چند دلیل برای کار با Wave

چند دلیل برای کار با Wave

در دسته بندی : آهنگسازی

این یک پیشنهاد درست و قدیمی میباشد، با صدا کار کنید، MIDI  وقت گیر و طاقت فرساست. با وجود اینکه کار با MIDI قطعا آنقدر هم سخت نمیباشد، اما در این نوشتار دلیل هایی برای کار با صدا (Wave) به جای آن آورده شده است.

ن سریع تر است

آن سریع تر است

درست است، صدا سریع تر میباشد. اگر که جریان کار برای شما مهم است، از MIDI به صدا پرش کنید، این باید جز اولویت های شما باشد. در مقایسه با یک کلیپ MIDI آن با سرعت خیلی بیشتری یک بخش از یک کلیپ صوتی را از هم جدا میکند. شما با صدا میتوانید به سادگی حتی ریز ترین بخش ها را برگزیده و آنها را حذف کنید. با این حال؛ با  MIDI، در بسیاری از DAWها شما باید کلیپ  MIDI را باز کنید، نت های دلخواه را انتخاب کنید و سپس آن را ویرایش کنید. شما اغلب آهنگ سازانی را میبینید که برای راحت تر و سریع تر کردن جریان پردازش در سبک هایی مانند Glitch Hop یا Complextro که دربرگیرنده ی پردازش ها و ویرایش های پیچیده ای است، صداهای سینت و بیس را به Wave تبدیل میکنند.

آن راحت تر است

آن راحت تر است

کار با صدا (Wave) نه تنها سریع تر است، بلکه آسان تر هم میباشد. پردازش های دگرگون کننده با MIDI غیر ممکن است. شما نمیتوانید یک صدا را با آن معکوس کنید و اگر تکه ی شما دارای یک انتشار (Release) طولانی باشد، شما نمیتوانید تکه ها و برش های ناگهانی را انجام دهید. کار با صدا به جای MIDI این محدودیت ها را از بین میبرد. برای مثال شما می خواهید که یک دنباله از معکوس بیس شما به صورت گذرا در ادامه ی نت بعدی بیافتد، مشکلی ندارد، آن قسمت را به راحتی انتخاب و معکوس کنید.

آن دیداری می باشد

آن دیداری می باشد

یکی از دلایل اصلی که ما از Wave استفاده می کنیم، دیداری بودن آن است. در حالی که اعتماد به گوشهایتان مهم و حیاتی می باشد، جنبه های بصری را نمی توان نادیده گرفت. استفاده از صدا به معنی آن است که شما میتوانید شکل موج را ببینید، کجا شروع می شود، کجا بدنه ی اصلی می باشد و دنباله ی آن چقدر طول میکشد. در حالی که می توانید با استفاده از یک پلاگین اسیلسکوپ بر روی یک ترک MIDI به راحتی قادر به دیدن و حرکت دادن یک کلیپ صوتی شوید. این ویژگی دیداری از صدا می تواند مزیت بیشتری هنگام میکس کردن ضربه ی درام کیک و بیس داشته باشد و شما را قادر می سازد تا بتوانید دنباله ی کیک که چقدر طول میکشد و اینکه بیس لاین شما کجا قرار میگیرد را ببینید و این به شما اجازه میدهد تا راحت تر و سریع تر مشکلاتی که شما با گوش هایتان متوجه نمیشوید را برطرف کنید.

ین یک سخت گیری نیست

این یک سخت گیری نیست

آن یکراست بر روی استفاده از CPU شما تاثیر دارد. MIDI  به خودی خود نسبت به یک صدای Wave محض از شدت و تمرکز CPU  کمتر استفاده میکند، اما ما نمیتوانیم زمانی که از یک سینت نرم افزاری و افکت های پس از آن و از یک MIDI استفاده میکردم را از یاد ببرم. این پلاگین ها تمایل به استفاده ی بالا از CPU شما را دارند. سینت های نرم افزاری، افکت های تاخیر، بازتاب و غیره همگی در کنار MIDI ها از CPU استفاده ی زیادی میکنند. با تبدیل کردن MIDI به Wave شما صدایتان را قوی تر میکنید و نیازتان به همه ی آن پلاگین هایی که قبلا در کانال اجرا میکردید را از بین میبرید.

آن متفاوت است

آن متفاوت است

یک راه آسان برای بالا بردن خلاقیت این است که چیز های جدید را امتحان کنید. اگر شما ۱۰۰ درصد زمانتان را با MIDI کار می کنید ممکن است هنگامی که آن را به صورت Wave در میاورید از انفجار ایده هایی که به سرتان می زند شگفت زده شوید. صدا با MIDI تفاوت دارد، آن مشخصه های تکنیکی متفاوتی دارد و شما میتوانید آن را از روش های مختلفی پردازش کنید. اگر شما برای بدست آوردن ایده های جدید تقلا میکنید، چرا MIDI های خود در داخل DAW را به Wave تبدیل نمیکنید و از راه های قوی تری به تلاش خود ادامه نمی دهید؟

منبع DJCMAG

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *