4 چیزی که دی جی های کلاب باید از دی جی های سیار یاد بگیرند

4 چیزی که دی جی های کلاب باید از دی جی های سیار یاد بگیرند

در دسته بندی : دی‌جی

بیایید خودمان را با آن روبرو کنیم، موفقیت در صنعت دی جی صد درصد به استعداد وابسته نمی‌باشد، در حقیقت یکی از مهمترین مشخصه‌هایی که هنگام بررسی خصوصیات دی جی ها می‌توانید ببینید، استعداد آنها نمی‌باشد، بلکه بازاریابی آنها است. دی جی های سیار نماینده‌ای برای رزرو برنامه‌ها ندارند، بنابراین می‌آموزند تا به عنوان یک هنرمند خودشان را پروموت کرده و بازاریابی کنند و این چیزی است که اکثر دی جی های کلاب می‌توانند از دی جی های سیار بیاموزند.
به غیر از بازاریابی موارد دیگری هم هستند که یک دی جی کلاب می‌تواند از دی جی های حرفه‌ای سیار یاد بگیرد و ما آنها را در این مقاله به شما می‌گوییم:

داشتن یک وبسایتی که بتوانید شخصیت خود به عنوان یک دی جی را در آن نمایش دهید

بسیاری از دی جی های کلاب دارای وبسایتی برای خودشان هستند، که اطلاعات اندکی راجع به سبک پلی کردن و کارهای برتر حرفه ی خود در آن قرار داده اند، و برخی ها حتی عکسی از خودشان در هنگام اجرا هم در سایت خود ندارند. با یک عکاس حرفه‌ای همکاری کنید تا از شما در هنگام دی جی کردن با ترن تیبل‌ها یا CDJ ها عکس گرفته تا طیف وسیع مهارت‌های کار با ابزار و خبرگی شما در محیط‌های مختلف را ثبت کند. در مرحله‌ی بعد در سایت خود قسمت‌هایی برای نکات برجسته‌ی حرفه‌ی خود، آموزش، مسابقات دی جی که در آنها شرکت کرده‌اید، موسیقی‌های مورد علاقه‌ی خود، و اطلاعات تماس و آدرس پروفایل شبکه‌های مجازی خود از جمله ایمیل، فیسبوک، کانال یوتیوب، اینستاگرام خود را در آن قرار دهید.

ابزارهای مخصوص خودتان را داشته باشید تا بتوانید آنها را با خود به برنامه ها ببرید

شما باید برای تمرین کردن در خانه یک ابزار داشته باشید، اما همچنین داشتن ابزارهای اصلی یک اجرا، مانند میکروفون، کیس های پرواز برای لوازم شما و دیگر ضروریات برای شما مفید هستند. چه خانه‌ی شما یک ایستگاه رادیویی باشد یا کلاب، به هر حال در مقطعی یکی از اعضای خانواده ی شما از شما می‌خواهد تا در مراسم عروسی او دی جی کنید یا یکی از دوستان نزدیک شما می‌خواهد که در جشن تولد یا مهمانی او پلی کنید. پس چرا ابزارهای مخصوص به خود را نداشته باشید؟ اجاره کردن ابزار کار سختی نیست اما داشتن ست دی جی مخصوص خودتان به این معنی است که شما هزینه‌های اضافی و همیشگی برای اجاره‌ی دستگاه پرداخت نمی‌کنید و نیازمند اجاره‌ی دستگاه نمی‌باشید.

خودتان را زود نشان دهید و آماده شوید

بیایید با خودتان صادق باشید، چند بار شما بدون حتی یک بار چک کردن صدا در یک کلاب دی جی کرده اید؟ هر کدام از ست های کلاب ها متفاوت هستند. دیوایس های خود را زودتر و قبل از شروع اجرا چک کنید. چون ابزار های موجود در مکان های مختلف دارای تفاوت های ریز و جزئی می باشند. اگر لوپ کردن در CDJ چپی کار می کند اما در سمت راستی کار نمی کند، پس شما باید این مشکل را قبل از شروع ست خود برطرف کنید. اگر دی جی های کلاب بخواهند مانند دی جی های عروسی رفتار کنند، همیشه باید در مورد زود رسیدن خود به محل اجرا سخت گیر باشند و مشکلات احتمالی در مورد دستگاه‌ها و دیگر موارد مربوط به دی جی کردن را برطرف کنند.

ارزش خود را بدانید و دستمزد مناسبی را دریافت کنید

تا زمانی که شما به مقام تورهای دی جی به همراه یک مدیر تمام وقت دست نیافته‌اید باید خودتان ارزش خود را مشخص کنید. معمولا احتمال این وجود دارد که دی جی های سیار درآمد بیشتری از دی جی‌های کلاب داشته باشند. اما این اتفاقی نیست. آیا تا به حال نام مارک فرل را شنیده اید؟ او دی جی کلابی بود که به یک دی جی سیار تبدیل شد و کسی بود که تا قبل از بازنشستگی و تبدیل شدن به یک معلم دی جی برای هر مراسم عروسی مبلغ 5000 دلار دریافت می کرد که بسیار بیشتر از درآمد حرفه‌ی کلاب او بود.
یک دی جی عروسی اغلب فقط 5 درصد از هزینه‌های کلی یک عروسی را دریافت می‌کند اما آمار‌ها نشان می‌دهند که دی جی یکی از اولین چیزهایی است که مردم برای عروسی به یاد خواهند آورد. اما آنها در ابتدا به لباس و گل‌ها اهمیت می‌دهند و شما باید آنها را متقاعد کنید و کار خود را بالا ببرید تا ارزش کار شما را بدانند و این ارزش گذاری برای کارتان نیازمند رزومه‌ای خوب در صفحات مجازی و رضایت مشتریان قبلی شما می‌باشد.

در نهایت: همانطور که در بالاتر خواندید چیز‌های زیادی وجود دارد تا یک دی جی کلاب بتواند از یک دی جی سیار بیاموزد. نکته‌ی قابل توجه دیگر این است که خود را از محدودیتی که در آن هستید رها کنید و به بیرون از دیوار‌های کلاب فکر کنید و سعی کنید که در جشن‌های کوچک نیز پلی کنید با وجود اینکه ممکن است دی جی های کلاب با مشاهده‌ی درخواست‌های مخاطبان و نوع کاملا متفاوت برنامه‌های دیگر کاملا اذیت شوند، باید بدانند که همه‌ی این کارها برای قدرت انعطاف پذیری بیشتر و رسیدن به میزان فروتنی یک دی جی سیار می‌باشد، همچنین در کنار آنها شما  به سادگی یک سرگرمی خوب نیز برای خود ایجاد کرده‌اید.

منبع دی جی سنتر هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *