۳ نکته در مورد بک تو بک برای مبتدیان

۳ نکته در مورد بک تو بک برای مبتدیان

در دسته بندی : دی‌جی

این روزها دیدن گروه‌های دو نفره‌ای که همراه هم به صورت b2b یک ست دی جی را بر روی تجهیزات یکسان یا برخی اوقات روی چندین دستگاه اجرا می‌کنند به چیزی عادی تبدیل شده است. در حالی که دی جی کردن به تنهایی دارای چالش‌ها و پاداش خودش می‌باشد، دی جی کردن با یک شخص دیگر می‌تواند سطح جدیدی از خلاقیت را در روشی که برای اجرا کردن ست‌‌های دی جی خود در نظر دارید، ارائه دهد. یادگیری دی جی کردن یک ست‌ به صورت بک تو بک، برخی از تمرینات را می‌طلبد و مواردی وجود دارند که شما باید آنها را به خاطر داشته باشید تا بتوانید بهترین ست دی جی B2B را اجرا کنید.

دی جی b2b به آن معناست که هر دی جی یک آهنگ را انتخاب کند و در کل ست آهنگ‌های منتخب یکدیگر را باهم میکس کنند و به جلو بروند. ست‌های b2b سرگرم کننده هستند زیرا جمعیت دو سلیقه‌ی متفاوت ترکیب شده با هم را می‌شنوند و یک موجی را ایجاد می‌کند که می‌تواند کاملا متفاوت از دی جی کردن یک نفر به تنهایی باشد.

خب حالا باید از خودمان بپرسیم که چرا باید اجرای یک ست b2b را تمرین کنیم؟

-این کار می‌تواند به شما ایده‌های جدیدی ارائه دهد و ذهنتان را به سمت میکس‌های جدیدی بکشاند که تا به حال فکرش را نمی‌کردید.

-این کار مهارت‌های شما را بهتر و سریع‌تر خواهد کرد(مهارت‌های شنوایی و انتخاب موسیقی)، زیرا این کار راحت نیست و شما مجبور هستید بهترین عملکردی که می‌توانید را از خود ارائه دهید.

-ست‌های بک تو بک غیر مترقبه مانند امتحان‌های کوچکی است که از دانش آموزان گرفته می‌شود بدون اینکه از قبل به آنها گفته باشند. که این خودش آمادگی شما را بیشتر می‌کند.

۳ نکته برای داشتن یک ست بک تو بک موفق

۱.از قبل تمرین کنید

در حالی که ممکن است در هر ست بک تو بک این کار امکان پذیر نباشد، اگر فرصتی برای این کار پیدا کردید حتما باید نهایت استفاده از آن را ببرید. چون از آنجایی که هیچ وقت دو دی جی علم غیب ندارند، شما باید کمی زمان بگذارید تا با نوع انتخاب آهنگ و همچنین نوع و سرعت میکس کردن یکدیگر آشنا بشوید و بتوانید درک درستی از اجرای یکدیگر پیدا کنید.

۲.برنامه داشته باشید

در حالی که ست‌های بک تو ممکن است بی برنامه باشند، اما تا جایی که می‌توانید بهتر است که هر دو دی جی درک درستی از موضوع یا تم اجرا داشته باشند و با کتابخانه‌ی موسیقی یکدیگر آشنا باشند و هر دو بدانند که طرف مقابل چه آهنگ‌هایی را برای اجرا آماده کرده‌ است تا انسجام بیشتری در ست خود ایجاد کنید. یک مکالمه‌ی کوتاه ۵ تا ۱۰ دقیقه ای ممکن است تمام آن اطلاعات مورد نیازتان در جهت بهبود ست را در اختیارتان قرار بدهد.

۳.نگران غیر مترقبه‌ها نباشید

درست مانند هر ست دی جی دیگری مهم نیست که چقدر برنامه ریزی بکنید زیرا همیشه همه چیز به طور ۱۰۰٪ مطابق برنامه‌ی شما پیش نمی‌رود و مهم قابلیت مدیریت موقعیت‌هایی است که شاید انتظار آنها را نداشته‌اید. شما باید قدرت هندل کردن تغییرات ناگهانی را داشته باشید و با آغوشی باز به سمت آنها بروید. این تغییرات ناگهانی در ست می‌تواند جز به یاد ماندنی ترین لحظات ست شما منجر بشود.

منبع دی جی سنتر :‌ هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *