4 دلیلی که چرا دی‌جی کردن رایگان ایده‌ی بدی می‌باشد

4 دلیلی که چرا دی‌جی کردن رایگان ایده‌ی بدی می‌باشد

در دسته بندی : دی‌جی

دی‌جی کردن بهترین شغل جهان است. چون شما می‌توانید موسیقی مورد علاقه‌ی خود را برای دیگران پخش کنید، و از دیدن رقصیدن آن‌ها لذت ببرید و لبخند بزنید و احساس رضایت کنید که خودش به نوعی یک پاداش بزرگ برای شما می‌باشد. پس به کار خود زرق و برق بیشتری اضافه کنید، و برای کارتان ارزش بیشتری قائل شوید تا دستمزد بیشتری دریافت کنید. ممکن است فقط برای اینکه بتوانید همیشه پشت دک‌ها باشید بخواهید که رایگان پلی کنید. اما این کار در روند پیشرفت نتیجه‌ی عکس دارد و شما همیشه باید به خودتان ثابت کنید به قدری خوب هستید که مردم برای دیدن اجرایتان حاضر به پرداخت هزینه باشند.

پس اشتباه نکنید، من می‌دانم که دی‌جی کردن برای رقص یا عشق به موسیقی و یا هر دو مورد است. اما دی‌جی کردن یک شغل واقعی است و شایسته‌ی آن است که بهایش پرداخت شود. در اینجا چهار دلیل وجود دارد که من معتقدم شما هرگز نباید به صورت رایگان دی‌جی کنید.

از کار رایگان هیچوقت قدردانی نمی‌شود

دن کندی یک معلم بازاریابی است، او می‌گوید که: "هیچ کاری را رایگان انجام ندهید" منظور او از این حرف این نیست که حتما باید یک خودخواه بد صفت باشید و به خاطر کوچکترین کاری که برای دیگران انجام می‌دهید درخواست هزینه کنید. اما به صورت حرفه‌ای، ممکن است برای کا‌رهایی که علم و تخصصش را دارید باید این کار را انجام دهید. اگر کمی فکر کنید متوجه می‌شوید کارهایی که به صورت رایگان انجام داده اید به طور کلی تقدیر نشده اند و مورد احترام کسی نبوده اند، و به احتمال خیلی زیاد برای برگزاری آن برنامه‌های رایگان شما بیشتر از هرکسی برای ارائه ی خدمات و پلی کردن موسیقی به صورت رایگان متحمل هزینه شده اید و تحت فشار مدیریت برنامه قرار گرفته اید.

دی‌جی رایگان

رایگان دی‌جی کردن به تصویر شما صدمه می‌زند

هر مرتبه که شما به صورت رایگان دی‌جی کنید، به صورت ناخودآگاه به خود این را القا می‌کنید و می‌گویید که: "حتما به اندازه‌ی کافی کارم خوب نیستم که ارزش پرداخت هزینه‌ی آن را داشته باشد. و این کار به مرور اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، و به نوبه‌ی خود نقاط ضعف دی‌جی کردن شما را تشدید می‌کند. نه برای دیگران و نه برای خودتان خود را در جایگاه یک آماتور قرار ندهید.

این کار قابل تحمل نیست

برای خوب ماندن در بازی دی جی، شما به خریدن موسیقی و مراقبت کردن از ابزار های خود نیاز دارید. همه این هزینه ها را می پردازند و کسی از این قائده مستثنی نیست، پس اگر شما از دی جی کردن پولی در نیاورید،  شما باید از منابع دیگری مانند کار روزانه پول در بیاورید. این خوب است که شما دی جی کردن را به عنوان یک سرگرمی در گوشه ای داشته باشید، اما با این روند کار و نوع نگرش نباید انتظار هیچ نتیجه ی فوق العاده ای را داشته باشید.

با این کار به دیگر دی جی ها ضرر می رسانید

با پلی کردن به صورت رایگان، شما در پایین آوردن درک ارزش دی‌جی کردن همکاری می‌کنید و یک بار سنگین اضافه را به دوش دیگر دی‌جی‌ها می‌اندازید که برای ارائه‌ی خدمات و پلی کردن موسیقی‌شان زحمت می‌کشند و هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کنند. و بنابراین زمانی که دی‌جی کردن درآمدی برای کسی نداشته باشد، آیا همچنان کیفیت موسیقی و فن‌های اجرایی همچنان در سطح بالا می‌مانند؟ پس سعی کنید برای رفتن و اجرا کردن در هر نوع برنامه یا جشنی به هر قیمتی حاضر به انجام این کار نشوید و ارزش کار خود را حفظ کنید.

خب حالا روشن شد که دی‌جی کردن یک گزینه رایگان نیست، حال این سوال پیش می آید که آیا همیشه پول نقد باید پرداخت شود یا گرفتن یک هدیه یا تاکسی دربست تا خانه برای دی‌جی نیز می‌تواند خوب باشد؟  من خودم پول نقد را ترجیح می‌دهم، اما همیشه موارد مختلفی ممکن است پیش روی شما باشد و ممکن است برای دلایل خاصی در کسب‌ و کار و اعتبار شما از پول نقد صرف نظر کنید و برای مثال با دریافت نوعی خدمات دیگر از طرف مشتریان یا دریافت هدیه هم کار خود را پیش ببرید و هم مشتریان راضی نگه دارید.

منبع دی جی سنتر : هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *