3 نکته برای ریکاوری از یک ست دی جی بد

3 نکته برای ریکاوری از یک ست دی جی بد

در دسته بندی : دی‌جی

شما حتما این احساس را تجربه کرده اید که یک ساعت پس از شروع دی جی کردن هنوز هم از اجرای قبلی خود  آن احساس ناخوشایند و خالی از اعتماد به نفس را با خود دارید، مثل اینکه هنوز گروو خود را پیدا نکرده اید، یا ممکن است که هدفون را از سر خود بردارید و بخواهید که از پشت دک های دی جی بیرون بیایید، چون احساس می کردید که با جمعیت مخاطب خود ارتباط برقرار نکردید، مهم نیست که چقدر سعی کردید تا در سالن رقص محتوای موسیقیایی تولید کنید. شما افسوس می خورید و با خود می گویید که"درسته، امشب یکی از اون شبهاست"

هر چقدر که شما بد فکر کنید، به هر حال اتفاق افتاده است، در اینجا یک خبر خوب برای شما این است که همه ی دی جی ها شب های بد شانسی و ست های بد را تجربه کرده اند، از جدید ترین های تازه کار گرفته تا بزرگترین هد لاینر های فستیوال ها. این اتفاقات واقعیت هایی از زندگی دی جی ها هستند، و شما هرچقدر بیشتر از این مسائل صحبت کنید، بیشتر احتمال این وجود دارد که دچار مشکلات فنی بشوید و اجرای خود را خراب کنید، با بی توجهی جمعیت سرسخت روبرو شوید، یا اجرایی داشته باشید که آن را حس نکنید.

3 نکته برای بازگشت به مسیر

-از افرادی که برای شما ارزش قائل هستند، بازخورد جمع کنید

-از افرادی که برای شما ارزش قائل هستند، بازخورد جمع کنید

اگر که شما یک شب بد خاص داشته اید، احتمال این وجود دارد که حداقل با یک شخص سرخوش روبرو شوید که به طور صریح از عملکرد شما انتقاد کند یا شما را تحقیر کند، یا ممکن است که دیگر دی جی ها در سالن به نشانه ی ناراضی بودن سر تکان می دهند یا به شما خندیده اند در حالی که شما احساس می کنید کار خود را درست انجام نداده اید.

هرچه که باشد، می توانید حال خود را خوب نگه دارید و آن را بپذیرید، مردم زمانی که نمی خواهند شما چیزی پلی کنید بدجنس می شوند. به جای گوش دادن و توجه به حرف های برخی افراد که از موسیقی چیزی نمی دانند یا افراد ناشناس مخالف شما در صفحات مجازی مانند فیس بوک اینستاگرام یا ... از کسی بازخورد دریافت کنید که از هویت او مطمئن هستید. آن شخص می تواند پروموتر باشد که شما می دانید یک ارزیابی صادقانه از اجرایتان به شما می دهد، یا حتی از دوستان نزدیک شما که سبک دی جی شما را به خوبی می شناسند باشد. کلید این ماجرا این است که شما باید به دنبال افرادی باشید که صادقانه ترین بازخورد را از او دریافت کنید تا در جهت بهتر کردن عملکرد خود از آنها استفاده کنید. پس یادتان باشد که ارزیابی این افراد با ارزش می باشد نه آن دسته افرادی که به دلیل پلی نکردن ترک های مورد علاقه شان از شما تنفر دارند.

-لحظات "کساد" خود را از نو خلق کنید و آنها را از ذهن خوب بیرون بکشید

-لحظات "کساد" خود را از نو خلق کنید و آنها را از ذهن خوب بیرون بکشید

اگر شما شب های زیادی را بی خوابی کشیده اید و در مورد میکس ناشیانه ی خود فکر می کنید، باید با شجاعت کامل نرم افزار دی جی خود را باز کنید و سعی کنید آن میکس را دوباره در اتاق خواب خود بازسازی کنید. پشت دک بودن اغلب مواقع ما را زیر میکروسکوپ می برد، و ما بیشتر برای کارهایی که انجام می دهیم به خودمان هشدار می دهیم که ممکن است حتی توسط جمعیت درک شده یا نشده باشد، و انجام آن کار در یک فضای امن به شما اجازه می دهد که همه چیز را از یک دیدگاه بی طرفانه تر و متمایز بشنوید.

اغلب اوقات این کار بد نیست و حتی اگر دوباره آن میکس را بد انجام دهید اشکالی ندارد، فهمیدن اشتباهی که انجام داده اید و یاد گرفتن چگونگی بهتر کردن آن با تمرین و تمرین تا زمانی که آن را به درستی یاد بگیرید درست می شود، این کار تمرین عمدی می باشد. دی جی کردن سرگرم کننده می باشد، اما تمرین واقعی به عنوان تمرینی که به رشد شما کمک کند، زیاد سرگرم کننده نیست. این کار شامل انجام دقیق تکنیک ها بر اساس بازخوردی می باشد که از جمعیت دریافت کرده اید، و سپس دریافتن چگونگی بهتر کردن آن تکنیک ها می باشد. این راز بزرگ همه ی اجرا کنندگان بزرگ است و این راه تنها راه پیشرفت است.

-آن را بپذیرید و با برخی از آموزش های کلیدی حرکت کنید

-آن را بپذیرید و با برخی از آموزش های کلیدی حرکت کنید

اکنون که شما آن بازخورد ها را دریافت کرده اید و عملکرد خود را به واسطه ی آنها به نقطه ای بهتر ارتقا داده اید، وقت آن رسیده است که آنها را دور بریزید. تکرار بیش از حد خاطرات و لحظات بد در سر، ذهن شما را به سمت اندیشه های ناسالم دیگر می برد که شما را از انجام کارهای درست بازمی دارند. این واکنش انسان شناخته شده می باشد و در هر کاری در عملکرد شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. این خیلی بد است که به خاطر عملکردی نا مناسب روز ها را در تخت خواب خود بمانید و به آن فکر کنید. به این روش ها اعتماد کنید و مطمئن باشید که هرگز این اشتباهات ارزش تلف کردن وقت و درگیر کردن ذهن شما به مدت طولانی را ندارند.

در نهایت اهمیتی ندارد که مخاطبان شما چند نفر هستند و اهمیتی ندارد که اکثریت جمعیت در مورد اجرای شما چطور قضاوت می کنند، یک اجرای دی جی همیشه 100 درصد مطابق برنامه پیش نمی رود. این چیزی است که تلاش دی جی ها را پیچیده، حساس و غیر قابل پیش بینی می کند و به عنوان مخالف "فشار دادن Play و بردن دست هایتان در هوا" باید بدانید که ساده سازی بیش از حد هم منتقدان شما را به صدا در می آورد. صرف نظر از نتیجه شما همیشه باید برای هر برنامه ای که در آن پلی می کنید خود را آماده کنید، این چیزی است که حرفه ای ها را از مبتدی ها متمایز می کند. پس اگر دوباره این اتفاقات بد برایتان رخ داد، سرتان را بالا نگه دارید. دی جی کردن یعنی ریسک پذیر بودن، پس به یاد داشته باشید که هر کاری که می خواهید انجام دهید را با شجاعت کامل انجام دهید.

منبع دی جی سنتر :‌هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *