۴ تکنیک آهنگ سازی برای به دام انداختن شنوندگان

۴ تکنیک آهنگ سازی برای به دام انداختن شنوندگان

در دسته بندی : آهنگسازی

چندی پیش در یک کنفرانس فناوری، برنامه شناسایی آهنگ Shazam داده هایی را که برای پیش بینی دقیق آنها در طول یک ماه استفاده میکنند را فاش کرد که نشان میداد آیا یک آهنگ در بیلبورد شماره یک ایالات متحده قرار میگیرد یا خیر. تقریباً همه آهنگهای موفق از یک الگو پیروی میکنند: آنها مردم را مجاب میکنند که تلفن های خود را بیرون آورده و آن آهنگ را در ۱۰ تا ۲۰ ثانیه آغازین با اپلیکیشن Shazam شناسایی کنند.

توانایی برقراری ارتباط سریع با شنوندگان پایه مدل بیزینس Spotify برای هنرمندانی است که موزیک خودشان را در این پلتفرم به اشتراک میگذارند. یک آهنگ باید به مدت ۳۰ ثانیه پخش شود تا به عنوان یک استریم شمرده شود و از آن به بعد پرداخت هزینه آن الزامی میشود. روشی که یک آهنگ آغاز میشود همیشه در موزیک های سبک پاپ مهم بوده است اما اکنون با پیشرفت موزیک الکترونیک مهمتر از همیشه به نظر میرسد.

۱- صحنه را تنظیم کنید

آغاز یک آهنگ با یک رکورد میدانی یا چشم انداز صوتی میتواند شنوندگان را پیش از اینکه حتی نخستین نت اصلی را بشنوند به یک فضای واقعی یا خیالی ببرد. چند نمونه متداول از این فضاسازی ها شامل: تن Room، بازخورد میکروفون و شمارش های درامر میباشند که در موزیک های راک و ایندی بسیار به کار میروند. موزیک الکترونیک معمولا دارای صداهایی نشانگر و عباراتی تاکیدی و خاصی هستند که برای ایجاد تصویری از آینده ی موزیک ساخته میشوند. اگر میخواهید ترک های جادویی با پتانسیل تجاری بالا منتشر کنید حداکثر تا ۱۰ ثانیه این فضاسازی تنظیم صحنه را کش بدهید.

۲- Re-Sample

بازآفرینی مطالب تازه برای اینترو یک موزیک  میتواند زمان بر باشد. اگر در این گام گیر کرده اید بکوشید تا داده های موجود در آهنگ را به کار ببرید و آنها را خرد کنید. این میتواند شما را از این دردسر نجات بدهد و در عین حال بسیار خوب هم باشد. بسیاری از موزیسین های بزرگ این روش را در موزیک های خودشان به کار میبرند و از تکه های خود آهنگ با تغییراتی کوچک در اینترو موزیک استفاده میکنند. این کار معرفی بسیار خوبی از محتوای اصلی موزیک برای شنوندگان میباشد.

۳- یک کورس زودرس داشته باشید

یک کورس منفجر کننده زودرس روشی مطمئن برای برقراری ارتباط بیشتر با شنوندگان است. در یک بخش کورس زودرس صدای خاصی به جز از صدای آواز لید، بیت درام و یک بیس لاین ساکت چیز دیگری وجود ندارد و این باعث میشود که کورس شنوندگان را به هیجان بیاورد و اینها در ۳۰ تا ۳۵ ثانیه نخست رخ میدهد و پس از کورس همه ی لاین های صوتی از جمله بیس لاین و فیلترهای سینت ها باز میشوند و طیف فرکانسی تا اندازه ای پر میشود و این روشی برای پیشرفت مداوم به اوج احساسات یک موزیک میباشد.

۴- کمتر بهتر است

برای نشان دادن حال و هوای سریع یک موزیک به شنوندگان  نیازی نیست از هر صدای موجود در موزیک استفاده کنید و آن را در اینترو به نحوی پخش کنید. ایجاد یک ریتم سه عنصره دربرگیرنده چند صدای نشانگر موزیک مانند یک یا دو درام کوبه ای به همراه سینت های پلاک و فضاهای خالی برای معرفی موزیک کافی میباشند.

منبع DJCMAG: هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *