معرفی پلتفرم  Boiler Room

معرفی پلتفرم Boiler Room

در دسته بندی : دی‌جی

Boiler Room  یک پلتفرم جهانی برای راه اندازی پخش آنلاین موزیک و به جریان گذاشتن رویدادهای موزیک الکترونیک زنده در سرتاسر دنیا می باشد. این پلتفرم در سال ۲۰۱۰ در انگلستان و در شهر لندن تاسیس شد و Boiler Room در حال حاضر میزبان این اجرا ها در حدود ۱۰۰ شهر در سرتاسر دنیا، از استکهلم گرفته تا شانگهای بوده است. آنها به صورت عادی در لندن، آمستردام، نیویورک، برلین، لیسبون، سائوپائولو، مکزیکو سیتی، کراکوف، توکیو، سیدنی و لس آنجلس اجرا گذاشته و فعالیت می کنند و در هر ماه ۳۰ تا ۳۵ اجرای جدید را تولید می کنند.

Boiler Room

برنامه ریزی موسیقی آنها در اصل بر روی موسیقی الکترونیک مانند  Garage، House، Techno، Dub  تمرکز دارد اما به سرعت در حال گسترش یافتن برای اضافه کردن سبک های دیگری شامل  Hip Hop، Classic، Grime  و Jazz می باشد. بر اساس آمار خبرگذاری گاردین، Boiler Room از زمان شروع به کارش چیزی حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دقیقه موزیک را به همراه بیش از ۴۰۰ هزار نفر شنونده نفر در جریان پخش زنده قرار داده است و هنرمندان معروفی از جمله Maceo Plex، Solomun، Nina Kraviz  و ... در آن اجرا داشته اند.

Blaise Bellville

در مارس سال ۲۰۱۰ بنیانگذار این پلتفرم یعنی  Blaise Bellville، برای ضبط یک میکستیپ برای پلتفرم مجله ی آنلاین خود Thristian Richards و موسس Femi Adeyemi یعنیNTS RADIO را دعوت کرد. نخستین جلسه ی Boiler Room با استفاده از یک وبکم که با نوار چسب به دیوار چسبانده شده بود ضبط شد و به صورت آنلاین در Ustream پخش شد. در طول این دوره آنها قابلیت فیلم برداری خود را گسترش دادند و دوربین را در نمای روبروی دی جی یا آهنگساز قرار می دادند تا نمایی از اجرای زنده ی او و پس زمینه ای از دیوار ها و شنوندگان حاضر در سالن را ضبط کنند تا همه چیز از سبک اجرا تا موقعیت افراد شنونده در آنجا به چشم دیده شود. آرم دایره شکل این پلتفرم که همیشه در گوشه ی بالا سمت راست این ویدئو ها دیده می شود به دست Adam Tickle طراحی شده است که به گفته ی خودش حد وسطی میان پلتر ترن تیبل های Technics و یک لوگوی خام گاراژ می باشد.

Thristian Richards

نخستین نسخه ی اجرای این پلتفرم تبدیل به یک اجرای هفتگی شد و توسط کانال Ustream پشتیبانی و توسط مطبوعات در همه جا گسترده شد که در ادامه مورد پشتیبانی شبکه هایی از جمله  BBC، Fader، Time Out، Hypetrak  قرار گرفت و مجله ی Dummy نیز به آنها اشاره کرد و گفت " از یک اتاق کوچک در Dalston فقط در عرض یک سال به یک برند جهانی و یکی از مهمترین پخش کنندگان در موسیقی زیر زمینی تبدیل شد." آنها در حال حاضر برای اضافه کردن سبک های تجربی، هیپ هاپ، جاز و کلاسیک در حال برنامه ریزی می باشند تا فعالیت خود را در زمینه موسیقی گسترش دهند و تنوع بیشتری را ایجاد کنند. آنها در حال ساختن چیزی هستند که مدعی هستند نخستین مکان واقعیت مجازی موسیقی موجود در جهان است که با همکاری کمپانی واقعیت مجازی Inception در حال ساخت می باشد.

منبع DJCMAG: هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *