افزوده شدن پشتیبانی از Ableton Live 11.1 بر روی مک بوک های سری M1 Silicon

افزوده شدن پشتیبانی از Ableton Live 11.1 بر روی مک بوک های سری M1 Silicon

در دسته بندی : نرم افزار

شاید ویژگی تازه ی نرم افزار Ableton Live 11.1 برای بیشتر کاربران این DAW آنچنان کاربردی نباشد، اما کسانی هستند که منتظر خبر رسیدن این ویژگی بودند و آمدن آن بسیار خوشحالشان کرد.

این خبر درباره پشتیبانی و ساپورت بومی از نرم افزار Ableton Live 11.1 در مک بوک های سری M1 Silicon است که سال پیش وارد بازار شدند. این به روز رسانی به این معنی است که اکنون دارندگان مک بوک پرو ۱۳ اینچی سری M1 میتوانند آخرین نسخه Ableton Live را بدون نیاز به نرم افزار ترجمه ی Apple یعنی Rosetta اجرا کنند و از نیروی پردازشی کامل کامپیوتر خودشان در فرایند آهنگسازی استفاده کنند.

Shifter

این در حالی است که دارندگان مک بوک های قدیمی و ویندوز ممکن است با این به روز رسانی غافلگیر بشوند. زیرا Ableton Live 11.1 یک دستگاه Shifter به روز شده را برای نواختن در دسترس آنها قرار میدهد. این دستگاه یک مود تازه را برای شیفت کردن گام مونوفونیک در زمان زنده به توانایی های شما میافزاید. همچنین قابلیت های Delay، یک بخش Envelope، یک LFO و عملکرد Glide نیز به آن افزوده شده است.

MIDI Shaper

همچنین در این به روز رسانی چند ابزار جدید Max for Live نیز گنجانده شده است. این ابزارها شامل Align Deay و MIDI Shaper میباشند. Align Deay به کاربران این امکان را میدهد تا هنگام فرستادن سیگنال ها از سیستم خودشان، لگ ها را جبران کند، هنگامی که MIDI Shaper داده های مدولاسیون را تولید میکند که میتواند قدرت مانور بیشتری را در اجراهای MIDI ارمغان بیاورد.

از دیگر تریک های افزوده شده میتوان به بهبودهای Comping، به‌ روزرسانی ‌های Clip Handling و موارد دیگر اشاره کرد. نرم افزار نسخه ی Ableton Live 11.1 اکنون در مرحله ی بتای عمومی است و این نرم افزار برای همه ی کسانی که لایسنس Ableton Live 11 را دارند باز است. شما میتوانید برای دریافت برنامه Beta در وبسایت Ableton ثبت نام کنید و آنجا جایی است که میتوانید یادداشت های منتشر شده درباره ویژگی های کامل تره نسخه Beta 11.1 را ببینید.

منبع Ableton

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *