ویژگی های نهفته در Virtual DJ 2021 چه میباشند؟

ویژگی های نهفته در Virtual DJ 2021 چه میباشند؟

در دسته بندی : دی‌جی , نرم افزار

به روز رسانی 2021 نرم افزار محبوب Virtual DJ یک ابزار به شدت مورد انتظار برای دی جی های دیجیتالی میباشد که اکنون با ویژگی هایی مانند جداسازی ۳ یا ۵ بخش استم قابل میکس ارائه میشود که یک تکنیک جادویی با کمک هوش مصنوعی ویژگی های میکس استم ها در زمان زنده را برای دی جی ها فراهم میکند که تاکنون پیش از این چنین چیزی به این خوبی انجام نشده بود. این ویژگی دست دی جی ها را برای ساخت میکس های پیچیده و جذاب در زمان زنده باز میکند.

دو نرم افزار دی جی Atomix و Algoriddim نیز ویژگی جداسازی استم ها برای اپلیکیشن iOS djay Pro ارائه کردند اما اکنون Virtual DJ این وظیفه را به خوبی انجام داد و سرگرمی و خلاقیت دی جی های نرم افزاری را به سطح تازه ای رسانده است. دیگر نرم افزارهایی که این کار را انجام میدهند قادر به میکس تنها ۳ استم میباشند در صورتی که Virtual DJ‌آن را تا ۵ استم افزایش داده است که نوید میکس های پیچیده و بسیار تازه با نتایج شگفت انگیزی را به ما میدهد.

جداسازی استم ها تقریبا بزرگترین ویژگی افزوده شده به این نرم افزار میباشد، اما سه مود Advanced EQ و روش های کنترل مختلف نیز در کنار این ویژگی بزرگ برای ماجراجویی دی جی هایی که مشتاق آزمودن این روش میکس جدید هستند به نظر کافی میآید.

دیگر ویژگی افزورده شده به Virtual DJ حالت نمایش شکل موج است که شکل موج صدای موزیک را در ۳ بخش ترسیم میکند که شما میتوانید بخش های آواز، بیت و ساز را ببینید. شکل موج آن تا اندازه ای مانند شکل موج نرم افزار Rekordbox 6 میباشد اما با تفاوت اینکه شما میتوانید به گونه ای پویا سطح کنترل استم ها را جداگانه تنظیم کنید.

مودهای Stem Separation/Advanced EQ

Virtual DJ 2021 مودهای جداسازی استم ها را با عنوان مودهای Advanced EQ نامگذاری کرده است. گرچه پشت همه ی این مود ها هوش مصنوعی وجود دارد اما این جداسازی تنها بر پایه فرکانس نمیباشد. این سه مود شامل:

EZRemix: یک مود ۳ استم با Vocal، Instrument و Beat

ModernEQ: یک مود ۳ استم با HiHat، Melody/Vocal و Kick

Stems: یک مود ۵ استم با Instrument، HiHat، Vocal، Kick و Bass

برای تنظیم استم ها در هر مود میتوانید سه ناب اکولایزر را به کنترلر یا میکسر میدی خودتان اختصاص دهید و مپ کنید و برای مود ۵ استم یعنی Stems نیز میتوانید از یک کنترلر اضافه در کنار تنظیمات خود استفاده کنید.

با به کار گیری این سه مود، باید بدانید هنگامی که ناب ها در موقعیت مرکزی هستند آن استم روشن است، ناب اگر کاملا به سمت چپ چرخانده شوند آن استم بی صدا میشود، اگر ناب کاملا به راست چرخانده شود آن استم سولو (تکخوان) میشود و همچنین اگر ناب در موقعیت مرکزی باشد با دیگر استم ها میکس میشود.

مود ModernEQ کمی متفاوت است. هنگامیکه ناب (ناب میانی) Melody/Vocal در مرکز باشد آن ملودی های ساز و آواز را پخش میکند و هنگامیکه ناب را به راست بچرخانید ساز را بی صدا کرده و با تفکیک بسیار بالایی آواز را تفکیک و ایزوله میکند.

اما اکولایزر سنتی فرکانس نیز همچنان در دسترس است و برای به کارگیری همزمان EQ و یک مود استم، Virtual DJ کار را‌ ساده کرده است و با به کارگیری یک کنترلر یا میکسر ۴ دک یا کانال میتوانید اکولایزر را به کانال ۱ و ۲ اختصاص دهید و یک مود استم را نیز به کانال های ۳ و ۴ اختصاص دهید.

شما همچنین میتوانید از کنترلرهای جانبی نیز استفاده کنید. VirtualDJ دارای جامع ترین پشتیبانی سخت افزاری در میان نرم افزارهای دی جی میباشد که دارای سازگاری plug-and-play برای بیش از ۳۰۰ کنترلر ، میکسر و کنترلر پد میباشد.

منبع VirtualDJ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *