معرفی محصول جدید: Apollo x4 و Twin X از کمپانی UA

معرفی محصول جدید: Apollo x4 و Twin X از کمپانی UA

در دسته بندی : اخبار

زمانی که شما یک سخت‌افزار استودیویی گران قیمت را می‌خرید، معمولا انتظار دارید که دوام بالایی داشته باشد. میکروفون‌ها و پردازنده‌های قدیمی حدود نیم قرن عمر کرده‌اند و برخی از آنها همچنان مورد استفاده هستند، اما ابزارهای جدید از لحاظ دوام اغلب مورد قضاوت قرار می‌گیرند. در دنیای رابط‌های صوتی این تغییرات بی رحمانه انجام می‌شوند. دستگاه‌های مدرن دیروزی، امروزه در کنار خانه خاک می‌خورند. خب البته این به نفع فروشندگان است تا بتوانند در موقع مناسب رابط‌های صوتی جدید خود را با قدیمی‌تر‌ها جایگزین کنند. لازم به ذکر است که این روند منعکس کننده‌ی پیشرفت فناوری است.

معرفی محصول جدید: Apollo x4 و Twin X از کمپانی UA

سال به سال ما انتظار مشخصه‌های صوتی بهتری را داریم، قدرت DSP بیشتر و تعداد کانال‌های بیشتر و همچنین این بسیار مهم است که رابط‌های صوتی جدید بدون هیچ نگرانی از طریقه‌ی اتصالشان به کامپیوتر با همه‌ی کامپیوترهای کمپانی اپل سازگار باشند.

نسخه‌ی اولیه‌ی این دو کارت صدا تنها ۱۸ ماه قدیمی شده‌اند، Twin MK2 در سال ۲۰۱۸ به روز رسانی نشد، اما اکنون نوبت آن رسیده است. نسخه‌ی MK2 این کارت صدا در حال حاضر در پیکربندی‌‌های Solo، Duo یا Quad در دسترس می‌باشد که دارای دو یا چهار تراشه‌ی SHARC DSP هستند. ظاهرا Solo با وجود قیمت ارزان‌تر، محبوب ترین آنها بوده است و بنابراین Twin جدید تنها در فرمت‌های Duo یا Quad در دسترس هستند.

معرفی محصول جدید: Apollo x4 و Twin X از کمپانی UA

مدل Twin x به غیر از DSP و اتصال USB-C دقیقا همان ورودی و خروجی‌هایی را که در Twin MK2 موجود بوده‌اند را ارائه می‌دهد و همچنین کمی هم محفظه‌ی شاسی آن نیز تغییر کرده و با برخی تغییرات مانند تعبیه‌ی هواکش در زیر آن بهبود یافته است و ابعاد آن کوچکتر شده که باعث می‌شود سیگنال‌ها مسیر کوتاه تری را طی کنند و همچنین فضای کمتری را روی میز شما اشغال کند، همچنین در ساخت آن از مبدل‌های به روز تر استفاده شده است. اما مدل Apollo X4 نیز دارای همین مشخصات می‌باشد ولی دارای چهار ورودی پری آمپ، چهار خروجی لاین در پنل پشتی و دو خروجی هدفون و دو خروجی ساز در در پنل جلویی می‌باشد.

معرفی محصول جدید: Apollo x4 و Twin X از کمپانی UA

محدوده‌ی داینامیکی این دو کارت صدا ۱۲۷ دسیبل می‌باشد. همچنین Apollo X4 دارای ورودی و خروجی Optical بوده ولی Twin X تنها دارای ورودی Optical است. آنها دارای DSP آنبورد UAD-2 Quad بوده و تا ۸ کانال دیجیتالی را پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر شاید دو جایگزین برای این دو کارت صدا موجود باشد که یکی Antelope Discrete 4 Synergy Core با قیمت ۹۹۹ یورو و دیگری MOTU 624 با قیمت ۶۳۹ یورو است. Apollo Twin X Duo ،Apollo Twin X Quad ۱۳۹۹  یورو و Apollo X4 ۱۷۹۹ دلار می‌باشد. هر سه‌ی آنها از مبدل 24-bit/196 Khz استفاده می‌کنند و از پکیج قدرتمند مخصوص تنظیم صدای Universal Audio بهره‌مند هستند.

منبع دی‌جی سنتر هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *