چرا MIXCLOUD برای دی جی ها خیلی بهتر می باشد؟

چرا MIXCLOUD برای دی جی ها خیلی بهتر می باشد؟

در دسته بندی : دی‌جی

Mixcloud، که یک پلتفرم محبوب پخش آنلاین میکس های دی جی بریتانیایی می باشد، امکان گوش دادن و پخش اجرا‌های رادیویی، پادکست و ست میکس‌های دی‌جی را فراهم می‌کند و کاربران نیز می توانند به آنها امتیاز دهند. Mixcloud به عنوان یک کمپانی نوپا توسط Nikhil Shah و Nico Perez در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد و در مراحل اولیه Mat Clayton و Sam Cooke نیز به این تیم اضافه شدند که توسعه دهندگان آن بودند. از سال ۲۰۱۲ گزارش شده است که Mixcloud بیش از ۳ میلیون کاربر فعال دارد که بیشترین آنها از طریق فیسبوک ثبت نام کرده‌اند.
Mixcloud به همه‌ی کاربران خود اجازه می‌دهد تا محتوای صوتی بارگذاری شده در سایت را جست و جو و پخش کنند. کاربران رجیستر شده می‌توانند محتوای‌هایی مانند اجرا‌های رادیویی، میکس‌های دی‌جی و پادکست‌ها را بارگذاری کنند و همچنین محتوای خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی تبلیغ و پخش کنند. از نوامبر ۲۰۱۱ Mixcloud محدودیت خود در بارگذاری محتوای را از ۱۰۰ تا ۵۰۰ مگابایت ارتقا داد. در دسامبر ۲۰۱۸ Mixcloud شکل جدید اشتراکش با عنوان fan-to-creator را معرفی کرد و به لطف این ویژگی مشترکان می‌توانند از هنرمند مورد علاقه خود مستقیما حمایت کنند و در هزینه‌ی صدور مجوز موسیقی که در اجراها پخش می‌شود سهیم باشند و این یک نوآوری جدیدی بود که با تلاش این کمپانی برای یافتن راه تامین بودجه ارائه شد.

Mixcloud فقط به خاطر بودجه ی 11.5 میلیون دلاری اش نور سبز رنگ را به دست آورده است و معنی این را می دهد که قابلیت های جدید متمرکز برای دی‌جی ها در راه است. Mixcloud همیشه یک انتخاب هوشمندانه برای دی جی هایی بوده است که می خواستند ست های دی جی خود را به دنیا عرضه کنند که 100٪ قانونی می باشد، و برای شروع به این معنی است که دیگر دی‌جی ها نباید نگران ارائه کار خود باشند. همچنین این کمپانی به دلایل نداشتن مجوز کاربران خود را از دانلود کردن محتوای صوتی از وبسایت خود محدود کرده است. یکی از بنیانگذاران این پلتفرم در این مورد گفته است که عدم ارائه‌ی گزینه‌ی دانلود برای ترغیب تولید کنندگان محتوای برای استفاده از پلتفرم‌های مشابه ما یک چالش بوده است. بر اساس وبسایت اصلی Mixcloud، این پلتفرم فقط مجاز به ارائه‌ی محتوای صوتی از طریق استریم است، به صورتی که حق امتیاز به هنرمند مربوطه منتسب می‌شود.
همچنین این یکی از نام های قابل اعتماد در صنعت است، و به این معنی می باشد که احتمال اینکه روزی نابود شود نسبتا کم می باشد. در حقیقت، کمتر از همیشه می باشد، زیرا این پلتفرم بودجه 11.5 میلیون دلاری را برای کمک به رسیدن به اهداف بلند مدت خود در نظر گرفته است. Mixcloud می گوید در حالی که هیچ تغییر فوری در مسیر کار این پلتفرم برای دی‌جی ها ایجاد نشده، اما برای مثال: استفاده رایگان دی‌جی ها از این پلتفرم و آپلود نامحدود، پیشرفت های بزرگی می باشد که در حال اضافه شدن به آن می باشد. دو نفر از مناطق مختلف جهان از این پلتفرم خواستند که عملکرد های جستجو و اپلیکیشن برای موبایل را بهبود دهد و خبر خوبی که در راه است این می باشد که جست‌جو کردن و امکان نظر دادن دو موردی است که به ویژگی های این پلتفرم اضافه می شود و تایید کرده اند که اپلیکیشن های موبایل Mixcloud در حال بروز رسانی می باشند. تصویر زیر :‌  رنگ و لوگوی جدید  برند

اگر شما یک بار میکس خود را در Mixcloud آپلود کرده باشید حتما در جریان بوده اید که این کار می تواند بسیار کار سختی باشد و دلیل خوبی برای اعمال این سختگیری وجود دارد؛ زیرا قانونی بودن این پلتفرم به گزارش دقیق ترک های موجود در میکس هایی که میزبان آنها می باشد تکیه می کند. بهرحال خوش بختانه این یک میزبان بزرگی می باشد که برای بهبود تجربه ی آپلود کردن برای تولید کنندگان محتوا اختصاص یافته است.
در همین حال در پشت صحنه‌ی تکنولوژی که میکس های خاص را در لابی خود محفوظ نگه می‌دارد تا لابی حق امتیاز را راضی نگه دارد. فرایند اختصاصی “TrackMatch Content ID” این پلتفرم، راحتی بیشتری را برای شما به وجود می‌آورد و باعث ایجاد مقیاس پذیری می شود که به نوبه خود باعث افزایش اندازه و ارزش این پلتفرم می شود. Mixcloud گفته است که تمام تمرکز ما بر روی امن‌ تر و قابل تحمل‌ تر کردن این محیط برای دی‌جی های آنلاین می باشد.
از لحاظ قانونی و اعتباری این پلتفرم همیشه در حال ارزیابی بوده است، در حالی که باید اعتراف کنیم که دسترسی به آن نسبت به Soundcloud کمتر می باشد، اما یکی از دلایلی که باعث رنج دی‌جی ها در Soundcloud می باشد، آپلود کردن میکس ها درآنجا می باشد. اما با بیش از 12 میلیون ست دی‌جی، اجراهای رادیویی و پادکست ها در پلتفرم میزبان Mixcloud، و جامعه ای که در آن روزانه 1.2 میلیون نفر بیشتر از 1000 ساعت در آن محتوا آپلود می کنند، و با این سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی Mixcloud مقدور می شود تا در ادامه رشد کند و بیشترین امنیت ممکن را به دی‌جی ها بدهد و به مکانی مشهور و تاثیر گذار برای میزبانی میکس های آنها تبدیل شود.

منبع دی‌جی سنتر هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *