۳ روش برای یادگیری از بدترین لحظات اشتباه در دی‌جی کردن

۳ روش برای یادگیری از بدترین لحظات اشتباه در دی‌جی کردن

در دسته بندی : دی‌جی

همه‌ی ما هر از گاهی اشتباهات دی‌جی بدی را تجربه کرده‌ایم. هیچ کدام از دی‌جی‌ها همه‌ی مواقع یک ست بی عیب را پلی نمی‌کنند. بنابراین هنگامی که اشتباهاتی رخ می‌دهند و این اشتباهات به خصوص برای تازه کاران می‌توانند دلسرد کننده باشد، شما باید به عنوان یک دی‌جی آنها را باید به چشم یک فرصت عالی برای یادگیری ببینید. بنابراین به جای اینکه به دلیل اشتباهی که در میکس مرتکب شده‌اید دلسرد بشوید، بهتر است با هم به این سه روش که می‌توانید از اشتباهات خود درس بگیرید تا دی‌جی بهتری باشید، نگاهی بیاندازیم.

۱.از اشتباهات خود نت برداری کنید

هنگاهی که در میکس شما اتفاق اشتباهی می‌افتد، مهمترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که ببینید دقیقا چه اتفاقی افتاده است و آن را در دفتر کوچکی یادداشت کنید. بهترین کار این است که به میکس ضبط شده‌ی خودتان دوباره گوش دهید، خب اما این کار همیشه ممکن نیست، اگر مثل خیلی دی‌جی‌های دیگر هنگام پلی کردن در جلوی جمعیت ست خود را ضبط نمی‌کنید. بنابراین کاری که من در آن لحظه انجام می‌دهم این است که گوشی خودم را برمی‌دارم و اتفاقی که رخ داده است را با دقت یادداشت می‌کنم. مثلا اگر در گذر کردن بین دو آهنگ به خوبی میکس نکرده باشم، نام آن دو آهنگ را نوشته و اشتباهی که مرتکب شده‌ام را نیز می‌نویسم تا بعدا در خلوت خودم این کار را دوباره تمرین کنم تا به خوبی به آن مسلط شوم. اگر این کار را انجام دهید مطمئن باشید که در دفعات بعدی که پلی می‌کنید چنین اشتباهات مشابهی را انجام نخواهید داد.

۲.اشتباهی که رخ داده است را تشریح کنید

بعد از اینکه فهمیدید چه اشتباهی انجام داده‌اید، قدم بعدی این است که آن اشتباه را کالبد شکافی کنید تا دقیقا جزئیات آن اتفاق را بررسی کنید. زمانی بگذارید تا روی تمام جزئیات ریز شوید تا متوجه شوید که سرچشمه‌ی این اشتباه از کجا بوده و پله به پله آن را دنبال کنید تا این روند اشتباه را کاملا شناسایی کنید و بعدا دوباره در خانه با خودتان آن صحنه را بازسازی کنید و تمرین کنید. سپس هنگامی که توانستید از تلاش‌های خودتان برای دست یابی به یک راه حل خوب، درک عمیقی داشته باشید، می‌توانید با کمی تمرین از این مرحله گذر کنید. زمان بندی‌های مختلف را امتحان کنید و نتایج تاثیرات آنها را بررسی کنید تا به بهترین روش ممکن دست پیدا کنید.

۳.راه حل‌ را به صورت زنده تمرین کنید

هنگامی که به یک راه حل مناسب رسیدید، مهمترین مرحله‌‌ی کار این است که به صورت زنده آن را بارها و بارها تمرین کنید. زیرا تنها نتیجه گیری‌های ذهنی برای این کار کفایت نمی‌کند و شما یک اجرا کننده هستید و برای رسیدن به فرم دلخواه خودتان باید از اشتباهات خود درس بگیرید و برای بهبود آنها تا می‌توانید تمرین کنید و یک تکنیک را هزاران بار تمرین کنید تا نتیجه‌ی دلخواه حاصل بشود. با انجام این کار و مسلط شدن به آن تکنیک، شما ناخوداگاه اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و از آن به بعد از موقعیت‌های شبیه به آن به نرمی و بدون دردسر عبور خواهید کرد.

منبع دی جی سنتر :‌ هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *