بالا بردن تمرکز به عنوان یک دی جی تازه کار

بالا بردن تمرکز به عنوان یک دی جی تازه کار

در دسته بندی : دی‌جی , روانشناسی دی‌جی

شاید شما اولین کنترلر دی جی یا ست دک و میکسر دی جی خود را خریده باشید و با تعجب با خود بگویید حالا چه کاری باید بکنم؟ ما تقریبا هر روز با ایمیل کسانی مواجه می شویم که می‌گویند من به تازگی دستگاه دی جی خریده‌ام و در مورد چگونگی کار با آن کاملا سردرگم شده‌ام. آنها می‌خواهند کار دی جی را شروع کنند، اما ترس دارند.
یکی از سخت ترین زمان‌ها برای یک دی جی، درست در ابتدای سفرَش می باشد. او به سوال‌های زیادی بر خواهد خورد. دی جی ها دقیقا چه کاری می‌کنند؟ نقش آنها چیست؟ چطور مخاطبان خود را پیدا کرده‌اند؟ من برای شروع به چه چیزهایی نیاز دارم؟
این دی جی ها خیلی زود دریافته اند که تنها حضور در جشن ها و پخش کردن آهنگ های خیلی خوب برای تبدیل شدن به یک دی جی خوب کافی نیست. کار هنری خلاقیت خیلی بیشتری لازم دارد.

هدف شما از دی جی شدن چیست؟

هدف شما از دی جی شدن چیست؟

انواع مختلفی از دی جی ها وجود دارند و هر کدام از آنها نقش‌های مختلفی دارند. دی جی مقیم در یک کلاب کارش نگه داشتن جریان و حرکت در سالن کلاب است. هر مکانی دارای مخاطبان و احساسات خاص خودش می‌باشد، که به این معنی است که دی جی باید متناسب با آن شرایط خودش را سازگار کند.
برخی افراد به این نوع اجرا‌های مکرر علاقه دارند و عاشق تمام آن تعاملات اجتماعی به صورت هفتگی هستند. اما برخی دیگر به چیزی کاملا متفاوت علاقه دارند و به دنبال تور‌های جهانی هستند. در این نوع دی جی کردن شما باید مانند یک ارائه دهنده‌ی خوب باشید و پویایی یک مجموعه‌ی زنده  را در یک نقطه کنترل کنید.
لیست انواع دی جی‌ها ادامه دار است، دی جی رادیو، دی جی عروسی، دی جی فستیوال و... هر کدام در فضای مختلفی کار می کنند. کسانی که تازه به این کار علاقه مند شده‌اند مانند کسی هستند که می‌خواهند برای اولین بار نقاشی بکشند و با طیفی از رنگ‌ها و انواع مختلف نقاشی‌ها به همراه تنها یک قلمو روبرو شده‌اند. نکته‌ی اصلی این است که هدف شما چیست؟

از خودتان بپرسید:
هدف نهایی شما چیست؟ (برای مثال، ساختن یک زندگی خوب، برنده شدن در مسابقات DMC و ... )
هدف شما برای سال آینده چیست؟
امروز چه کاری می‌توانم انجام دهم که من را به آن اهداف نزدیک تر کند؟

سریع و صبور باشید

سریع و صبور باشید

مسیر دستیابی کامل به حرفه‌ی دی جی تنها با یک اجرا یا برنامه ای با صدها مخاطب ساخته نمی شود. من تعداد زیادی از این دی جی های تازه کار را مشاهده کرده ام که به فکر شهرت فوری و موفقیت یک شبه هستند، که تقریبا هیچوقت عملی نمی‌شود و برای آن دسته از کسانی که بیشتر از معروف شدن، عاشق به اشتراک گذاری موسیقی و پست های خود در شبکه های اجتماعی هستند، موفقیت یک شبه بسیار بی فایده است. دانش و شهرت یک دی جی بزرگ در یک هفته یا یک ماه به دست نمی‌آید و آن کم کم و برنامه به برنامه ساخته می شود. تنها کسانی که برای انجام  کار و کسب مهارت در کارهای ساده صبر دارند می توانند کارهای حرفه ای تر و بزرگ تری انجام دهند.
به آن برنامه‌های کم مخاطب و زودهنگام خود به عنوان یک شکست نگاه نکنید. هر برنامه فرصتی برای یادگیری است، اما شما باید توجه خود را به آنها معطوف کنید. اگر شما در برنامه‌ای اجرا کردید که تنها 5 نفر در سالن رقص بودند، برای خوب کردن حال همان 5 نفر وقت بگذارید. این فرصتی است برای شما تا با جمعیت ارتباط برقرار کنید و از حال آنها آگاه شوید و طبق آن بر روی کار خود تمرکز بیشتری به خرج دهید. برای به دست آوردن هر چیز با ارزشی شما باید بهای آن را بپردازید. ما در ادامه 7 ایده برای کمک به بالا بردن تمرکز را به شما می گوییم.

ضبط کردن یک میکس (فقط با ترک های جدید)

ضبط کردن یک میکس (فقط با ترک های جدید)

در مورد اینکه می‌خواهید خودتان را با چه صدایی به عنوان یک دی جی معرفی کنید فکر کنید. می‌خواهید چه پیامی را از طریق موسیقی خود منتقل کنید؟ چه چیزی صدای شما را تعریف می‌کند؟ خب ابتدا باید برای ضبط کردن یک میکس جدید برنامه ریزی کنید. از مجموعه موسیقی خود چیزی را استفاده نکنید. موسیقی‌های الهام بخشی را جست و جو کنید که با آنها آشنا نباشید و دریابید که چطور می‌توانید آنها را به یک ست منسجم تبدیل کنید.

مجموعه موسیقی خود را از ابتدا بسازید

مجموعه موسیقی خود را از سر شروع کنید

آیا هنگام میکس کردن کمی گیج می شوید؟ وقتی می‌خواهید تصمیم بگیرید که کدام ترک را به عنوان ترک بعدی پلی کنید، دست پاچه می‌شوید؟ در پیدا کردن ترک بعدی مشکل دارید؟ گاهی اوقات کمتر بودن ترک ها بهتر است. یک مجموعه جدید را بسازید (در USB، پلی لیست ترکتور یا ... ) که بعد از این به عنوان مجموعه‌ی موسیقی شما شناخته شود. این کار مانند ریبوت کردن می‌باشد. اگر در این کار پشت کار دارید، عملا باید موسیقی‌های بی استفاده را از مجموعه یا هارد خود حذف کنید.

یک مربی پیدا کنید

یک مربی پیدا کنید

اگر شما به کسی دسترسی دارید که دانش زیادی در این کار دارد، ارزش این را دارد که از او کمک بخواهید تا دانش خود را به شما منتقل کند. معمولا هیچ دی جی حاضر نیست کسی را در زیر بال و پر خود پرورش دهد تا روش های میکس کردن را به او بیاموزد. اما این به آن معنی نیست که شما نتوانید به آنها به عنوان یک سرمشق نگاه کنید. برخی از مشاوره‌های پیش پا افتاده‌ای که من از افراد با تجربه دریافت کردم، با گذشت زمان به تجربه‌های فوق العاده‌تری تبدیل شده‌اند.

بیوگرافی خود را بنویسید

بیوگرافی خود را بنویسید

نوشتن یک بیوگرافی دی جی خودش باعث می‌شود که شما به سوابق موسیقیایی خود، مسیر و هدفتان از دی جی کردن با توجه به ماهیت خودتان بیشتر فکر کنید. برخی اوقات، تنها نوشتن روی کاغذ می‌تواند بسیار مفید باشد، بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید. با خود بگویید که من چه کاری می‌خواهم انجام دهم؟ می‌خواهم مردم از من چه درکی داشته باشند؟ چرا من یک دی جی شدم؟

فضای خلاقیت خود را بهینه سازی کنید

فضای خلاقیت خود را بهینه سازی کنید

کمی وقت بگذارید تا منطقه‌ی دی جی خود را بسازید (میز، ابزار، قفسه و ...) مکانی برای خود درست کنید که از آن لذت ببرید. مطمئن باشید که هیچ چیز مهم دیگری غیر از تلاش کردن برای رسیدن به آن وجود ندارد. درهم و برهمی ها و چیزهایی که باعث حواس پرتی شما می‌شود را حذف کنید. یک طرح برای خود بسازید که در رابطه با جریان کارهایتان احساس شما را زنده نگه دارد. حالات مختلفی را امتحان کنید، به طور مثال : یکی از دوستان من با این کار , دریافت به سلیقه ی او زمانی که هر دو دک در یک سمت میکسر باشند خیلی راحت تر عمل می کند.

 

منبع دی جی سنتر هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد .

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *