتان را غرق در تمرین کردن بکنید.

داشتن یک مجموعه‌ی موسیقی متنوع نیز به دو دلیل مهم است. اول اینکه شما برای هر نوع موقعیتی در یک برنامه آماده هستید. قالب موسیقی در یک مارکت کوچک می‌تواند به سرعت تغییر کند و داشتن امکان وفق پذیری می‌تواند کمکی به شما برای ادامه‌ دادن راه باشد.

میکس‌های خود را ضبط کنید

میکس‌های خود را ضبط کنید

این یک معضل کلاسیک است: معمولا همه به دنبال دی جی‌های با تجربه هستند، اما شما در صورتی که به اجرایی نرفته باشید نمی‌توانید تجربه کسب کنید. راهی برای مقابله با این موضوع وجود دارد و آن هم این است که میکس‌های خود را ضبط و منتشر کنید تا بتوانید تجارب شخصی به دست آورید. شما می‌توانید تولید یک پادکست ماهانه را شروع کنید که شامل ترک‌های مورد علاقه خودتان باشد. همچنین می‌توانید متناسب مکان‌هایی که علاقه به پلی کردن در آنها دارید میکس‌هایی را ضبط کنید و آنها را طبق خواسته‌های مخاطبان آن مکان مدیریت کنید تا بتوانید با مدیریت، آن میکس‌ها را به بهترین نسخه‌ی مناسب آن مکان نزدیک کنید.

زمین بازی خودتان را بسازید

زمین بازی خودتان را بسازید

اگر شما این کار را تازه شروع کرده باشید، به دست آوردن اعتبار به عنوان یک دی جی برای شما کمی دشوار است. شما می‌توانید هر زمان که با دوستانتان در یک جا جمع می‌شوید پیشنهاد دی جی کردن را به آنها بدهید و در ادامه می‌توانید جشن‌های کوچکی را برای خودتان برپا کنید و این زمین  بازی نه تنها ارزشمند ترین زمان برای تمرین شما است بلکه یک پایگاه هواداری را برای خود به وجود می‌آورید. دی جی کردن شما برای دوستانتان یک محیط کاملا مناسب و کم استرس برای تمرین و پیشرفت شما است و می‌توانید اجرای خود را بسنجید و آهنگ‌های جدید را آزمایش کنید و بدون جو سنگین میکس کنید. همچنین این کار مهارت‌های مهم تبلیغاتی را در شما پرورش می‌دهد و می‌توانید نام خودتان را به مرور بر روی زبان‌ها بیاندازید.

هر بازاری منحصر به فرد خودش است

هر بازاری منحصر به فرد خودش است

این مهم است که به یاد داشته باشید هر بازاری بی نظیر است. یادگیری اینکه چه عواملی دی جی کردن شما را بسیار موثرتر خواهد کرد و چه عواملی تاثیری ندارند از شما یک دی جی تاثیر گذارتر خواهد ساخت. دلیل نمی‌شود که اگر در لس آنجلس همه درسبک Deep House پلی می‌کنند شما هم بخواهید در بازار موسیقی خود همین رویه را پیش بگیرید. سبک‌ها در جای جای دنیا متفاوت هستند و جمعیت‌های هر نقطه از دنیا نیز به موسیقی‌ها واکنش‌های مختلفی را نشان می‌دهند.

اگر بازار موسیقی و دی جی شما برای برنامه‌های کوچک است اصلا نارحت نشوید و حسرت بودن در مکانی کیلومترها دور تر را نخورید و از این موقعیت به نفع خودتان استفاده کنید. به طور قطعی یک شهر یا بازار موسیقی کوچک مخاطبان کمتری دارد و شما امکان داشتن ارتباط نزدیک‌تر با مخاطبان خود را دارید و این خودش به نوعی یک امتیاز یا برگ برنده برای ساختن برند خودتان است. چراکه مخاطبان شما تنها شما را دارند و آنها پا به پای شما برای تبلیغ کردن شما همراهیتان می‌کنند و می‌توانید دقیقا مخاطبان و شنونده‌های مورد نظر و جمعیت مناسب خودتان را شکل بدهید و شبکه سازی موثری را انجام دهید و همچنین به یاد داشته باشید که با دیگر دی جی‌های شهر خودتان ارتباطی سالم را به وجود بیاورید ، از آنها پشتیبانی کنید و یک رقابت درست را انجام دهید تا در مقابل جواب آن را نیز دریافت کنید. قاعدتا یک دی جی نمی تواند در یک لحظه در دو مکان حضور داشته باشد یا اینکه به علت سبک پلی کردنش نتواند مراسمی را قبول کند اما آن شما را که دوستش هستید را به خاطر می‌آورد و چون می‌داند شما در گزینه‌ی مناسب‌تری برای آن مکان هستید آن اجرا را به شما پیشنهاد دهد.

منبع دی جی سنتر :‌ هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *