کرونا ویروس: توصیه‌های بهداشتی برای موسیقیدان‌ها

کرونا ویروس: توصیه‌های بهداشتی برای موسیقیدان‌ها

در دسته بندی : آهنگسازی , دی‌جی

مطمئنا شما تاکنون همه‌ی این توصیه ها را شنیده‌اید و از بر هستید، اما ما در این مقاله برخی از آنها را به همراه توصیه‌هایی مخصوص موسیقیدانان برای شما آماده کرده‌ایم.

با بزرگ‌تر شدن بحران ویروس کرونا، احساس دست پاچگی و غرق شدن در افکار بی اساس بین مردم بیشتر شده است، اما توصیه‌های علمی در رابطه با این زمینه وجود دارند که آنها را در ادامه به شما خواهیم گفت.

۱.توصیه‌های عمومی و اطلاعات لازم

نکته‌ی اصلی در این مرحله پیگیری اطلاعات به روز و توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی است که برای کاهش خطر ابتلا و انتقال این ویروس منتشر شده‌اند.

-هنگام سرفه یا عطسه کردن، جلوی دهان و بینی خود را با یک دستمال یا آستین (نه از دست خودتان) خود بپوشانید.

-دستمال را بلافاصله در سطل قرار دهید.

-دستتان را با آب و صابون و یا اگر در دسترس نیست از ژل‌های صد عفونی دست استفاده کنید.

-سعی کنید از افراد ناخوش احوال دوری کنید.

-اشیا و سطوحی را که مرتبا در تماس با آنها هستید را همیشه تمیز و ضد عفونی کنید.

-اگر دستتان تمیز نیست چشم، بینی یا دهان خودتان را لمس نکنید.

توصیه‌های عمومی و اطلاعات لازم

۲.توصیه‌های بهداشتی کرونا برای موسیقیدانان و نوازندگان

در این بخش برخی توصیه‌ها مرتبط به ویژه برای موسیقیدانان شاغل ارائه شده است.

میکروفون‌های خودتان را به اشتراک نگذارید و آنها را تمیز نگه دارید و در صورت امکان برای کارهای خودتان از میکروفون‌های شخصی استفاده کنید و میکروفون‌ مخصوص ضبط برای مشتری را استفاده نکنید. در هر صورت شما باید تمام میکروفون‌ها را بعد از استفاده با مواد ضدعفونی کننده و یک دستمال تمیز کنید. (محلول ضدعفونی را مستقیما به خود میکروفون نزنید و با دستمال آغشته به مواد میکروفون‌ها را تمیز کنید.)

مرتبا قبل و بعد از هر اجرای زنده با لوازم موسیقی آنها را مانند میکروفون‌ها به صورت ایده‌آل بدون آسیب رساندن به ساز آنها را تمیز کنید و همانند میکروفون آنها را نیز به اشتراک نگذارید.

تمام سطوح میز کار و لوازم استودیویی خود مانند، اسپیکر، میکسر، کابل و موارد دیگر را مانند توصیه‌ی شستو شوی مرتب دست‌ها، مرتبا تمیز کنید و هنگام کار در استودیو از تماس دستان با صورت خود پرهیز کنید.

به خاطر داشته باشید که الان موقعیت مناسبی برای دست دادن با یک مهندس صدا، های فایو زندن و معاشرت رودررو با مردم نیست.

انجمن صنایع موسیقی انگلستان نیز توصیه‌های خاصی را در مورد سازهای بادی به اشتراک گذاشته است، اما این اصول برای هنگام ضبط کردن صدای آنها با میکروفون و برخورد آنها با سازهای دیگر است:

-آنها را به اشتراک نگذارید

-یک برنامه‌ی بهداشتی منظم برای آنها داشته باشید.

-سازهای بادی را با آب گرم و صابون و یک برس تمیز کنید. این برس باید برای تمیز کردن دقیق و از بین بردن مواد شوینده‌ی باقی مانده روی سطوح آنها استفاده شود. این برس اگر یک مسواک باشد خیلی بهتر است. همچنین از مایعات سفید کننده یا مواد ضد عفونی استفاده نکنید زیرا این کار آنها می‌توانند اثرات بدی روی دهان شما بگذارند.

از اسپری‌های میکروب کش مانند Sterisol استفاده کنید، آنها برای استفاده در مدرسه یا فروشگاه‌ها مناسب هستند. اما شست و شوی خوب با مایع شستشو، آب گرم و یک مسواک به همان اندازه در کشتن میکروب ها مؤثر است.

۳.قراردادها و کنسلی‌ها

مانند بسیاری از کارگران، موسیقیدانان حرفه‌ای نیز با بلاتکلیفی گسترده‌ای روبرو هستند. با وجود راه‌های مختلف تجارت در این کار، ارائه دادن مشاوره‌های حضوری به ویژه در چنین شرایط بحرانی اصلا توصیه نمی‌شود. اگر سطح کاری شما گسترده است و نیاز به ارتباط با افراد زیادی دارید پیشنهاد می‌کنم قرارهای خودتان را لغو کنید یا در حد امکان آنها را به روزهای دیگری موکول کنید و یا اگر شرایطش وجود دارد آنها را به صورت مجازی پیگیری کنید.

توصیه‌هایی برای معلمان موسیقی

۴.توصیه‌هایی برای معلمان موسیقی

-از انتقال یا به اشتراک گذاشتن ابزار و وسایل موسیقی بین دانش آموزان خودداری کنید. مخصوصا سازهای بادی و در تماس مستقیم دهان. حتی با وجود ضد عفونی کردن و شستن آنها این کار را نکنید.

-ابزارها و وسایل مشترک را بین استفاده‌ها پاک و ضد عفونی کنید. این ابزارها می‌توانند صفحه کلید پیانو یا استیک‌های درام باشند.

-فضای معقولی را بین خودتان و دانش آموزان با یکدیگر ایجاد کنید و افراد آواز خوان را در فاصله‌ی دورتری قرار دهید.

-اتاق تدریس تهویه‌ی هوای خوبی داشته باشد و بین درس‌ها فرصت‌ هواگیری و شستن دست‌ها را برای دانش‌آموزان مهیا کنید.

-اگر احساس می‌کنید حال خوشی ندارید، از تدریس کردن بپرهیزید و حتی اگر حالتان هم خوب باشد، گزینه‌ی تدریس از راه دور را به طور جدی بررسی کنید. Skupe یا Facetime می‌توانند گزینه‌های خوبی برای این کار باشند.

منبع دی جی سنتر : هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *