چند دستور کار ساده برای اینکه چگونه یک پروژه را به بهترین شکل میکس کنیم؟

چند دستور کار ساده برای اینکه چگونه یک پروژه را به بهترین شکل میکس کنیم؟

در دسته بندی : آهنگسازی
برش فرکانس های پایین هر صدایی به غیر از بیس و درام

-برش فرکانس های پایین هر صدایی به غیر از بیس و درام

برش فرکانس های پایین با استفاده از فیلترهای بالاگذر کاری است که به میکس شما فضای خالی داده و اجازه نفس کشیدن میدهد. به طور کلی برش فرکانس های پایین از ۲۵ هرتز تا ۱۹ کیلوهرتز برای زدودن فرکانس های سرکش و خارج از محدوده بسیار کارآمد میباشد.

نخست صدا بلندترین بخش را میکس کنید

-نخست صدا بلندترین بخش را میکس کنید

هنگامی که به بخش مهم میکس کردن میرسید، نخست بلندصدا ترین لاین را به درستی میکس کنید تا روم (فضای) ایده آلی را به دست آورید و بتوانید جایگاه دیگر صداها در میکس را برای خودتان تجسم کنید و تا جای ممکن در بهترین لول میکس کنید.

ولوم ها را به درستی تنظیم کنید

-ولوم ها را به درستی تنظیم کنید

مهمترین المان موزیک شما چه است؟ آواز؟ بیس لاین؟ سینت؟ یا Kick؟ همه ی اینها بسته به ژانر شما متفاوت است. بکوشید تا ولوم لاین های پروژه را پیرامون مهمترین المان موزیک کم یا زیاد کنید. پس نخست ولوم مهمترین بخش را تنظیم کنید و دیگر ولوم ها را در پایین و مناسب ترین جای ممکن آن بگذارید.

نخست میکس کنید و پس از آن به سراغ پن کردن بروید

-نخست میکس کنید و پس از آن به سراغ پن کردن بروید

نخست بهترین میکس خودتان را با لاین هایی با ناب های پن در مرکز انجام دهید. این باعث صرفه جویی شما در زمان در طول پروسه ی تولید اولیه شده و یک نمای بسیار کلی تر در هنگام میکس خواهد داد.

جایگاه اسپیکر را به درستی تنظیم کنید

جایگاه اسپیکر را به درستی تنظیم کنید

وقتی صحبت از محل قرارگیری اسپیکرهای موجود میشود، کارهای زیادی میتوان انجام داد و قرار دادن اسپیکرها در بهترین حالت کلید اصلی برای به دست آوردن بهترین عملکرد از بلندگوها است و از آنجا که هیچ چیز دیگری مانند هدفون ها نمیتوانند جای اسپیکرها را پر کنند  این کار بسیار مهم است.

موزیک مرجع داشته باشید

-موزیک مرجع داشته باشید

اگر به دنبال ساخت یک موزیک تجاری و با ژانری مشخص هستید، بهتر است که یکی از این موزیک های مورد علاقه خودتان که میخواهید یک موزیک مانند آن بسازید را مرجع خود قرار دهید تا هربار با انجام برخی تغییرات به آن مراجعه کنید و اشکالات خودتان را به سرعت دریابید این کار یک بینش عمیق را به شما ارائه میدهد تا بهترین میکس خودتان را انجام دهید.

منبع DJCMAG: هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *