چند نکته برای حوصله سر بر نشدن لوپ هایتان

چند نکته برای حوصله سر بر نشدن لوپ هایتان

در دسته بندی : آهنگسازی

ما به عنوان آهنگساز کاملا از لوپ های تکراری متنفر هستیم. گرچه  این حقیقتی است که نمیتوان کسی را برای آن سرزنش کرد، اما میتوان لوپ های گسترش یافته ی دلپذیری را بسازید که احساس وحشتناک تکراری بودن را نداشته باشند و دارای یک روند رو به رشدی باشد که صداها به صورت لایه ای افزوده و کاسته بشوند. ما در این نوشتار چند نکته برای جلوگیری از تکرار و حوصله سر بر شدن لوپ ها را به شما خواهیم گفت.

همه ی المان های ترک را به یکباره لوپ نکنید

همه ی المان های ترک را به یکباره لوپ نکنید

انجام این کار در چند ترک مشکلی ندارد، اما اگر با هر آهنگ این کار را انجام دهید و ترک هایتان را اینگونه آغاز کنید، کارهایتان بسیار قابل پیش‌بینی میشوند و جذابیت خودش را از دست میدهد. شما باید به فکر جاهایی از ترک باشید که میتوانید به جز عناصری که در اینترو به کار رفته اند، عناصر تازه ای را به ترک بیافزایید.

لوپ ها را در بخش های گوناگون ترک افزوده و بیرون کنید

لوپ ها را در بخش های گوناگون ترک افزوده و بیرون کنید

همانگونه که نباید همه چیز را به یکباره لوپ کنید، نباید لوپ های یکسانی را در همه ی آهنگ داشته باشید. برای نمونه یک لوپ اصلی آواز وجود دارد که تنها باید در ورس ها پخش شوند و یا یک لوپ بیس لاین وجود دارد که تنها در میان آوازها وارد میشود و برخی سازها هستند که تنها در کروس ها باید به کار بروند.

دو ریتم متفاوت در آهنگ بسازید

دو ریتم متفاوت در آهنگ بسازید

دو ریتم متفاوت در آهنگ بسازید، یک ریتم برای زیر مجموعه های بزرگتر برای نمونه Kick و Snare و یکی برای زیر مجموعه های کوچکتر مانند Hi-Hat ها. این کار به شما این امکان را میدهد که تنوع بیشتری در کارتان داشته باشید، زیرا هرکدام میتوانند به تنهایی در ترک حضور داشته باشند یا در کنار یکدیگر برای تاثیرگذاری بیشتر در بخش هایی که میخواهید با هم در تعامل باشند. برای نمونه میتوانید یک زیرمجموعه ی کوتاه شده از ریتم را در  ورس به کار ببرید و ریتم کاملش را در کورس معرفی کنید.

کورس را لوپ کنید

کورس را لوپ کنید

آوازها و آکوردهای خودتان را با سازهای دلخواهتان را در طول کورس ۱ و ۲ و فراتر از آن را با افزودن هارمونی ها یا اکتاوهای مختلف با پیشرفت آکوردها را به گونه ای لوپ کنید که احساس شود به صورت ارگانیک ساخته شده است.

 افزودن ترک های پرکاشن نترسید

از افزودن ترک های پرکاشن نترسید

داشتن چند صدای کوبه ای در بخش هایی از یک ترک که مود ریتمیک کمی دارد میتواند بسیار موثر باشد. این کار را میتوانید در میان ورس ها و یا روی پل ها انجام دهید که نه تنها احساس تر و تازه ای به موزیک میبخشند بلکه باعث میشوند کورس های آهنگ بزرگتر احساس بشوند.

منبع DJCMAG: هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *