5 دلیل شگفت آوری که چرا جمعیت با موسیقی شما نمی‌رقصند

5 دلیل شگفت آوری که چرا جمعیت با موسیقی شما نمی‌رقصند

در دسته بندی : دی‌جی

امروزه برای خیلی از موقعیت‌ها انواع مختلفی از دی‌جی‌ها وجود دارد، و شاید همگی آنها کاملا جهانی و شناخته شده نباشند اما، بیشترین خواسته‌ی آنها این است که جمعیت با موسیقی که پخش می‌کنند برقصند. اما گاهی اوقات این اتفاق نمی‌افتد. در این مواقع چند عامل وجود دارند که باعث می‌شوند تا مردم از حالت رقص خارج شوند و بروند در گوشه ای بایستند. این اتفاق به طور خاص برای دی‌جی‌های کلاب و عروسی پیش می‌آید و آنها کیفیت آن شب را با توجه به این‌که چند نفر آن محل را با عرق روی پیشانی و لبخند روی صورت ترک می‌کنند، می‌سنجند و اگر این اتفاق نیفتد دی‌جی‌ها اغلب به دو موضوع فکر می‌کنند: این‌که یا آنها به اندازه‌ی کافی ترک‌های خوبی پلی نکردند یا این‌که افراد داخل سالن خوب نبودند .

5 amazing reasons why people don't dance to your music

شما باید جمعیت را تحریک کنید 

من یکی از آن افرادی نیستم که بگویم شما برای داشتن یک شب و اجرای موفق حتما باید ارتباط مستقیم با جمعیت داشته باشید. بخش عمده‌ی صحنه‌های تکنو و موسیقی‌های کلاب دهه‌ی 90 میلادی  که باعث بقای این سبک‌های زیر‌زمینی تا به امروز شده است این بوده که دی‌جی‌ها در گوشه‌ای از آن سالن پنهان بودند و هیچ تماسی با جمعیت نداشتند. جان دیگوید در پشت دک‌ها مانند یک زامبی است، اما او در هر جایی که پلی می‌کند کاملا موفق به کشتن (اصطلاحی در مورد راضی کردن شنونده از اجرا) افراد می‌شود. اما بسیاری از دی‌جی‌ها مانند یک نمایش تمایل دارند تا متوجه شوند آیا افراد حاضر در سالن حال خوبی دارند یا خیر، مخصوصا در مکان‌های کوچک‌تری که افراد به صورت خودکار به میان جمعیت وارد نمی‌شوند و نمی‌رقصند. در این مواقع این هنر شماست که آنها را تحریک کنید، چون آنها برای رقصیدن از انرژی شما تغذیه می‌کنند.

چگونه دی‌جی خوبی برای جمعیت باشیم

حرکات مخاطبان آینه‌ی زبان بدن شماست

اگر در یک محیط دوستانه اجرا می‌کنید و مورد توجه یک یا دو نفر قرار می‌گیرید، حتما با آنها ارتباط خوبی برقرار کنید با آنها صحبت کنید و از آنها بخواهید تا خوش بگذارانند و اوقات خوبی داشته باشند و اگر دوست دارند برقصند. و در این لحظه شما از میزان ارتباط صمیمی‌تری که مردم با شما برقرار می‌کنند شگفت زده می‌شوید، چون گفت‌وگوی کوتاه اما خوب شما با همان دو نفر در میان جمعیت دیده می‌شود و مردم یخ‌ها و گارد خود را از بین می‌برند و به سرعت برای رقصیدن به میان سالن می‌آیند. اما اگر مانند کسی که جایزه‌ی اسکار را برده است به عکس العمل مردم بی تفاوت باشید و یک جا بایستید، مردم با دیدن شخصیت خشک شما از رقصیدن منصرف شده و انرژی‌شان تحلیل می رود.

چگونه جمعیت را وادار به رقص کنیم؟

هیچ گرووی وجود نداشته باشد

شرح دادن کلمه‌ی گروو سخت است و احتمالا معانی متفاوتی برای یک دی‌جی دارد. منظور از گروو این است که شما باید در زمان مناسب BPM مناسب، تناسب خوبی از سطح صدای دو ترک سینک شده‌ی در حال میکس را ایجاد کنید، این‌ها المان‌های اصلی در ایجاد یک گروو خوب است و به طور کاملا مستقیم بر احساس رقص افراد تاثیر می‌گذارد. گروو که وجود داشته باشد شما با ضرب‌زدن بر روی یک میز هم می‌توانید افراد را برقصانید و این یکی از مهمترین خصوصیات یک ست دی‌جی خوب است. برای مثال اگر افراد از یک محیط خشن به اجرای شما آمده باشند و یا دپرس باشند یک گروو خوب مانند داروی ضد افسردگی می‌باشد که بر پایه‌ی ریتم موسیقی است و فرقی نمی‌کند که چه کسی با چه روحیه‌ای در سالن باشد، یک گروو خوب مردم را تحریک می‌کند. گروو یک سلاح است.

5 amazing reasons why people don't dance to your music

سالن خیلی روشن باشد

صد در صد رقصیدن یکی از کارهای مورد علاقه‌ی افرادی است که به اجرای شما می‌آیند. من خودم یکی از آن افراد هستم که برای رقصیدن به اجراها می‌روم و عاشق این کار هستم و تمایل دارم این کار را انجام دهم تا این‌که در گوشه ای دیگران را تماشا کنم زیرا باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشم و تخلیه شوم. اما تصور کنید که نور سالن خیلی زیاد باشد، در این صورت خیلی از افراد تحرک‌شان کمتر می‌شود و خیلی‌ها هم به دلیل خجالت کشیدن و نداشتن اعتماد به نفس کافی اصلا برای رقصیدن به میان سالن نمی‌آیند، اما برای همه اینطور نیست ولی درصد زیادی از افراد نمی‌رقصند. این نکته خیلی ساده ولی به شدت کاربردی است و اگر نور سالن زیاد است از مسئولان سالن یا کلاب بخواهید تا نور را کمتر کنند.

5 amazing reasons why people don't dance to your music

همه‌ی افراد رقصنده نیستند

همه رقصنده نیستند و این درست است. گاهی اوقات مردم فقط می‌خواهند موسیقی را بشنوند و با پای خود ضربه بزنند. این به معنی آن نیست که کار شما به عنوان یک دی جی برای آنها بی اهمیت است. با این حال شما می‌توانید این وضعیت را بهتر کنید و می‌توانید با دیدن نشانه‌های لذت بردن آنها از موسیقی، با ترفند‌هایی آنها را تشویق به رقصیدن کرده و حتی با لبخندی انرژی را به مردم پمپاژ کنید و همه‌ی افراد را حتی با تحرک کم و رقص آرام به میان سالن بکشانید.

منبع دی جی سنتر : هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *