لایو استریمینگ در سال ۲۰۲۱  (بخش دوم)

لایو استریمینگ در سال ۲۰۲۱ (بخش دوم)

در دسته بندی : دی‌جی

پخش در چندین سرویس

هر کدام از سرویس های نام برده شده در بخش اول، دارای مزایای خوب خودشان میباشند. پس چرا نخواهیم که در بیش از چند پلتفرم پخش زنده داشته باشیم؟ شما میتوانید این کار را با کامپیوتر خودتان انجام دهید. اما به زودی با دردسری بزرگ به نام پهنای باند روبرو خواهید شد.

بهترین سرویسی که برای پخش همزمان در چند پلتفرم وجود دارد قطعا Restream.io است. این یک سرویس رایگان و دارای پرداخت درون برنامه ای است. شما به صورت رایگان میتوانید پخش برای تا ۳۰ پلتفرم را با محدودیت یک کانال در هر پلتفرم انجام دهید. اگر بخواهید در هر پلتفرم چندین کانال را پخش کنید باید ماهیانه ۱۶ دلار بپردازید.

سرویس Castr گزینه ی دیگری است که امکان پخش زنده ی همزمان را به شما میدهد. گرچه آن عضوی رایگان را مانند سرویس قبلی ارائه نمیدهد اما با عضویت ۹.۹۹ دلار در ماه میتوانید پنج پلتفرم را به صورت همزمان داشته باشید.

پخش از دستگاه های iOS

اگر میخواهید با دستگاه های آیفون یا آیپد یا دیگر دستگاه های iOS به پخش زنده بروید اپلیکیشن Wirecast Go میتواند برای پخش در بیشتر سیستم عامل ها مانند Youtube، Twitch یا Periscope به جز Facebook را پخش کند. هزینه لایسنس آن ۵.۹۹ دلار میباشد ولی باید بگوییم که به کار گرفتن دستگاه های iOS برای پخش زنده روش ایده آلی برای پخش زنده با کیفیت بالا نیست، بنابراین لپ تاپ بهترین و آخرین گزینه ی پیش روی شما میباشد. نیروی پردازش لپ تاپ و دسترسی های آن بسیار آسان و سریع تر است.

پخش ست دی جی در اینستاگرام

اینستاگرام پایدار نیست. این پلتفرم مدام در حال کوشش است تا ببینند که محتوای پخش شده و در حال پخش معتبر باشد و اسپم نباشد و برای همین محدودیت های بیشتری برای منبعی که این محتوای را آپلود میکند قائل میشوند. چنین چیزی در هنگام پخش ست های دی جی در اینستاگرام شما را دچار دردسر میکند زیرا آن یک گزینه در Restream نیست و به صورت پیشفرض گزینه هایی را برای پشتیبانی از OBS ارائه نمیدهد.

دو گزینه ی ارزنده:

شما میتوانید پخش استریم ثانویه ی خودتان را در گوشی هوشمند همراه خودتان استریم کنید. بزرگترین مسئله ی این کار این است که بیشتر مردم رابط صوتی خوبی برای هدایت صدای با کیفیت دی جی به دستگاه Android یا iOS خودشان را ندارند.

شما میتوانید با به کارگیری نرم افزار Yellow Duck که یک نرم افزار رایگان است به خوبی این کار را انجام دهید. این نرم افزار برای دریافت آدرس مستقیم و RTMP URL از اینستاگرام شما طراحی شده است و یکی از بهترین راه حل های پیدا شده میباشد.

مهمترین بخش: صدای خوب

اگر به دنبال بازده خوب و کیفیت بالا هستید نخستین چیزی که باید در نظر بگیرید داشتن یک صدای خوب است و باید بکوشید تا صدایی خراب و یا مانند صدای میکروفون موبایل به شنوندگان ارائه ندهید. همه ی تلاشتان را بکنید تا از تنظیمات دی جی خودتان بهترین خروجی صدای ممکن در بهترین سطح لول را دریافت کنید، زیرا اگر صدای شما خوب نباشد شاید فالورهای شما تا مدت ها دیگر به لاو شما نیایند و یا شما را آنفالو کنند.

برای گوش شنوندگانتان ارزش قائل شوید و برای این کار از رابط های صوتی مخصوص مانند iRig Stream کمپانی IK استفاده کنید تا بتوانید صدای میکسر را برای پخش یکراست به لپ تاپ یا دستگاه های Android و iOS خود بفرستید. با توجه به دریافت کیفیت صدای خوب و انعطاف پذیری بالا در راهنمایی و روت کردن صدا به دستگاه هایتان برای پخش تهیه ی چنین رابطی با قیمتی حدود ۱۰۰ دلار ارزشش را دارد.

 بیشتر میکسرهای جدید با کارت صدای درونی میتوانند از طریق اتصال USB خود سیگنال Record Out را به درون لپ تاپ بفرستند و این تا زمانی است که سیستم شما برای لپ تاپ قابل شناسایی باشد و همچنین ممکن است اگر درایورهای شما به روز نشده باشند با مشکلاتی مواجه بشوید، اما در صورت رخ ندادن چنین مشکلاتی شما میتوانید از آن به عنوان ورودی OBS استفاده کنید. بیشتر دی جی ها یک کارت صدای بیرونی نیز دارند. شما همچنین میتوانید دستگاهی مانند Zoom H4n را به عنوان دستگاه ورودی به کار ببرید.

رابط Roland GO:MIXER Pro نیز یک رابط صوتی جدید و خوب است و با استفاده از چنین رابط صوتی در پایان اجرای خودتان هنگامی که میبینید بینندگان شما مدت زمان طوانی تری در لایو شما بوده اند شگفت زده خواهید شد. با داشتن یکی از این کارت صداها دیگر نیازی نیست برای جلوگیری از ایجاد سر و صدای مزاحم با نوک انگشتانتان راه بروید و به آرامی حرف بزنید. شما میتوانید به سادگی صحبت و یا هر صدای دیگری را در هنگام لایو داشته باشید و بدون نگرانی از رکورد آنها همراه با صدا به سادگی لاین های ورودی صدای با کیفیت خودتان را پخش کنید.

منبع DJCMAG: هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *