مروری بر زندگی Paul Van Dyk

مروری بر زندگی Paul Van Dyk

در دسته بندی : معرفی هنرمندان

Matthias Paul متولد 16 دسامبر 1971 می باشد که بیشتر با نام حرفه ای Paul Van Dyk شناخته می شود که یک دی جی و آهنگ ساز و موسیقیدان آلمانی می باشد. او یکی از اولین دی جی هایی بود که در اروپا به شهرت رسید، ون دیک اولین هنرمندی بود که آلبومش در دسته بندی موسیقی سبک تازه وارد Dance/Electronic در سال 2003 موفق به دریافت جایزه ی گرمی شد.
او در سال 2005 و 2006 به عنوان دی جی شماره یک جهان انتخاب شد، رتبه ای که اکنون تنها فقط چند دی جی به آن دست یافته اند. همچنین اولین دی جی بود که توسط مجله ی Mixmag عنوان شماره یک را در سال ۲۰۰۵ دریافت کرد. ون دیک در سال 2008 بیش از 3 میلیون آلبوم را در جهان به فروش رساند. او یک آهنگساز سبک Trance است که در اوایل دهه 90 شروع به کار کرد و با ریمیکس  ترک "Love Stimulation"  که در لیبل MFS در سال 1993 منتشر شد و تک آهنگ For An Angel به محبوبیت رسید. اما اخیرا او تمایلی ندارد تا موسیقی خود را با  سبک ترنس معرفی کند، و صرفا موسیقی خودش را الکترونیک معرفی می کند. ون دیک در حال حاضر میزبان برنامه‌ی رادیویی Vonyc Sessions with Paul در رادیو Dash می‌باشد.

مروری بر زندگینامه :Paul Van Dyk

او در برلین شرقی در کنار مادرش بزرگ شد و پدرش زمانی که او تنها 4 سال داشت آنها را ترک کرد. او در سنین نوجوانی به عنوان یک تکنسین بردکست کار می کرد و آموزش هایش برای کار تجاری را شروع کرده بود. ون دیک آموزش های موسیقیایی خود را از طریق رادیو فرا گرفت، و در جایی بزرگ شد که هیچ فروشگاه موسیقی برای خرید موسیقی وجود نداشت و بنابراین او تماس خود با دنیای موسیقی را با گوش دادن مخفیانه به ایستگاه های رادیویی محبوب اما ممنوعه ی RIAS و SFB در آن سمت دیوار برلین در آلمان شرقی و نوار کاست های قاچاقی که در مدرسه به دست دوستانش کپی می شد حفظ کرد.
مدتی قبل از سقوط دیوار برلین به ون دیک و مادرش اجازه داده شد که برای زندگی با عمه‌ی خود آلمان شرقی را ترک کنند و به هامبورگ مهاجرت کنند. ون دیک در سال ۱۹۹۰ به برلین بازگشت و این اولین حضور او به عنوان یک دی جی در کلاب Tresor در سال ۱۹۹۱ را رقم زد. پس از چندی به او فرصتی دادند تا در برنامه‌های Andre'Hoche از ۹۱ تا ۹۳ در کلاب Turbine همراه با یک دی جی جوان به نام Kid Paul اجرا کند. او همچنین با هنرمند سبک الکترونیک آلمانی Cosmic Baby تحت نام گروه Visions of Shiva همکاری کردند. تک آهنگ این دو نفر توسط لیبل مستقل برلینی به نام MFS Records (Masterminded For Success) منتشر شد که توسط Mark Reeder و Torsten Jurk اداره می‌شود.
در فوریه‌ی سال ۱۹۹۳، ون دیک و Kid Paul میزبان یک اجرای رادیویی ۳ ساعته‌ی هفتگی به نام HR3 Clubnight بودند که برای شنوندگان سراسر کشور در رادیوی آلمانی اجرا کردند. او و Cosmic Baby دومین و آخرین نسخه از Visions of Shiva یعنی ?How Much Can You Take را منتشر کردند و پس از آن این دو نفر هرکدام به دنبال راه خود رفتند. در سال ۱۹۹۳ و در اواخر تابستان او اولین تالیف میکس دی جی خود به نام X-Mix-1 – the MFS Trip را منتشر کرد و آهنگ سبک Trance از Humate به نام Love Stimulation را ریمیکس کرد.

مروری بر زندگینامه :Paul Van Dyk

او در سال 2001 به سیاست علاقه مند شد و تولیدات تلفیقی او به نام "Politics of Dancing" الهام بخش جامعه ی جهانی موسیقی رقص الکترونیک شد و مورد تحسین بسیاری از مردم در سراسر دنیا قرار گرفت. و یکی از حامیان صلح جهانی بود که در سال ۲۰۰۶ در جمله‌ای مفهومی گفته بود که تمام مردم دنیا می‌توانند از طریق ارتباط موسیقی باهم برقصند بدون آنکه در ذهنشان چیزی جز احترام به هم دیگر باشد. او همچنین موسیقی EDM را ابزاری برای ارتباط انسان‌ها با یکدیگر خوانده است. این فعالیت آزادانه‌ی موسیقیایی او بود که باعث شد تا بتواند نظرات خود را در مورد صلح بیان کند و همچنین از مخالفان سرسخت جنگ آمریکا در عراق و افغانستان بود و خودش را ضد جنگ توصیف کرده است و این مطلب را با پوشیدن پیراهنی در هنگام اجراهایش با نوشته‌ای بر روی آن جمله‌ی "Make peace, not war" (صلح را برقرار کنید، نه جنگ) نوشته شده بود، این طرز فکر را به طرفداران خود انتقال می‌داد. ون دیک پنجمین آلبوم خود را در سال 2007 منتشر کرد، توانست به مدت سه سال در لیست 200 آلبوم از برترین آلبوم های سبک الکترونیک قرار بگیرد. ون دیک یکی از قدیمی‌ترین و پر افتخار‌ترین دی جی های دنیا می‌باشد.

 

منبعDJCMAG: هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *