قدرت یک نام خوب برای دی جی

قدرت یک نام خوب برای دی جی

در دسته بندی : دی‌جی , روانشناسی دی‌جی

انتخاب یک نام دی جی ممکن است زمانی که شروع به این کار می کنید در اولویت‌های شما نباشد، اما این چیزی است که می‌تواند یکی از بیشترین تاثیرات را بر روی حرفه‌ی شما داشته باشد. یکی از بزرگترین بخش‌های موفقیت در دی جی کردن (از لحاظ مالی) گسترش دادن یک نام تجاری برای خودتان می‌باشد. چه آن را دوست داشته باشید چه نه، نامی را که برای خودتان انتخاب می‌کنید، تبدیل به اولین تصور مردم از نام تجاری شما می‌شود. پس نام خود را به دقت انتخاب کنید.
در مقاله‌ی امروز ما قصد داریم تا نگاهی عمیق بیاندازیم به آنچه که باعث می‌شود که برخی از نام‌های تجاری خوب جواب بدهند و همچنین دریابیم که در هنگام انتخاب یک نام تجاری برای خودتان چه فاکتور‌هایی را باید در نظر بگیرید.

 

یک کتاب را از روی نام آن قضاوت نکنید

متاسفانه این کاری است که اکثر افراد آن را انجام می‌دهند، انسان‌ها به صورت نا خود آگاه دارای پیش داوری‌های ظاهری در برابر نام‌های خاص می‌باشند. متخصصان بازاریابی می‌دانند که صدا‌ها می‌توانند یک نقش بزرگ را در رفتار انسان‌ها بازی کنند.

تحقیقات طی هشتاد سال گذشته در مورد ارتباط نمادین بین گفتار و اندازه نشان داده است که: حروف صدا داری مانند "O" در آخر کلماتی مثل "Two" باعث می شود مردم به اندازه‌های بزرگ فکر کنند، در حالی که حروف صدا دار آخر کلمه ای مانند "ee" را با ضعیف بودن ارتباط بدهند. ما به طور کلی متوجه شدیم بهای نامی که آخرش با E تمام می‌شود کمتر و نامی که با حرف صدا دار O تمام می‌شود  بیشتراست .
کمپانی‌ها معمولا برای جذب مردم حراج‌های خود را با شماره‌هایی مانند 9 و 3 قیمت گذاری می‌کنند، بنابراین تخفیف‌ها در هنگام تلفظ بزرگتر و مناسب‌تر به نظر می‌رسند. این ممکن است به نظر کمی دیوانه وار بیاید، اما شما باید در نظر بگیرید که صدای نام‌های خاص می‌تواند در موفقیت شما نقش بسزایی داشته باشد. برای امتحان کردن صحت این نظریه بیایید به مثال هایی از دی جی های برتر دنیا نگاهی بیاندازید:

Tiesto
Armin van buuren
David Guetta
ATB
Deadmau5
Paul van dyk
Ferry Corsten
Carl Cox
Benny benassi

به استثنای نام Benassi، هیچ کدام از آنها دی جی برتر دنیا نامی ندارد که پایان آن با  صدای "E" باشد. در عوض همه‌ی آنها با یک صدای "O" که از پشت گلو تولید می‌شود پایان می‌یابند. با گسترش این تحقیقات مشخص شد که در لیست 50 دی جی برتر دنیا تنها نام دو دی جی دیگر از این تئوری مستثنا می‌باشند و این استثنا‌ها تقریبا یک گروه 6 درصدی را تشکیل می‌دهند. در حالی که این مثال ها به شدت برگرفته از یک تحقیق جامع علمی است، ممکن است چیزی بهتر برای صدا کردن نام دی جی‌ها وجود داشته باشد و ارزش تجزیه و تحلیل آن بیشتر باشد.
چیزی که ما مطمئنا می‌دانیم، این است که شما می‌خواهید به یک شفافیت از انتخاب نام دی جی برسید، باید بگویم که کلمات محاوره‌ای و غیر محترم هیچوقت برای شما موفقیت و دیدگاه خوبی از نظر مشتریان ایجاد نمی‌کند. تقریبا هیچ کدام از 100 دی جی برتر دنیا یک نام ساده یا القاب خودشان در گذشته را برای فعالیت جدی و هنری خود انتخاب نکرده‌اند.

آیا نام منتخب تان طولانی است؟

این فرضیه کاملا منطقی است که نام‌های طولانی، تلفظ و به خاطر سپردنشان دشوار‌تر است و در نتیجه نامطلوب خواهد بود. اما در واقعیت تعداد زیادی دی جی در لیست 100 دی جی برتر وجود دارند که نام های طولانی دارند. با دقت بیشتری به این نام‌ها نگاه کنید و الگوی خاص آنها را در نظر بگیرید. هر چند که نام‌های ترکیبی کوتاه و بلند وجود دارد، اما به نظر می‌رسد تعداد هجی‌ها و بخش‌های نام‌ها یک روند خاص را دنبال می‌کنند.
نام‌های بزرگ به یاد ماندنی سبک هاوس همیشه 2 الی 3 بخشی یا هجی هستند مانند: Daft Punk ،‌Deep Dish ،‌Tiesto ،‌Paul Van Dyk.  تقریبا هیچ کس در نام خود بیشتر از شش هجی استفاده نکرده است و هجی کمتر به معنای حس قشنگ‌تر و تلفظ آسان‌تر و به یاد ماندنی‌تر می‌باشد. استثنائات این قانون در استفاده از نام‌ها تعداد افراد کمی می‌باشند مانند Hernan Cattaneo که دارای هجی بیش از 6 بخش است. شما به صورت ناخودآگاه به نام‌هایی که دارای 3 یا 5 هجی می‌باشند توجه می‌کنید، چون از نظر تلفظ و آهنگ صدا دارای یک چرخش زبان خوب هستند.

همچنین برای انتخاب یک نام خاص می‌توانید به فرهنگ و پیشینه‌ی تاریخ کشور و اصالت خود نیز رجوع کنید. یکی از مسائلی که در انتخاب نام باید در نظر داشته باشید این است که نام شما نباید بر گرفته از کلمات پر استفاده مانند DJ Mobile یا DJ Midas باشد, زیرا با مشکلاتی روبرو می‌شوید که واضح ترین آنها به شرح زیر است:

-استفاده شدن آنها پیش از اینکه شما بخواهید بکار ببرید.
-استفاده از آنها در نام‌ علامت‌های تجاری موجود
-کپی رایت راحت
-جست و جوی سخت در موتور‌های جست و جوی اینترنت مانند گوگل

 

 

منبع دی جی سنتر هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *