سینتی سایزر نمادین Arp 2600 دوباره به میادین بازگشت

سینتی سایزر نمادین Arp 2600 دوباره به میادین بازگشت

در دسته بندی : اخبار

سینتی سایزر نمادین Arp 2600 توسط کمپانی Korg مجددا بازسازی شده است و در جشنواره‌ی NAMM 2020 در معرض دید عموم قرار گرفت. به دنبال فاش کردن خبر تولید دوباره‌ی این سینت در ماه پیش توسط ژان میشل جار، انتظارات به آن میرفت که کمپانی Korg مجددا سینتی سایزر افسانه‌ای Arp 2600 نیمه‌ مدولار را تولید کند. در حال حاضر به تایید رسیده است که این کمپانی ژاپنی اعلام کرده است که Arp 2600 پس از چهل سال برای اولین بار در نمایشگاه NAMM 2020 به بازار عرضه می‌شود.

با وجود فاش کردن ژان میشل جار این فرضیه همیشه وجود داشت که کمپانی Korg وقتی ۵ سال پیش سینتی سایزر Odyssey را بازتولید کرد، می‌تواند سینت Arp 2600 را نیز دوباره تولید کند و حالا به عنوان یک سینتی سایزر با مقیاس کوچک تر دوباره Arp 2600 به طور کامل به میادین بازگشته است.

حالا انتظارات پایان یافته و کمپانی Korg مانند دیگر برندها اعلام کرده است که امسال هم با بازسازی این سینت قدیمی سالی پر کار خواهد بود. این سینت کاملا مانند نسخه‌ی اصلی بوده و در عین حال دارای ویژگی‌های جدید تری است که مطمئنا طرفداران قدیمی و جدید خود را خوشحال خواهد کرد. به نظر می‌رسد که این سینت در ماه فوریه و نزدیک به روز ولنتاین به فروش عمومی خواهد رسید و این بازسازی بهترین کادوی ولنتاین کمپانی Korg برای طرفداران این سینت خواهد بود.

اکنون همه می‌توانند صدای ساز شخصیت خیالی ربات R2D2 در فیلم جنگ ستارگان را بازسازی کند، این صدا بخش بزرگی از آثار جنگ ستارگان تا آهنگ‌های Steve Wonder و Depeche Mode می‌باشد و طرفداران بسیاری را در میان آهنگ‌سازان به خود جذب کرده است. مهندسان کمپانی korg بعد از بازسازی این سینت و ساختن دموی صدای ربات R2D2 از شنیدن تنایج آن بسیار شگفت زده شدند.

Arp 2600 جدید به شدت مسلح بوده و همان چیزی است که در ۴۰ سال گذشته به عنوان یک پکیج استودیویی کامل انتظارش را داشتید. این سینتی سایزر مجهز به سه نوسان‌ساز، یک مولد نویز، یک فیلتر پایین گذر، انولوپ ژنراتور دوگانه، افکت ریورب Spring و مدولاتور حلقه، اسپیکر داخلی، کیبورد قابل جدا شدن کابینتی از جنس هارد کیس به همراه آرپژگیتور و یک LFO اضافه خاموش/روشن نُت MIDI و Pitch-Bend قابل ترنسمیتن و دریافت MIDI‌از طریق USB می‌باشد. آن یک دستگاه ارزان قیمت و کم ارزش نیست زیرا آزمایش‌های اولیه‌ی A/B بین نسخه‌ی قدیمی و جدید اختلافات خیلی کمی را بین صدای آن دو نشان داده است.

ARP 2600 یک سینت نیمه مدورلار است. تمام ماژول‌های مختلف آن به صورت به هم چسبیده در این سینت قرار داده شده‌اند و این به معنی آن است که می‌توانید بدون زحمت جا‌بجا کردن ماژول‌ها و تنها با سیم Patch ماژول‌ها به هم متصل کنید و صدای خودتان را بسازید. که این خودش برای بازسازی صداهایی که قبلا ساخته‌اید بسیار کارآمد است. همچنین گرافیک روی پنل جلویی آن یک راهنمای خوب برای کاربران این سینت است و همچنین می‌تواند برای ادغام با Eurorack مورد استفاده قرار بگیرد.

کیبورد Arp 2600 دارای ۴۹ کلید اندازه بزرگ با Aftertouch و Portamento می‌باشد. این صفحه کلید duophone است و به همراه تریگر کردن چندگانه و تکی به همراه یک footswitch در دسترس است تا بتوانید فواصل نُت‌ها را بدون بازگشت نوسان‌سازها در هنگام اجرا قفل کنید. قابل توجه ترین پیشرفت این سینت اضافه کردن یک آرپژگیتور انعطاف پذیر است که به کاربران اجازه می‌دهد تا یک الگوی تعریف شده توسط کاربر به صورت دستی سکوئنس شود و پخش شود. ناب Pitch-Bend آن و سوئیچ ترنسپوز دو اُکتاو بالا/دو اُکتاو پایین همانند مدل اصلی‌اش می‌باشد و کیبورد آن از طریق یک کابل ۸ پین به دستگاه اصلی وصل می‌شود.

منبع دی‌جی سنتر هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *