مروری بر زندگی Claptone

مروری بر زندگی Claptone

در دسته بندی : معرفی هنرمندان

Claptone یک دی جی و آهنگساز آلمانی است که تا به امروز هویت و نام اصلی خود را فاش نکرده است. او که متخصص در پلی کردن و ساختن سبک های Tech House ،Deep House ،Indie Dance و House می باشد، به طور عمده با یک ماسک طلایی با یک منقار بلند به صورت خاصی شناخته شده است، که برای ایجاد جذابیت بیشتر برای مردم و پنهان ماندن شخصیت خودش این کار را می کند.
ترک‌های او به طور عمده دارای خصوصیات ریتم روان، تمپوهای دی جی پسند و آکوردهای پر حرارت بوده و این در حالی است که به طرز واضحی در ساختن آنها خلاقیت به خرج داده است و برای شاد کردن مردم در کلاب‌ها بسیار کارساز است و علاوه بر این در برخی ترک‌های او امواج تنهایی و غمناک نیز وجود دارد. Claptone برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ با یک مجموعه از تک آهنگ‌های دیجیتال در لیبل Exploited متعلق به Shir Khan ظاهر شد.

این ترک‌ها به طور کلی پیرامون سمپل‌های قابل تشخیص مانند کاور آهنگ Light My Fire از The Doors یا ملودی‌های فراموش نشدنی آهنگ C.R.E.A.M از گروه هیپ‌هاپ آمریکایی به نام Wu-Tang Clan ساخته شده بودند. Claptone به زودی به یک ریمیکس کننده‌ی بسیار پر مشغله تبدیل شد و مشتریانی از جمله آهنگ‌سازان سبک House مانند George Morel و Riva Starrو همچنین گروه‌های پاپ مانند Pet Shop Boys داشته است.
Claptone Claptone در سال 2013 با آهنگ "No Eyes" به همراه JAW بیشتر شناخته شد. او در سال 2015 آلبوم های Charmer خودش را در رکورد های مختلف منتشر کرد و همچنین میکس هایی را با نام مبدل در 2017 منتشر کرد. در سال 2015 مجله ی Mixmag او را به عنوان "یکی از برجسته ترین شخصیت های صحنه های جهانی Deep House" و موسیقی او را به عنوان "موسیقی که سخت تولید شده و به شدت واگیر دار" توصیف کرده است. او همچنین با تعدادی از گروه های موسیقی سبک Indie، خواننده ها و آهنگسازان نیز همکاری کرده است.

آلبوم او Charmer شامل وکال هایی از Peter Bjorn، John، JAW، Jay-Jay Johanson و ... است. Mixmag اشاره کرده است که رمیکس Claptone از آهنگ Gregory Porter به نام "Liquid Spirit" در آلبوم the eponymous به یکی از پر فروش ترین های Beatport و یکی از بهترین ترک های سال 2015 تبدیل شده است. در آپریل 2016 ، Claptone با عنوان Claptone IMMORTAL اجرا کرد که دو دی جی در آن اجرا داشتند. از آن به بعد Claptone در دو نسخه ی اروپایی و آمریکایی اجرا داشت که شخصیت اروپایی او که در Tomorrow land اجرا می کرد شخصی کاملا متفاوت از نسخه ی LA بود.
در سال ۲۰۱۳ تک آهنگ No Eyes را منتشر کرد که با همکاری خواننده‌ای به نام Jaw از گروه فرانسوی dOP بود. او بعد از این آهنگ چندین تک آهنگ دیگر را نیز تنظیم کرد که همگی آنها در اولین آلبوم بلند او یعنی Charmer در سال ۲۰۱۵ ظاهر شدند. او همچنین آهنگ‌های از Disclosure، Faithless، Róisín Murphy و دیگران را ریمیکس کرده است. این آلبوم در لیبل Different Recording که زیر شاخه‌ی PIAS می‌باشد منتشر شد و به همراه مهمانی از جمله Peter Bjorn & John، Clap Your Hands Say Yeah، Jimi Tenor و Young Galaxy بوده است. در همان سال Claptone برای ریمیکس آهنگ Liquid Spirit از Gregory Porter از سمت خیلی افراد معتبر در این صنعت تحسین شد.
سی دی میکس دوبل Claptone به نام Masquerade نیز در اواخر سال ۲۰۱۶ توسط Defected/ITH Records منتشر شد و این در حالی بود که ریمیکس‌ ترک‌های آلبوم Charmer در سال ۲۰۱۷ پدیدار شدند. همچنین در همان سال Claptone ترک The Drums را ساخت که بر پایه‌ی ترک Din Daa Daa بود که در سبک کلاسیک کلاب بود مانند ترکی که در سال 1983 توسط George Kranz منتشر شده بود. آلبوم بلند Fantast نیز به دنبال آلبوم قبلی او در سال ۲۰۱۸ منتشر شد که شامل ترک Birdsong نیز بود.
به طور گسترده ای مردم فکر می کنند که Claptone یک نفر است، اما پس از مدتی که مردم فهمیدند که در اکثر اوقات Claptone در یک زمان در دو مکان مختلف اجرا دارد، شایعه ای صورت گرفت که Claptone خودش را به دو نفر گسترش داده است. همچنین شایعه شده که وقتی Claptone در مکان های مختلفی اجرا می گذارد ست هایی که پلی می شوند با هم یکسان هستند.

بر اساس گفته های مجله ی آنلاین جاز "The Jazz Line" رمیکس Claptone بخشی از موفقیت آلبوم Porter را بر عهده داشت. این آلبوم پس از آنکه رمیکس Claptone در برنامه ی Essential Mix متعلق به Pete Tong در رادیو BBC پخش شد و در چارت Beatport به مقام اول رسید، پروموت کننده های عاشق موسیقی رقص به دنبال ترک اصلی Porter گشتند و همین باعث شد تا این آلبوم در انگلستان به وضعیت طلایی دست یابد. پوشش Claptone با وجود اینکه هنوز شخصیت اصلی او مشخص نیست و معلوم نیست چند نفر هستند هنوز به همان شکل روز اول با یک ماسک طلایی با منقار بلند است که شبیه به Plague Doctor بوده و همیشه با دستکش های سفید است، بنابراین هویت او همچنان به صورت یک راز باقی مانده است و در مورد سابقه و زندگینامه ی او قبل از اینکه به یکی از شخصیت های معروف در برلین تبدیل شود اطلاعاتی در دسترس نیست، اما با توجه به وبسایت Warp.la، در حقیقت Claptone دو نفر هستند که بعضی وقت ها با هم کار می کنند.

منبع دی جی سنتر هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *