۷ عادت مرموز دی جی‌ها که غیر دی جی‌ها هرگز درک نمی‌کنند!

۷ عادت مرموز دی جی‌ها که غیر دی جی‌ها هرگز درک نمی‌کنند!

در دسته بندی : دی‌جی

این عادت‌ها برای ما دی جی‌ها چیزهایی هستند که کاملا عادی به نظر می‌رسند... لیستی از مواردی که در اینجا وجود دارد که در طول سالها توسط بسیاری از دی جی‌ها در جامعه‌ی ما دیده شده است. همه‌ی این موارد نشان دهنده‌ی این است که یا شما دی جی هستید یا هر عادتی که یک دی جی دارد را شما نیز دارید. اگر شما این عادت‌ها را دارید ولی هنوز یک دی‌جی نیستید پیشنهاد می‌کنم که شروع به دی‌جی کردن کنید، مطمئن باشید که این عادات هرگز شما را ترک نخواهند کرد.

این ۷ عادت…

۱-تلاش برای جفت کردن برف پاک‌کن شیشه‌ی جلوی ماشین با ریتم موسیقی

حتی در نظر گرفتن زمان برای اینکه ببینید چه زمانی برف پاک کن با موسیقی همگام می‌شود به اندازه‌ی کافی بد است. اما بله در حقیقت ما آنها را هنگام رانندگی روشن و خاموش می‌کنیم تا با ضرب‌های آهنگ هماهنگ شوند، این کار طبیعی نیست، من هم این کار را انجام می‌دهم.

۲- تطبیق دادن فلشرهای ماشین با سر ضرب ریتم

شاید یکی از بهترین عادت‌ها همین باشد که شما بخواهید فلشرهای ماشین خود را سر ضرب با ریتم بیت روشن کنید و آنها مانند یک مترونوم برای شما عمل کنند تا راضی و خوشحال بشوید و جالب تر اینجاست که شما با تکرار این حرکت یاد می‌گیرید که چقدر قبل از شروع ضرب باید اهرم فلشر را فشار دهید تا اولین فلش با اولین سر ضرب کاملا تطبیق شود.

۳-گذاشتن دست بر روی هر اسپیکر یا هدفون کوچک گرد برای گرفتن هوای اطراف و برداشتن آن به آرامی برای اینکه به عنوان یک فیلتر فوق العاده عمل کند

من فکر نمی‌کنم که کسی این کار را انجام دهد و از اسپیکر‌های بلوتوث یا هدفون فقط برای شنیدن موسیقی استفاده می‌کنند. اما کسی که این کار را انجام دهد و با گذاشتن دست خود بر روی اسپیکر یا پشت هدفون می‌خواهد افکت فیلتر را بر روی صدا ایجاد کند یک فرد عادی نیست. به بیانی دیگر آنها در دنیایی دیگر زندگی می‌کند.

۴-هر وقتی که برای اولین بار آهنگی جدید بشنوید و با خودتان بگوید: این ترک شبیه آن ترک… و بلافاصله شروع به برنامه ریزی برای میکس آن ترک در ذهنتان کنید.

درست است؟ این می‌تواند من را در هنگام گوش دادن به ترک‌هایم متوقف کند، در باشگاه، در ماشین و ... من فقط به حالت فلج روانی می‌روم تا زمانی که آهنگی که از قبل می‌شناسم را بتوانم با این آهنگ جدید میکس کنم، چون به نظرم میکس فوق العاده‌ای می‌شود. ولی با شنیدن ترک‌های جدید و مشابه همیشه حالت مبهمی برای من ایجاد می‌شود تا زمانی که بتوانم آن را میکس کنم و بتوانم تفاوت‌های آن دو ترک شبیه به هم را پیدا کنم.

۵-هر زمانی که احساسات شدیدتری داشته باشید، اولین واکنش شما پیدا کردن آهنگ جدید باشد.

دوست پسر یا دوست دخترتان شما را ترک کرده‌اند؟ یا به هر دلیلی حالتان بد است؟ همیشه یک ترک لعنتی وجود دارد، چه جدی چه دلخراش، چه خوب چه بد، یک ترک وجود دارد که حال شما را خوب کند. شما فقط نیاز به شنیدن یک ترک مناسب یا صدای بلند دارید تا به شما کمک کند تا احساسات خود را کنترل کنید. این غیر عادی است که در این زمان شما بخواهید به دنبال پیدا کردن ترک‌های جدید بروید.

۶-هر زمانی که آهنگی را بشنوید که قبلا آن را نشنیده‌اید و از آن خوشتان بیاید و بلافاصله در هنگام صحبت با طرف مقابلتان متوقف شوید

خب متاسفانه این مشکل درست شدنی نیست و مانند اعتیاد می‌ماند. شاید با انجام این کار به چشم طرف مقابل شما آدم بی ادبی به نظر برسید. شاید شما از هم صحبت خود بخواهید که حرف زدنش را قطع کند تا بتوانید آن ترک را بهتر بشنوید. بله این کار زننده است و اصلا عادی نیست شما اعتیاد به شنیدن موسیقی جدید دارید. اما در صورتی که هربار ترک های مختلف را از راه ی مختلفی مانند Shazam و غیره به دست بیاورید و این چنین پلی لیست خود را کامل کنید شما دارای یک پلی درجه سه هستید زیرا این کار را تعداد بسیار زیاری از دی جی های مبتدی که در ۴ یا ۵ سال اخیر دی جی شده اند هم انجام می دهند. از این گذشته اگر افراد حرفه ای تر بدانند شما عادت به Shazam کردن دارید دیگر جلوی شما موزیک پلی نخواهند کرد (تصویر بالا مربوط به تلاش برای Shazam کردن ترک های unrealese و یا ترکیب شده که دسترسی به آنها امکان پذیر نیست)

۷-شما دیگر نمی‌توانید در هیچ مهمانی سرگرم شوید...

من واقعا امیدوارم که این همه دی‌جی وجود نداشته باشد. اما نمی‌توانم در این مورد به خودم کمک کنم، چون خودم یک دی‌جی هستم و در مهمانی‌ها همه چیز را نقد می‌کنم، دی‌جی‌ها، نورها، نحوه‌ی وارم آپ کردن... همه چیز. این بسیار وحشتناک است که به این مرض مبتلا شوید. این اتفاق زمانی می‌افتد که خیلی به مهمانی‌ها و اجراها رفته باشید و چیز جدیدی برای شما وجود نداشته باشد و تنها ایرادات به چشم شما می‌آیند.

در آخر، شما باید دست به کار شوید و حرفه‌ی دی‌جی را پیش بگیرید تا بتوانید طبق میل خود یک برنامه را اداره کنید تا همه چیز مطابق نظر شما پیش برود.

منبع دی‌جی سنتر هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *