چطور برای اولین ست فستیوال خود آماده شوید

چطور برای اولین ست فستیوال خود آماده شوید

در دسته بندی : دی‌جی

درست است که شما در برنامه‌های کوچک آمادگی خود را حفظ کرده‌اید و ترستان ریخته است. اما در حال حاضر زمان آن است که یک مرحله به جلو قدم بردارید و خود را برای اجرا در مقابل صدها یا شاید هزاران نفر آماده کنید که ممکن است خیلی از آن افراد ندادند شما کِه هستید، یا فقط برای تفریح به اجرای شما آمده‌اند. در این مقاله چیزی را به شما می گوییم که لازمه‌های آماده شدن برای اولین اجرای فستیوال شما می‌باشد.

جمعیت حاضر را زیر نظر بگیرید

جمعیت حاضر را زیر نظر بگیرید

مانند هر برنامه‌ای، این مهم و با ارزش است که قبل از شروع ست احساس جمعیت و جو را بفهمید. پس باید مدتی قبل از شروع سِت در آنجا حضور داشته باشید و در میان مردم بچرخید و ازحس وحال فستیوال لذت ببرید. از طرفی زیر نظر داشتن جمعیت یک فستیوال ساده تر از یک کلاب است. زیرا اکثر مردم در یک سطح مشترک و حالت ذهنی یکسان هستند. البته پلی کردن در یک فستیوال به معنی آن است که شما مانند کلاب‌ها ممکن است ارتباط نزدیکی با مخاطبان نداشته باشید. پس زیر نظر داشتن جمعیت زمانی که شما در روی استیج می باشید بسیار مهم است.

خودتان را پیش پیش محک بزنید

خودتان را پیش پیش محک بزنید

چه اولین اجرا و چه اجرای پنجاه‌ام شما بر روی یک استیج فستیوال باشد، این یک فرصت خوبی است که هرکسی برای دیدن شما به آنجا می‌آید. پس شما نیاز دارید تا به خودتان ثابت کنید که از پس این اجرا بر می‌آیید. و در اکثر فستیوال‌ها بسیاری از گزینه‌های موسیقیایی برای درگیر کردن مردم وجود دارد، بنابراین شما باید به موقع یا حتی زودتر برای دست گرمی شروع به پلی کردن کنید تا مردم را تحت تاثیر انگشتان خود قرار دهید. چون آن جمعیت به احتمال خیلی زیاد اولین بار است که شما را می‌بینند و شما باید خودتان را در چند آهنگ اول ثابت کنید ولی توجه کنید که این به آن معنی نیست که ترک‌های هیت و بهترین‌های خود را در همان اول کار رو کنید اما مطمئن شوید که تا جای ممکن ترک‌های بی عیب و نقص را در ابتدا میکس می‌کنید.

ست خود را پر انرژی تر کنید و جمعیت را تحریک کنید

ست خود را پر انرژی تر کنید و جمعیت را تحریک کنید

به احتمال زیاد در هر فستیوالی که پلی می‌کنید، ست شما کوتاه تر از ستی می شود که در یک کلاب پلی می کنید، ست های فستیوال اغلب کوتاه تر بوده و اغلب در طول روز و احتمالا در زیر نور خورشید برگزار می‌شوند. بنابراین ترک‌هایی که شما در یک برنامه‌ی کلاب کوچکتر در ست 4 ساعته‌ی خود در زمستان پلی کرده اید در این مکان روباز و آفتابی جواب نمی‌دهند. به یاد داشته باشید که در یک فستیوال مردم برای گذراندن تعطیلات آخر هفته و داشتن اوقات شگفت انگیز می‌آیند. شما باید یک ست فستیوال بزرگ را پلی کنید تا جمعیت عکس العمل متقابل داشته و با آنها همراه بشوید و در نظر داشته باشید با توجه به کوتاه بودن ست باید انتقال سریع تری بین ترک‌ها داشته باشید.

محتاطانه پلی کنید اما زیاده روی نکنید

محتاطانه پلی کنید اما زیاده روی نکنید

شما مسئول جو و حال افراد در فستیوال هستید، مگر اینکه در حال اجرای موسیقی تجربی باشید. خیلی اوقات فستیوال ها در طول روز برگزار می‌شوند، بنابراین مردم تمایل دارند تا وایب های هاوس و دیسکو بیشتری را داشته باشند و پر جنب و جوش باشند. پس پیشنهاد می‌کنم یک مجموعه از ترک‌های اختصاصی برای ست‌های فستیوال خود جمع آوری کنید. اگر قرار است در یک فستیوال چند روزه پلی کنید، باید در نظر داشته باشید که افراد آنجا قبل از شما در معرض اجرای بسیاری از افراد دیگر بوده‌اند پس شما باید خودتان را برای انجام کاری منحصر به فرد آماده کنید تا از دیگران متمایز شوید.

آماده ی هرگونه سناریو باشید

آماده ی هرگونه سناریو باشید

چون ممکن است اشتباهاتی رخ دهد یا چیزهایی خراب شوند. فستیوال ها هیچوقت آداپتور‌های مورد نیاز شما را ندارند و اگر مشکلی به وجود بیاید تا برطرف شدن آن از زمان ست شما نیز می‌گذرد. برای مثال یک طوفان گرد و غبار همه چیز را کثیف و خراب می‌کند. بنابراین شما باید از ابزار خود محافظت کنید و تا جای ممکن آماده‌ی پلی کردن در هر شرایط آب و هوایی باشید و ترک هایی را داشته باشید که حتی در صورت بارش باران مخاطبان را مجاب به رقص در زیر باران کنید به جای اینکه بخواهند به دنبال سقفی بگردند و این است که ارزش شما را در مواقع غیر عادی بالا می‌برد.

آرامش داشته باشید، خودتان باشید و لذت ببرید

آرامش داشته باشید، خودتان باشید و لذت ببرید

درست است که این شبیه نصیحت های مادرانه برای یک بچه ای می‌باشد که برای اولین بار به مدرسه می رود، اما باید بدانید که دقیقا همینطور است و این فقط مخاطبان شما نیستند که باید خوشگذرانی کنند و زمان خوبی را سپری کنند. در یک فستیوال همه با هم یکی هستند و از کوچکترین چیز‌ها باید لذت ببرید، حتی نور خورشید یا از فضای باز و گسترده‌ی صحرا و جنگل یا مراتع آنجا لذت ببرید به علاوه کوه ها , ستاره‌ها , درختان و ... منابع آرامش و الهام شما می‌باشند و انرژی‌های مثبت کیهان را به شما انتقال می‌دهند و شما می‌توانید حتی با رفتن به غرفه‌های غذا از غذا‌های آنجا استفاده کنید، خوردن غذا به افزایش آرامش کمک می‌کند، اما حواستان باشد که زیاده روی نکنید و جایی برای تحرک داشتن بگذارید.

منبع دی جی سنتر هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *