مشکلات دی جی کردن با هارد دیسک اکسترنال

مشکلات دی جی کردن با هارد دیسک اکسترنال

در دسته بندی : دی‌جی

اگر هارد دیسک داخلی لپ تاپ شما فضای خالی کمی دارد، ممکن است به فکر دی جی کردن از روی یک هارد دیسک اکسترنال بیافتید. به دلایلی که توضیح می دهیم این کار می تواند مشکلاتی را برایتان به وجود بیاورد.

اول از همه این که به دلیل شلوغ بودن محلی که می خواهید به اجرا بپردازید، همیشه احتمال وارد شدن ضربه به هارد دیسک اکسترنال وجود دارد و این یعنی متوقف شدن پلی بک  چون هارد‌های اکسترنال حساس هستند و جدا از اینکه ممکن است در هنگام پخش به مشکل بر بخورید احتمال این وجود دارد که با یک ضربه‌ی اتفاقی به هارد شما تمام اطلاعات و ترک‌های بر روی آن را از دست بدهید. ولی با دید مثبت گرایانه اگر فقط خواندن ترک ها از روی هارد دیسک متوقف شود وقتی که دوباره می خواهید هارد اکسترنال را متصل کنید،  نرم افزار دی جی به مدتی زمان نیاز دارد تا دوباره هارد اکسترنال را بشناسد. و این موضوع باعث استرس اضافه ای می‌شود که مسلما نمی خواهید در یک اجرا با آن مواجه شوید و دیدن این صحنه که افراد زیادی جلوی شما ایستاده اند و از این اتفاق ناراضی هستند به استرس شما اضافه می کند.

مساله دوم این است که از آنجاییکه هارد دیسک‌های اکسترنال قابل حمل هستند، در اثر تکان خوردن هنگام حمل و نقل در دراز مدت آسیب هایی به آن ها وارد می شود. برای مثال ممکن است سوکت USB هارد اکسترنال اشکال پیدا کند و حتی با اینکه روشن می شود، توسط کامپیوتر قابل تشخیص نباشد. و مشکلاتی از این قبیل ممکن است دی جی کردن با یک هارد اکسترنال را کمی دردسر ساز کند.

یک موضوع دیگر سرعت کم تبادل اطلاعات هارد دیسک های اکسترنال است. مخصوصا اگر قدیمی باشند. و این موضوع باعث می شود جست و جو کردن و آنالیز کردن ترک ها به کندی انجام شود. حتی هارد دیسک‌های جدید USB 3.0 هم می توانند این مشکل را داشته باشند چون یک دستگاه جانبی به حساب می آیند و سرعت انتقال اطلاعات کمی پایین می آید.

شاید برایتان عجیب باشد که چه طور دی جی کردن از روی هارد دیسک اکسترنال تا این حد می تواند مشکل ساز باشد و با این حال بسیاری از دی جی های حرفه ای در اجراهایشان از مموری استیک‌های USB استفاده می کنند! مساله این است که استفاده از مموری استیک به همراه یک مدیا پلیر موضوع کاملا متفاوتی است. دستگاه هایی مانند CDJ-2000NXS2 ، XDJ-RX2 و Denon DJ SC5000 Prime داخلشان نرم افزار هایی دارند که تنها یک عمل را انجام میدهد و آن هم پلی کردن موزیک از مموری استیک ، کارت های حافظه SD و سی دی است. به همین خاطر ابزارهایی اختصاصی هستند. ولی لپ تاپ ها برای انجام اعمال زیادی ساخته شده اند، مثل استفاده از فیس بوک، چک کردن ایمیل و... . ضمنا مموری استیک ها بسیار محکم تر از هارد دیسک های اکسترنال هستند و احتمال آسیب دیدنشان خیلی کمتر است.

بهترین استفاده از یک هارد دیسک اکسترنال، ذخیره کردن کلکسیون موزیک به طور کامل است. از آنجاییکه شما از تمام موزیک هایتان برای دی جی کردن استفاده نمی کنید، توصیه می شود لایبرری دی جی و کلکسیون موزیک تان را جدا از هم نگه دارید. برای مثال اگر یک دی جی تکنو هستید، لایبرری شما می تواند شامل موزیک هایی که بیشتر مورد استفاده تان قرار می گیرد باشد، مثل موزیک های tech house، minimal و ... . که همه این ها را می توانید برروی لپ تاپ داشته باشید. ولی کلکسیون موزیک شما شامل تمام موزیک هایی است که دارید. چه از آن ها در اجراهایتان استفاده می کنید، چه نه. مثلا موزیک‌های trap، future bass و جدیدترین آلبوم Cold play! همه این‌ها را می توانید برروی هارد دیسک اکسترنال داشته باشید. این کار باعث می شود به ندرت با مشکلاتی مواجه شوید که استفاده از هارد دیسک اکسترنال برای دی جی کردن به همراه دارد.

پیشنهاد من به شما این است که هارد لپ تاپ خود را به یک هارد نوع SSD ارتقا دهید و ترک های پلی لیست خود را بر روی همان هارد بریزید، با انجام این کار متوجه خواهید شد که چقدر فضای ذخیره سازی می تواند تاثیر گذار باشد. هارد های SSD حتی به سرعت روشن شدن لپ تاپ و اپلیکیشن های شما نیز کمک می کنند و تاثیر فوق العاده ای در سرعت کلی کامپیوتر می گذارند. اما اگر همیشه در حال انتقال و دریافت و بارگذاری ترک های جدید می باشید، به شما توصیه می کنم که از روی یک فلش پلی کنید.

منبع دی جی سنتر : هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *