۹ نکته برای اجرای دی‌جی به صورت لایو

۹ نکته برای اجرای دی‌جی به صورت لایو

در دسته بندی : دی‌جی

ما عاشق این هستیم که در طول سال به گشت و گذار در مکان های شگفت انگیز و دنج ناکجاآباد بپردازیم و ست های اجرای زنده دی جی خود را پخش کنیم. در این نوشتار میخواهیم چندین نکته که در طول این سفرها تجربه کرده ایم را با شما به اشتراک بگذاریم.

مهمترین چیز یک کانکشن خوب و پایدار اینترنت است

مهمترین چیز یک کانکشن خوب و پایدار اینترنت است

در یک اجرای زنده اینترنت از همه چیز مهمتر است. این یک مورد بسیار روشن است و باید برای برقراری یک اینترنت خوب هر کاری که از دستتان برمیآید را انجام دهید. پس بهترین کار این است که نخست یک مودم با پوشش دهی و سرعت و پهنای باند ایده آل را با کمی جست و جو برای خودتان تهیه کنید.

داشتن یک پخش آزمایشی پیش از پخش اصلی

داشتن یک پخش آزمایشی پیش از پخش اصلی

همیشه پیش از آنکه یکراست به پخش اصلی بروید یک بار یک پخش آزمایشی داشته باشید و تنظیمات دقیق برای گرفتن بهترین خروجی را انجام دهید. برای این کار میتوانید یک اکانت آزمایشی داشته باشید و با آن به اجرا بپردازید و با گوشی دیگر آن لایو را تماشا کنید تا بتوانید بهترین صدای خروجی را تنظیم کنید. اگر این کار را به خوبی انجام ندهید ممکن است مخاطبان خودتان را به سادگی و با تنظیم نادرست صدا از دست بدهید.

کابل های زاپاس را همراه خود داشته باشید

همیشه کابل های زاپاس را همراه خود داشته باشید

این چیزی است که ما در همه ی شرایط و موقعیت ها آن را به شما پیشنهاد میکنیم. زیرا نه تنها شاید نیاز به کابل های بیشتری داشته باشید بلکه ممکن است که در هنگام اجرا با صدای خر خر و خراب کابل روبرو شوید و در این شرایط در صورت نبودن کابل های زاپاس هرچه کرده باشید به باد میرود و بنابراین برای اطمینان بیشتر همیشه کابل های زاپاس را همراه خودتان داشته باشید و حتما پیش از حرکت کردن از سلامت بودن کابل ها مطمئن شوید.

همیشه زمانی که برای تنظیمات در نظر میگیرید را دوبل کنید

همیشه زمانی که برای تنظیمات در نظر میگیرید را دوبل کنید

شاید شما بگویید من در ۸ دقیقه همه ی تنظیمات را انجام میدهم اما واقعیت این است که در یک اجرای زنده و در حرکت ممکن است کارها همیشه به همان نرمی و سادگی پیش نرود و برای انجام بهترین تنظیمات نیاز به زمان بیشتری داشته باشید. یرای نمونه تنظیمات اجرای خودتان را یک بار در اتاق خواب و یک بار در تراس خانه انجام دهید تا بهتر مفهوم این حرف را درک کنید. شما باید آب و هوا و باد و تغییرات محیطی و دیگر اتفاق های تصادفی و ناخواسته را نیز در نظر بگیرید و زمان تنظیمات را بیشتر کنید تا به موقع و راس ساعتی که به مخاطبان خود گفته اید در لایو باشید.

همه چیز را شارژ و آماده به کار نگه دارید

همه چیز را شارژ و آماده به کار نگه دارید

Wi-Fi، دوربین ها، گوشی موبایل، دستگاه برق و یا UPS برای اتصال کنسول دی جی، لپ تاپ، اسپیکر های شارژی و ... همه باید کاملا شارژ و آماده به کار باشند. شما نمیدانید که چه زمانی بخواهید دوباره به اجرا بروید بنابراین بهترین راه این است که پس از هر اجرا همه ی تجهیزات شارژی خود را کاملا شارژ کنید.

یک میز دی جی مخصوص خودتان بسازید

یک میز دی جی مخصوص خودتان بسازید

یکی از هوشمندانه ترین کارهایی که میتوانید برای آسودگی و داشتن تصویر بهتر برای خودتان انجام دهید این است که یک میز کار مناسب با اندازه دستگاه های خودتان و با ارتفاع و زاویه ی مناسب را داشته باشید. این کار نه تنها برای کار دی جی ایده آل است بلکه برای تصویری که دوربین از شما رکورد میکند نیز بسیار حرفه ای تر به نظر میرسد.

کادر دوربین را به درستی ببندید

کادر دوربین را به درستی ببندید

معمولا در اجراهای لایو دی جی از سه دوربین استفاده میکنند که یک دوربین از نمای نزدیک به دستگاه ها و یکی از نمای بالای دی جی و میز و دیگری هم از نمای روبرو تصویر برداری میکنند که نمای روبروی دی جی نیز باید دارای یک پس زمینه ی خوب و با زاویه ی ایده آل و جذاب باشد.

منبع DJCMAG: هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *