مروری بر گروه SCHILLER و Christopher von Deylen

مروری بر گروه SCHILLER و Christopher von Deylen

در دسته بندی : معرفی هنرمندان

Schiller نام یک گروه موسیقی آلمانی است که در سال 1998 به شهرت رسیدند. نام گروه SCHILLER به احترام فردریش شیلر، شاعر و نمایشنامه نویس آلمانی، انتخاب شده است؛ فون دیلن کمی پیش از انتشار نخستین قطعه مشترک گروه، اثری به نام «زنگ» را از شیلر خوانده بود و این شد که گروه SCHILLER، شیلر نام گرفت. ترکیب اولیه این گروه، تنها شامل میرکو اشلیفن (Mirko von Schlieffen) و کریستوفر فون دیلن (Christopher von Deylen) بوده است. اولین آلبوم کامل این دو به نام Zeitgeist با تمرکز بر روی موسیقی Dance و Club‌ ساخته شد و به دنبال آن، آلبوم دومشان به نام Weltreise در تاریخ ۳۰ جولای ۲۰۰۱ منتشر شد. آلبوم دوم شامل تک آهنگ‌ "Dream of You" با همکاری پیتر هپنر (Peter Heppner) بود. این آهنگ در سال ۲۰۰۲ جایزه‌ی ECHO را به عنوان بهترین تک آهنگ Dance سال دریافت کرد. اما مسیر این دو پس از مدتی جدا شد؛ چرا که اشلیفن می خواست بر موسیقی Trance تمرکز کند و دیلن قصد داشت در موسیقی الکترونیکا و کانسپچوال ماجراجویی بیشتری کند. حاصل این شد که پس از انتشار دومین آلبوم، فون اشلیفن از گروه جدا شد و فون دیلن تبدیل به تنها عضو گروه SCHILLER شد.

گروه SCHILLER

سومین آلبوم استودیویی گروه SCHILLER، Leben نام داشت که به معنای زندگی بود. این آلبوم در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۰۳ منتشر شد و شامل آهنگ معروف I Feel You بود. پس از آن، آلبوم Tag und Nacht (روز و شب) در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۰۵ منتشر شد. در ساخت این آلبوم، هنرمندانی با سبک های مختلف از جمله Mike‌‌ Oldfield، Moya Brennan، Kim Sanders، Jette von Roth و ThomasD همکاری داشتند. پنجمین آلبوم Schiller آلبوم Sehnsucht، در دسامبر ۲۰۰۷ اعلام شد و بعدا در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۰۸ به انتشار رسید. این آلبوم در دو فرمت و سه نسخه ویرایشی ارائه شد. چیزی حدود ۱۰۰۰۰۰ نسخه از این آلبوم به فروش رسید و یک جایزه Gold Record را دریافت کرد. آلبوم Sehnsucht به صورت بین المللی تحت نام Desire در تاریخ ۲۶ می ۲۰۰۸ نیز منتشر شد. ششمین آلبوم استودیویی شیلر Atemlos Breathless و انتشار مارس ۲۰۱۰ بود. Atemlos Breathless نخستین آلبوم آلمانی شیلر بود که برای اولین بار گروه SCHILLER را در چارت های آلمان به مقام دوم رساند. یکی از آهنگ های این آلبوم به نام "Try" به همراه خواننده معروف Nadia Ali ضبط شده بود. در اکتبر ۲۰۱۲ هفتمین آلبوم استودیویی این گروه با نام Sonne Sun منتشر شد و آلبوم بعدی و هشتم آن ها Opus بود که در آگوست ۲۰۱۳ منتشر شد. در فوریه ی ۲۰۱۶ آلبوم Future که اولین آلبوم بلند شیلر بود، منتشر شد.

SCHILLER

«نام من کریستوفر فون دیلن است و من شیلر هستم». این نقل قول در هر اجرای شیلر، قلب هوادارانش را گرم می کند. گروه تک نفره شیلر هر ساله عشق و علاقه بیشتری از سمت هواداران دریافت می کند. کریستوفر فون دیلن درباره گروه SCHILLER و موسیقی این گروه چنین گفته:«من آثاری می سازم که خودم خوشم بیاید آن ها را بشنوم و بخرمشان.» به نظر می رسد سلیقه او با بسیاری از مخاطبان موسیقی یکی است؛ چرا که شیلر تاکنون بیش از 7 میلیون آلبوم را در سراسر جهان به فروش رسانده است. گروه SCHILLER هیچگاه از صدای خودش در آهنگ ها استفاده نکرده و همیشه از خوانندگان مهمان کمک گرفته است؛ خوانندگانی مانند: Jette von Roth، Kêta Jo McCue، Sheppard Solomon، Sarah‌Brightman، Moya‌‌Brennan از گروه Clannad, Midge Ure از گروه Ultravox، Adam Young از گروه Owl City، Andrea Corr از گروه Corrs و بسیاری دیگر. لیست همکاران این گروه موفق موسیقی بی کلام و الکترونیکا به این جا محدود نمی شود و از همکاران دیگر گروه SCHILLER می توانیم از Anggun، Lang Lang، Klaus Schulze، Mike Oldfield، Helen Boulding، Kate Havnevik و بازیگر آلمانی Anna Maria Mühe نام ببریم.

شهرت این گروه در اروپا را می توان از این جا فهمید که کانال تلوزیونی Music Force Europe یک برنامه تلویزیونی هفتگی را به گروه SCHILLER و آثارش اختصاص داد. نام این برنامه "Schill-Out" و نوعی بازی کلامی با اصطلاح chill-out به معنای «استراحت با فراغت بال» است. آلبوم های این گروه معمولا به زبان آلمانی بودند و تا سال ۲۰۰۸، چندین قطعه از آثار گروه SCHILLER با ترانه جایگزین انگلیسی دوباره ضبط شدند. بسیاری از آلبوم های شیلر بیش از یک سال طول می کشید تا در آمریکای شمالی منتشر شوند؛ به همین دلیل، در کل، گروه SCHILLER در اروپا موفق تر از آمریکای شمالی عمل کرد. یکی از آخرین آلبوم های این گروه، آلبوم Morgenstund است که در مارس ۲۰۱۹ و با همکاری هنرمندان ایرانی ساخته شد. این آلبوم بهانه ای برای اجرای شیلر در ایران و افزایش محبوبیت این گروه در آسیا شد. آخرین آلبوم گروه schiller به نام Illuminate در سال ۲۰۲۳ به انتشار رسید.

اجرای گروه SCHILLER در ایران

schiller - 6

این گروه به تاریخ آذر سال ۱۳۹۶ در طول یک تور شش روزه به ایران آمدند. اجرای گروه SCHILLER در تهران در تالار وزارت کشور و برابر جمعیت ۱۵ هزار نفری تماشاگران انجام گرفت. گروه SCHILLER درباره این تجربه گفت: «اولین بار در زندگی ام بود که از هواداران گروه فیلم گرفتم. آن قدر فضا ما را شوکه کرده بود که تنها فکری که به ذهنمان آمد، فیلم گرفتن بود. وقتی به آلمان برگردیم، ممکن است کسی حرف ما را باور نکند اما فیلم ها مدرک ما هستند. در آلمان، مخاطبان اول و آخر کنسرت دست می زنند و در حین اجرا هم خیلی واکنشی نشان نمی دهند. اما اینجا واکنش های مردم عالی بود. شور و اشتیاق و انرژی ای که از مردم در تالار وزارت کشور گرفتیم، فوق العاده بود.»

جمع بندی

Schiller نام یک گروه موسیقی آلمانی است. این گروه در سال 1998 به شهرت رسید. ما در این مقاله درباره فعالیت های این گروه و به ویژه به شهرت رسیدن آن توضیحاتی را عرضه کردیم. نکته جالب توجه اجرای Schiller در سال 1396 در ایران است که اندکی درباره آن نیز توضیح دادیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *