لایو استریمینگ در سال ۲۰۲۱ (بخش سوم)

لایو استریمینگ در سال ۲۰۲۱ (بخش سوم)

در دسته بندی : دی‌جی

زوایای دوربین و نمای ویژوال

در ادامه ی مطالب دو بخش اول نکته‌ی دیگر، جذابیت دیداری است که به اندازه ی جذابیت شنیداری در پخش زنده بسیار مهم است. گمان کنید که در برابر جمعیت زیادی در حال پلی کردن هستید. این مردم ممکن است شما را بشناسند یا اینکه نشناسند، در هر صورت شما در اجرای لایو اینترنتی هستید و هرکسی میتواند لایو شما را ببیند.

دست کم شما باید یک دوربین داشته باشید اگر هزینه ی دوربین خوب برایتان زیاد است میتوانید از وبکم های با کیفیت نیز استفاده کنید. از اینکه کل میز شما در زاویه و کادر بندی خوبی در دوربین نمایان باشد مطمئن شوید. اگر میتوانید چند دوربین دیگر به ست خودتان بیافزایید یکی را در روبروی خودتان و دیگری را در کنار و در صورت تمایل به صورت متحرک در هنگام انجام کار فیلم بگیرید.

دوربین کناری را نزدیک به میکسر نگه دارید تا مخاطبان شما به خوبی بتوانند تکنیک و روش پلی کردن شما را تماشا کنند.

همچنین میتوانید با دوربین روبرویی که صورت شما را نشان میدهد با بینندگان خود ارتباط تصویری برقرار کنید تا آنها هم مود و وایب شما را نیز دریافت کنند.

در صورت تمایل برای افزودن لایه های جذاب به لایو خودتان میتوانید کارهای خلاقانه ای انجام دهید و حتی میتوانید کسانی که در Zoom با شما تماس تصویری برقرار میکنند را به لایو خود بیاورید.

همچنین در نهایت شما میتوانید به تجهیزات خودتان نورها و فضاسازی های متنوعی را بیافزایید تا دکور اجرایتان را زیبا تر کنید تا در به اشتراک گذاری اجرای خود بتوانید سرگرمی بیشتری را برای مخاطبان فراهم کنید.

نکته ای درباره استریم و اجرای نرم افزار دی جی

پخش یک ست دی جی میتواند نیروی پردازشی زیادی را از کامپیوتر بگیرد و این به این معنی است که اجرای نرم افزار دی جی روی همان رایانه به همراه پخش زنده ممکن است برای شما دردسر ساز باشد. حتی اگر رایانه ای نیرومند دارید، پخش زنده به همراه چندین ورودی ویدیو و پلی کردن و افکت گذاری روی صدا بر روی چند دک میتواند محدودیت هایی را برایتان به همراه داشته باشد. این امر در مورد مصرف باتری نیز صدق میکند. اگر لپ تاپ به طور همزمان بیش از حد توان مفیدش نرم افزارهای دیگر را اجرا کند، شارژ باتری را در طول پخش زنده به زودی از دست میدهد. پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام اجرای زنده لپ تاپ خودتان را به برق بزنید زیرا بهتر از این است که در هنگام پخش باتری آن تمام شود و افسوس بخورید.

داشتن یک اینترنت قوی و پر سرعت

شبکه های آنتن Wi-Fi در طول چند سال گذشته به خوبی برای کاربران در هر زمینه ای سرویس اینترنت پر سرعت را فراهم کرده اند. اما کابل اینترنت که به صورت سخت افزار کامپیوتر شما را به اینترنت متصل میکند، اتصالی قابل اطمینان تر و به مراتب پر سرعت تر است زیرا شما مشکل اختلال در امواج Wi-Fi یا کند شدن اتصال را ندارید و بیشترین بازده را از مودم خودتان دریافت خواهید کرد.

پیش از اجرای اصلی تنظیمات خود را بیازمایید

قبل از اینکه اجرای خودتان رابه انبوهی از مردم در پلتفرم (های) دلخواه خود ارائه دهید، مطمئن شوید که تنظیمات خود را کاملا آزمایش کرده باشید. هنگامی که تجهیزات خود را به OBS وصل کردید، زاویه های دوربین خود را در صفحه اصلی تنظیم کنید و سطوح ورودی صدا را در قسمت "Audio Mixer" در ردیف پایین تغییر دهید.

اگر صدای اصلی میکسر شما پایین تر باشد و دستگاه صوتی شما در سطح خوبی باشد و پیک نزند و میتر میکسر صدای OBS در انتهای بالای قسمت سبز (بین -25 تا -20dB) قرار بگیرد، کیفیت صدا معمولاً در بهترین حالت خودش است. OBS همچنین یک سیستم پخش یکراست شروع و توقف بسیار ساده را در بخش "Controls" ارائه میدهد، بنابراین هنگامی که همه سیستم ها به خوبی کار میکنند و آماده هستند، برای شیرجه زدن به درون لایو تنها کافی است که یک کلیک کنید.

برای آزمایش کردن کیفیت و چگونگی تنظیماتتان میتوانید از فیس بوک خودتان در حالت پروفایل شخصی استفاده کنید که تنها خودتان بتوانید آن را ببینید و کم و کاستی های کار را برطرف کنید.

هنگام آزمایش به یاد داشته باشید: معمولاً بین OBS و هر پلتفرم پخش چند ثانیه اختلاف وجود دارد، بنابراین این دیلی طبیعی است – پس اگر ویدئوی خود را به طور خلاصه در پشت آنچه در حال پخش آن هستید بشنوید، نیازی نیست روی این موضوع ریز بین شوید. اگر مراحل اجرای زنده را به خوبی و با کیفیت بالا انجام دهید هم خودتان و هم مخاطبانتان از آن لذت خواهند برد و از شما سپاسگذاری خواهد شد و همچنین پیشنهادات گوناگون و سودزایی به شما داده خواهد شد. به امید موفقیت های روز افزون برای شما و با سپاس از شما که در سه بخش این مقاله را مطالعه کردید.

منبع DJCMAG: هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *