7 روش برای جذاب تر کردن پروژه ها

7 روش برای جذاب تر کردن پروژه ها

در دسته بندی : آهنگسازی

فرضیه های مختلفی برای استفاده بهینه و مناسب از تکنولوژی برای ساخت موسیقی وجود دارد که نتایج همه ی آنها یکسان نیست. این خوب است اگر شما یک لوپ ساده بگیرید و آن را به آرامی محو کنید و دوباره تکرار شود، ولی ممکن است آهنگ شما کمی یکنواخت شود، اما اگر نکات زیر را رعایت کنید و در آهنگ سازی آنها را دنبال کنید مطمئن باشید موسیقی شما برای شنونده ها جذاب و برجسته خواهد شد.

فقط از لوپ استفاده نکنید

فقط از لوپ استفاده نکنید

DAW ها برای لوپ گیری فوق العاده هستند.  این واقعا یکی از قابلیت‌های مهم آنها است و باعث می‌شود که شما آهنگ‌های خود را به راحتی تنظیم کنید. اما اگر می‌خواهید جذابیت موسیقیایی ایجاد کنید، نمی‌توانید یک لوپ ساده را پشت سر هم تا آخر ترک استفاده کنید. شما باید برخی تغییرات را اضافه کنید. حتی در موسیقی‌های با ضرب چهار چهار Dance که لوپ زیاد استفاده می‌شود، بهترین آهنگ‌ها آنهایی هستند که دارای عناصرمتغییر و افزایشی هستند و تکرار کمتری در آنها شنیده می‌شود.

اتومیشن صدای سینت

اتومیشن صدای سینت

اتومیشن یک نکته‌ی کلیدی برای ایجاد جذابیت است. امروزه اتومیشن کردن می‌تواند کاری واقعا خلاقانه باشد و شما می‌توانید تغییرات صدای ساز‌ها را به عنوان پر انرژی کردن و بالا بردن جریان موسیقی به آهنگ خود اضافه کنید. یکی از واضح ترین و پرکاربرد ترین موارد اتومیشن‌, باز کردن آرام فیلتر در Breakdown ها است. در کل سعی کنید ساز‌های مورد استفاده‌ی خود را خوب بشناسید و بدانید در چه قسمتی و بر روی پارامتر‌های کدام ساز تغییرات ایجاد کنید و عناصر تاثیر گذار آنها در موسیقی برای جذاب کردن موسیقی را بکار ببرید.

اتومیشن افکت ها

اتومیشن افکت ها

اتومیشن نکته‌ی بسیار مهمی است. برای مثال اتومیشن پارامتر‌های افکت ریورب را به تدریج و ماهرانه زیاد کنید و در طول Breakdown آن را رها کنید و سپس برای ضرب‌های درام آن را به سرجای اولش برگردانید. همچنین شما می‌توانید از افکت‌های دیگری مانند یک Vocoder بر روی وکال، فیلتر بر روی قفسه‌ی درام‌ها و هر چیز دیگری که قابلیت اتومیشن شدن دارد را در آهنگ سازی به کار ببرید.

افکت اضافه کنید

افکت اضافه کنید

منظور از افکت در اینجا افکت ریورب یا امثال آن نیست، بلکه آن افکت‌های صوتی است که به صورت غیر منتظره شما را شگفت زده می‌کنند. آن می تواند یک کورِس بزرگ یا برخی وکال‌های ناگهانی باشد. البته برای جلوگیری از هرگونه بی احترامی به یاد داشته باشید که به طور قانونی این صدا‌ها را استفاده کنید. از مجموعه سمپل‌های خود استفاده کنید و حتی برخی از آنها را برای امضای ترک خود بکار ببرید.

غیر منتظره ها را به حداکثر برسانید

غیر منتظره ها را به حداکثر برسانید

این یک نکته‌ی مهم است که در اکثر موارد کم و بیش به آن اشاره شده است. شما باید با موسیقی خود شنونده را به یک سفر پر فراز و نشیب و عجیب و غریب بکشانید. شما می‌توانید به راحتی با کمی استفاده‌ی بیش از حد  افکت‌ها بر روی عناصر صدا آنها را غیر قابل پیش بینی تر کنید، با استفاده از قابلیت Reverse (معکوس کردن) برخی صدا ها، آنها را جذاب‌تر کنید و یا با استفاده از سکوت‌های ناگهانی جذابیت و تفاوت را در ترک‌های خود ایجاد کنید. (اما نه زیاد)‌.

صداهای ارکستر واقعی اضافه کنید

صداهای ارکستر واقعی اضافه کنید

مجموعه VST هایی مانند Spitfire ،‌Sonokinetic و Orchestral Tools می‌توانند صدای ارکستر واقعی را به شما ارائه دهند و به لطف تکنولوژی برای یکپارچه کردن صدای آنها با جریان اصلی موسیقی نیاز به مهارت خاص مانند یک رهبر ارکستر ندارید و با استفاده از برخی صداهای ارکستر در ترک‌ها می‌توانید آنها را جذاب تر و حقیقی‌تر جلوه بدهید.

لوپ و برک دان ها را جدی بگیرید

اگر همچنان می‌خواهید با لوپ کردن موسیقی بسازید مشکلی نیست‌, اما با ایجاد تفاوت‌های ریز در نوع صدا، الگو ها و ولوسیتی، آنها را از تکراری بودن خارج کنید و گرووی را بسازید که برای شنونده‌ها قابل تحمل باشد و طوری که با گذشت 1 دقیقه از ترک شنونده‌ها از تکرار لوپ‌ها خسته نشوند و نخواهند ترک را متوقف کنند. همچنین برک دان ها را جدی بگیرید، اما به جایش و به خوبی از این ترفند استفاده کنید چون برک دان ها نقاطی هستند که شنونده را به یک استراحت کوچک یا طولانی در طول ترک می‌برند و شنوندگان را برای شنیدن یک فاز جدید از ترک با تغییرات پر انرژی‌تر آماده می‌کند.

منبع دی جی سنتر هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد .

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *