مروری بر زندگی Nills Frahm

مروری بر زندگی Nills Frahm

در دسته بندی : معرفی هنرمندان

Nils Frahm متولد 20 سپتامبر 1982 یک موسیقیدان، آهنگساز و تولید کننده ی رکوردهای واینیل است که مقیم شهر برلین آلمان می باشد. معروفیت او به دلیل ترکیب کردن موسیقی کلاسیک و سبک الکترونیک و یک اجرای غیر متعارف با پیانو است که در اجراها و ترک‌های او معمولا شامل ترکیبی از یک گرند پیانو‌، پیانو ایستاده، سینتی سایزر رولند Juno-60، پیانو رودز، درام ماشین ها و یک Moog Taurus می باشد.
او همچنین علاوه بر کارهای انفرادی اش، همکاری‌های خود به همراه سازندگان قابل توجهی از جمله Anne Müller، Ólafur Arnalds، F. S. Blumm و Woodkid را نیز منتشر کرده است. همچنین رکورد واینیل‌هایی را همراه با  Frederic Gmeiner  و Sebastian Singwald تحت نام گروه Nonkeen نیز منتشر کرده است.
نیلز فرام آشنایی زودرسی با موسیقی داشته است. پدر او Klaus Frahm یک عکاس بود که همچنین کاور ترک‌های لیبل ECM Records را نیز طراحی می‌کرد. او در نزدیکی هامبورگ بزرگ شد، جایی که او سبک های پیانیست های کلاسیک و همچنین آهنگ سازی معاصر را آموخت. او در مدرسه بورد های میکس کردن را استفاده کرد و خیلی به کیفیت صدای ضبط شده علاقه نشان داد. او به مدت هشت سال تحت نظر Nahum Brodsky که از شاگردان حمایت شده توسط چایکفسکی بود و در دهکده‌ی همسایه‌شان زندگی می‌کرد، به مطالعه‌ی پیانوی کلاسیک پرداخت. او در 2006 به جای دنبال کردن حرفه ی ارکستر برای کار به عنوان تکنسین فنی موسیقی به برلین نقل مکان کرد.

کارهای پیانوی اولیه ی او یعنی آلبوم ۳۰ دقیقه‌ای Wintermusik در 2009 و آلبوم Bells در سال ۲۰۱۰ ، نظرات را به سمتش جذب کرد. اما انتشارات سال 2011 یعنی اولین آلبوم استودیویی او Felt که در لیبل Erased Tapes records منتشر شد بود که تحسین منتقدان را به دنبال داشت. نام این آلبوم به نمدی که Nils Frahm در زیرِ رشته‌های پیانو‌ برای ضبط قرار داده بوده است، اشاره می‌کند، او این کار را در ابتدا برای تضعیف صدای پیانو در هنگام نوازندگی‌های شبانه‌اش برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت همسایه‌ها انجام داد، اما بعدا او عاشق این صدای تولید شده توسط پیانو به همراه این نمد شد. به دنبال آن، آلبوم EP Juno که کاملا با سینتی سایزر 60 Juno رولند ساخته شده بود. پس از آن، آلبوم Screws
در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و این در حالی بود که Frahm در حال بهبودی ناشی از آسیب دیدگی دستش بود و به عنوان یک هدیه در روز تولدش به صورت رایگان به طرفدارانش ارائه داد. اما همچنان پیگیر آلبوم Juno بود و با عنوان Juno Reworked در سال ۲۰۱۳ با همکاری Luke Abbott و Chris Clark آن را بازنویسی و منتشر کرد.
آلبوم Spaces او نیز در سال ۲۰۱۳ منتشر شد که از ضبط‌هایی زنده در سالن‌های مختلف بود که به مدت ۲ سال جمع آوری کرده بود. در دسامبر ۲۰۱۳ Frahm اولین کتاب موسیقی خود را با نام Sheets Eins منتشر کرد که توسط Manners McDade به چاپ رسید. او در سال ۲۰۱۶ نیز به دنبال Sheets Eins کتاب Zwei را نیز منتشر کرد.

در سال ۲۰۱۴ Frahm خبر پیانوی جدید خود به نام Una Corda را اعلام کرد، که به صورت اختصاصی توسط David Klavins برای او ساخته بود. وزن آن زیر ۱۰۰ کیلوگرم بود و برای هر کلید یک رشته داشت، اما پیانو‌های استاندارد ممکن است از یک تا سه رشته برای هر کلید استفاده کنند. آلبوم Solo در سال ۲۰۱۵ نیز شامل بداهه نوازی‌ها بود که بعدا با پیانوی Modell 370 ساخته‌ی David Klavins ضبط شد که یک پیانوی ایستاده‌ی ۳۷۰ سانتیمتری بود. آن یکی از ۱۹ آلبوم نامزد دریافت جایزه‌ی IMPALA سال بود. نسخه‌ی فشرده از تک آهنگ "More" Frahm در تریلر بازی ویدیویی Assassin's Creed Unity از کمپانی gamescom منتشر شد.
او همچنین برای تولید موسیقی متن فیلم‌های Victoria و ELLIS در سال ۲۰۱۵ که به ترتیب به کارگردانی‌ Sebastian Schipper و JR ساخته شده بودند نیز مورد تحسین قرار گرفت. او همچنین در همان سال به مناسبت روز جهانی پیانو که هشتادوهشتمین روز از سال می‌باشد و اشاره به تعداد کلید‌های یک پیانوی استاندارد را دارد، اولین پروژه‌ی خود که برای این رویداد ساخته بود را با پیانو Modell 450 که جانشین Modell 370 بود ارائه داد.
او در فوریه‌ی سال ۲۰۱۶ آلبوم Gamble و به دنبال آن آلبوم Oddments of the Gamble را در آگوست همان سال منتشر کرد. که مجله‌ی Pitchfork آن را اینگونه شرح داد: آن آلبومی است که به طرز شگفت انگیزی صداها در کنار هم قرار می‌گیرند و شلوغ و کثیف می‌شوند و در عین حال بسیار خوش صدا و داینامیک هستند. صداهای این آلبوم در طول ۸ سال ضبط شده بودند و کاور آن آلبوم را نیز پدرش برای او طراحی کرده بود.
او گفته است: "من علاقه دارم تا متوجه شوم انسان ها در بعضی موقعیت های خاص چه عکس العملی از خود نشان می دهند، و چه موسیقی هایی این احساسات را به مردم منتقل می کنند، و اینکه ما چطور می توانیم با استفاده از آهنگ ها نگرش انسان ها را تغییر بدهیم، و بعد از اینکه یک کنسرت خوب را اجرا کردم مردم با خوشحالی آن مکان را ترک کنند. زمانی که مردم احساس خستگی می کنند و از همه چیز بریده اند، این چیزی است که ما می توانیم به آنها و دنیا هدیه بدهیم تا با موسیقی نگرش ها را تغییر بدهیم تا فکر نکنند که همه چیز بد است... این آیین من است."

منبع دی‌جی سنتر هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *