لایو استریمینگ در سال ۲۰۲۱  (بخش اول)

لایو استریمینگ در سال ۲۰۲۱ (بخش اول)

در دسته بندی : دی‌جی

در طول دو سال گذشته با بسته شدن درب کلاب ها و فستیوال ها، فضای مجازی از ست های دی جی پر شد و هنرمندان بسیاری در خانه پخش زنده اجرای دی جی و لایو را آغاز کردند. برای آغاز باید بگوییم که مطمئن شوید بهترین تنظیمات ممکن را داشته باشید. از نرم افزار و دستگاه گرفته تا پلتفرم های استریمینگ، صدا و تصویر و اینترنت شما همگی باید در بهترین حالت ممکن و در دسترس باشند.

نخستین چیزی که باید دانلود و نصب کنید نرم افزار OBS یا همان Open Broadcaster Software است که رایگان است و یک نرم افزار اپن سورس برای ویندوز، مک و حتی لینوکس میباشد. این ابزار نهایی و همه کاره شما برای پخش است. آن فراهم کننده ی ابزار برای پخش ویدئو و صدا با کیفیت بالا و زمان واقعی میباشد. شما میتوانید پیش از اینکه اجرای خود را به پلتفرم دلخواه خود بفرستید، بدون نیاز به پخش مستقیم بر روی یک پلتفرم، صدا و تصویر خود را در این نرم افزار تنظیم کرده و آزمایش کنید و آماده سازی ها را بدون مشکل انجام بدهید.

اگر بخواهیم این نرم افزار را از نظر ارزش بسنجیم باید به پشتیبانی غول های پخش زنده یعنی Facebook و Twitch اشاره کنیم که از رشد OBS پشتیبانی کردند و ارزش این نرم افزار را به روشنی بالا بردند. یکی از بزرگترین پرسش هایی که مردم همیشه دارند این است که پخش آنلاین دی جی روی چه پلتفرمی بهتر جواب میدهد؟ در ادامه یک مرور گذرا به این پلتفرمها  میاندازیم، اما این را همیشه به یاد بسپارید که در جهان هستی همه چیز در حال تغییر است و هیچ چیزی پایدار نیست.

Instagram: این پلتفرم دارای یک پخش زنده و استریم سازگار و قابل اعتماد است اما فقط از سیستم عامل های iOS و Android در دسترس میباشد و استفاده از اپلیکیشن های کامپیوتری آنها برای پخش زنده ایده آل نمیباشد. بنا بر حذف محتوای دارای حق کپیرایت، ویدئو های اجرای زنده شما در اینستاگرام پس از ۲۴ ساعت به طور خودکار پاک خواهند شد و اینجا یعنی استوری های اینستاگرام جایی است که مردم به طور طبیعی در آنجا زمان میگذرانند و پخش های زنده برای همه در اول لیست پدیدار میشوند. برخی از دی جی های پر طرفدار هنگامی که به لایو میروند بیش از ۱۰۰ هزار بیننده را سرگرم خود میکنند.

Youtube: این پلتفرم همانند Facebook در زمینه حق کپیرایت کمی ریسکی است و از نظر ریسک سهم بالاتری را دارد. اگر ۳ بار اخطار نقض حق کپیرایت دریافت کنید اکانت شما بسته خواهد شد. افزون بر اینها شما بنا بر فالورها و تنظیمات خود میتوانید این کار را تنها از طریق لپ تاپ انجام دهید. پخش با گوشی هوشمند تنها ویژه کسانی است که بیش از ۱۰۰۰ فالور دارند. به دلیل گستردگی استفاده از این پلتفرم در بین کاربران قطعا ارزش این را دارد که روی اکانت خودتان با تولید محتوای از راه درست فعالیت کنید و یا حتی یکی از همان کاربران بمانید.

Twitch: این یکی از محبوب ترین برنامه های پخش زنده است و به طرز شگفت انگیزی در این یک سال گذشته ثابت کرد که پلتفرمی نیرومند و دارای ابزاری بیش از ابزار مورد نیاز برای بازی های آنلاین میباشد. هنرمندان زیادی هستند که با پلتفرم Facebook Live دوستان خودشان را به بازدید از پیج Twitch خودشان راهنمایی میکنند. این یک اپلیکیشن متمرکر برای انجام اجراهای زنده ی خوب و پربار میباشد. ثبت نام در این پلتفرم رایگان است.

Facebook: برای بسیاری از دی جی ها فیسبوکشان نیز به همان اندازه اینستاگرامشان بیننده دارد. اما چالش اینجا است که فیلم های لایو شما به دست الگوریتم فیسبوک برای مخاطبانتان فرستاده میشود و آنها را تشویق به دیدن لایو شما میکند. اما با وجود مسائل مربوط به حق کپیرایت، هنگامی که هوش مصنوعی فیسبوک یک آهنگ دارای حق کپیرایت را شناسایی کند جریان لایو شما را قطع میکند و شما مجبور هستید که از نو آغاز کنید.

Zoom: پیش از این Zoom به عنوان یک سرویس پخش مستقیم شناخته نمیشد، اما دی جی های سراسر جهان از این ابزار برای برگزاری جشن های بزرگ استفاده میکنند که میتوانید همه جمعیت را در آن ببینید.

منبع DJCMAG: هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *