۴ نکته‌ی مهم در اجرای آنلاین

۴ نکته‌ی مهم در اجرای آنلاین

در دسته بندی : دی‌جی

شاید شما هیچوقت در چنین موقعیتی قرار نگرفته باشید که مجبور باشید آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خودتان را از بالکن خانه یا اتاق خوابتان با دوستان و طرفدارانتان به اشتراک گذاشته باشید. در اینجا ممکن است شما در روند اجرایتان دچار ابهامات یا اشتباهاتی بشوید که من در این مقاله به چند مورد از اصلی ترین‌های آنها اشاره می‌کنم تا شما به شما کمک کنم با استفاده از این نکات اجرای آنلاین راحت تری داشته باشید. البته توجه داشته باشید که این مقاله در مورد ایجاد انگیزه برای داشتن یک اجرای آنلاین نیست و ما تجربیاتمان در انجام این کار را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

۱.بهترین کار این است که آن را ساده اجرا کنید

در ابتدا من به شخصه دوس داشتم ۳ دوربین از ۳ زاویه داشته باشم و در یک نمای بسیار خوب در پشت بام خانه باشم ولی در عمل متوجه شدم که کنترل و کار گذاشتن ۳ دوربین هم سخت است و شاید نیازمند استفاده از سازه‌هایی برای قرار دادن دوربین‌ها باشد که با امکانات کم واقعا کار سختی است و هم زمان و انرژی شما را گرفته و شما را از تمرکز کردن روی موضوع اصلی دور می‌کند و حتی شاید شما را از این کار زده هم بکند. پس تا جایی که می‌توانید اجرای خودتان را ساده و بدون دردسر انجام دهید.

۲. مخصوصا اگر که از یک لپ‌تاپ استفاده می‌کنید

استفاده از یک لپ‌تاپ برای اجراهای آنلاین، در اجرا و پخش آنلاین از شبکه‌های مجازی مانند Ecamm Live (مخصوص مک)، فیسبوک و یا ... محدودیت‌هایی برای شما ایجاد می‌کند. بنابراین به غیر از به وجود آمدن خطاهای فردی برای کنترل چند دوربین‌ و درگیر بودن با نحوه‌ی کارایی و یا هر تنظیمات مربوط به دوربین شما با حجم اطلاعات زیادی در یک لپ‌تاپ مواجه‌ خواهید شد که مدیریت همه‌ی آنها برای لپ‌تاپ در یک زمان برای اجرای زنده کار سختی است و ممکن است با ریپل‌ و قطع و وصلی یا کند کار کردن برنامه‌ها در لپ‌تاپ مواجه شوید که برای یک شنونده و خودتان اصلا قابل تحمل نیست. اما اگر می‌توانید از دو سیستم استفاده کنید، یکی برای اجرای نرم‌افزار دی جی و مچ کردن آن با کنترلر و دیگری برای بردکست کردن یا فرستاندن آن روی شبکه‌های مجازی با دریافت صدای خروجی از کنترلر از طریق کارت صدا.

۳.بهترین ورودی میکروفون برای استفاده همان ورودی روی کنترلر شما است، اما...

شاید بگویید که میکروفون‌های جدید مانند iRig Mic HD2 که با USB متصل می‌شوند هم جدیدتر بوده و هم کار را راحت تر و کیفیت را بیشتر می‌کند. ولی باید این را هم در نظر بگیرید که با اتصال یک میکروفون USB شما از لپ‌تاپ خود تقاضای انجام دادن یک کار بیشتر را می‌کنید و همچنین اگر بخواهید دوربین‌های بیشتری استفاده کنید یا فلش یا هر نوع وسیله‌ی USB دیگر را به لپ‌تاپ وصل کنید، به احتمال خیلی زیاد پورت USB خالی کم می‌آورید.

۴.این مهم است که تنظیمات وبکم خودتان را قفل کنید

در موارد زیادی که از دوربین‌های وبکم استفاده کرده‌ام متوجه شده‌ام‌ که دوربین‌های وبکم همیشه سعی دارند که هر چند لحظه یک بار دوباره به صورت خودکار فوکوس کنند و این کار ممکن است که در هنگام پخش اجرای زنده برای مخاطب شما چیز جالبی نباشد و حتی آزار دهنده نیز باشد. همچنین فوکوس اتوماتیک در هر چند لحظه یکبار یک بار اضافه را روی CPU کامپیوتر نیز می‌اندازد که ممکن است کار شما را مختل کند. برای جلوگیری از این کار می‌توانید از نرم‌افزار مخصوص وبکم خود استفاده کنید و تنظیمات آن را روی تنظیمات دلخواه خودتان قرار دهید. اگر وبکم شما نرم‌افزاری ندارد می‌تو‌انید از نرم‌افزارهای جانبی مخصوص ویندوز و مک استفاده کنید تا فوکوس و موارد دیگری را تنظیم کنید.

منبع دی جی سنتر : هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *