برای بهتر کردن ست خود از Prepare Crate استفاده کنید

برای بهتر کردن ست خود از Prepare Crate استفاده کنید

در دسته بندی : دی‌جی

نرم‌افزارهای دی جی مانند Serato DJ دارای یک ویژگی به نام Prepare Crate می‌باشند که به شما اجازه‌ می‌دهد تا آهنگ‌ها را جداگانه از طریق لیست پخش و کتابخانه‌ی خود تنظیم کنید. این یک نکته‌ی جالب در مورد چگونگی کار کردن دی جی‌ها با مجموعه‌ها و رکوردهایی است که آنها می‌خواهند با بیرون کشیدن آنها ست خود را پر جنب و جوش و سرحال نگه دارند. درست مانند کاری که Ricardo Villalobos در تصویر بالایی در حال انجام آن است.

این ویژگی است که تاثیز بسزایی در نحوه‌ی دی جی کردن من در هنگامی که سردرگم می‌شدم داشت و باعث شد چگونگی استفاده از آن را یاد بگیرم. این می‌تواند به سریع تر میکس کردن شما کمک کند و یک ست منسجم تر داشته باشید و یک کتابخانه‌ی دی جی با به هم ریختگی کمتر داشته باشید. این ویژگی است که اکثر نرم‌افزارهای دی جی از جمله Serato DJ دارند اما بسیاری از دی جی‌ها به ندرت از آن استفاده می‌کنند یا اصلا از آن آگاهی ندارند. بنابراین بیایید نگاهی بیاندازیم و ببینیم که این Prepare Crate چیست و چرا باید از آن استفاده کنید.

آن چه چیزی است و برای چه می‌باشد؟ Prepare Crate (آماده سازی جعبه) یادآور روزهایی است که دی جی‌ها جعبه‌های واینیل را با خود تا محل اجرا حمل می‌کردند. در حالی که یک دی جی که به دنبال این است که برای ترک بعدی کدام را پخش کند، او باید نیمی از واینیل‌ها را از جعبه بیرون بیاورد و این راهی برای مشخص کردن آنها برای جلوگیری از خرابکاری است.

در دنیای دی جی دیجیتالی جعبه‌ی آماده سازی شما یک پلی لیست با ویژگی‌های خاص است. شما می‌توانید جعبه‌ی آماده سازی را به عنوان یک پلی لیست موقت در نظر بگیرید: موسیقی که شما به جعبه‌ی آماده سازی اضافه می‌کنید با بستن نرم‌افزار دی جی حذف خواهد شد. اکثر نرم‌افزارهای دی جی دارای میانبرهای صفحه کلید یا کلید‌های فیزیکی بر روی کنترلر‌های دی جی می‌باشند که به شما اجازه می‌دهد به سرعت آهنگ‌ها را به آن اضافه کنید. به علاوه‌ی اینکه اکثر نرم‌افزارهای دی جی هنگام بارگذاری یک آهنگ بر روی دک، آن را از جعبه‌ی آماده سازی حذف می‌کنند.

۳ دلیل برای استفاده از جعبه‌ی آماده سازی (Prepare Crate)

۱-آن مانند یک ریزش مغزی در هنگام دی جی کردن است

درست مانند روزهای پلی کردن با واینیل‌های واقعی، جعبه‌ی آماده سازی یک فضای نگهداری برای واینیل‌های احتمالی است که برای دراپ کردن آنها در هنگام ست می‌باشد. به جای اینکه منتظر بمانید تا ترکی را که فکر می‌کنید باید ترک بعدی باشد را بارگذاری کنید، Prepare Crate به شما اجازه می‌دهد تا شما تمام آهنگ‌هایی که به پلی کردن آنها در مواقع خاص فکر می‌کنید را در یک محل ذخیره کنید.

اینکه بتوانید تعدادی انگشت شماری آهنگ را در جایی مجزا ذخیره کنید به شما در ایجاد یک ست منسجم تر کمک می‌کند. به جای انتخاب ترک‌ها برای پلی شدن در یک زمان، شما می‌توانید تعداد معدودی آهنگ را انتخاب کنید تا گزینه‌های بیشتری در اختیار داشته باشید. سپس هنگامی که شما به اندازه‌ی کافی از آن سبک یا وایب آهنگ‌هایی را پلی کردید، می‌توانید بقیه آنها را از بین ببرید و یک جعبه‌ی آماده سازی دیگر را برای یک ست دیگر از تعدادی رکوردهای بعدی جمع کنید. این برای داشتن امکانات و گزینه‌های اضافه در طول اجرای شما مفید می‌باشد.

۲-شما از ایجاد پلی لیست‌های یک بار مصرف خودداری می‌کنید

موقعیت بسیار مفید دیگری که جعبه‌ی آماده سازی برای شما درست می‌کند، زمانی است که شما در حال پلی کردن در عروسی یا یک ایونت خصوصی هستید که مشتری آهنگی را از شما درخواست می‌کند که شما به طور معمول آن را پلی نمی‌کنید. به جای ایجاد یک پلی لیست که می‌خواهید فقط یک بار از آن استفاده کنید، برای پخش آن آهنگ‌ها می‌توانید از جعبه‌ی آماده سازی استفاده کنید. هنگامی که شما همه‌ی آنها را پلی می‌کنید، آنها از جعبه‌ی آماده ‌سازی شما خارج می‌شوند و هیچ پلی لیستی از آن ترک‌ها وجود ندارد و نمی‌توانید آنها را دوباره پلی کنید.

۳-این اجازه‌ می‌دهد تا شما از چشم انداز ست‌های کوچک به دی جی کردن نزدیک بشوید

یکی از  روش‌هایی که من مکررا از جعبه‌ی آماده سازی استفاده می‌کنم، آماده کردن ست‌های کوتاه ترکیبی ۳ تا ۵ آهنگه که می‌دانم باهم خوب جواب می‌دهند. مانند اکثر دی جی‌ها همیشه به نظر می‌رسد که من چند نوع از این مینی ست‌ها را در ذهن خود داشته باشم و از آنجایی که در حال اسکرول کردن جعبه‌ های آماده سازی خود در یک برنامه هستم، ممکن است آهنگی را از یک مینی ست مشاهده کنم و تصمیم بگیرم که زمان پلی کردن آن مینی ست باشد، سپس به سرعت آن آهنگ و دو یا سه آهنگ دیگر را به داخل جعبه‌ی آماده سازی می‌اندازم تا بتوانم ست را به سرعت از آنجا پخش کنم.

انجام این کار در هنگام اجرا یک جایگزین برای ایجاد یک دسته بندی از پلی لیست‌ها کوچک در نرم‌افزار دی جی من است که می‌تواند بهم ریخته باشد. برخی دی جی‌ها به داشتن تعداد زیادی پلی لیست فکر نمی‌کنند (و اگر شما تصمیم به انجام این کار گرفته‌اید، آنها را در یک پوشه به نام mini-sets مخفی کنید تا بتوانید به طور قطعی مرورگر خود را مرتب کنید) اما من به طور شخصی ترجیح می‌دهم تا از حداقل پلی لیست‌های ممکن استفاده کنم و Prepare Crate به من اجازه می‌دهد تا این کار را انجام بدهم.

در نهایت

با استفاده از این ۳ تکنیک آماده سازی جعبه شما می‌توانید ست‌های دی جی منسجمی را داشته باشید و همچنین یک کتابخانه‌ی سازماندهی تر شده را داشته باشید. اگر شما هنوز استفاده از این ویژگی قدرتمند که در اکثر نرم‌افزارهای دی جی پیدا می‌شود را شروع نکرده‌اید، آن را امتحان کنید و ببینید که آیا این کار برای جریان کاری شما مفید است یا خیر و در ادامه ما را با نظرات و پیشنهادات خود در بخش نظرات همراهی کنید.

منبع دی‌جی سنتر هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *