ویوتیبل نیرومند ModWave از کمپانی Korg

ویوتیبل نیرومند ModWave از کمپانی Korg

در دسته بندی : راهنمای خرید

کمپانی Korg به دنبال انتشار Wavestate و Opsix تازه ترین سینت خودش که پیرو صداها و توانایی های DW-8000 کلاسیک طراحی شده را منتشر کرد. این سینتی سایزر دارای شخصیت صوتی گسترده، بازکننده ی پتانسیل یک سینت ویوتیبل، دارای گزینه های باورنکردنی بسیار از مدولاسیون، گزینه های پیشرفته سکوئنسر و اجرای زنده و دستکاری در زمان زنده و... میباشد.

ModWave

Modwave آخرین سینت سخت افزاری دیجیتال Korg است که بسیاری از پیچیدگی های سینت DW-8000 را برای نخستین بار در چهارچوبی ساده به ارمغان آورده است. این سینت دارای بیش از ۲۰۰ زنجیره ی Wavetable است که هرکدام دربرگیرنده ی ۶۴ شکل موج جداگانه به همراه هزاران گزینه برای انتخاب شکل موج میباشد. شما میتوانید برای ساخت صداهای دوگانه هر دو شکل موج را با ۱۳ نوع Morphe، به صورت ویوتیبل پردازش کنید و دگرگونی های صوتی تازه ای بیافرینید. این الگوریتم ها از سوی Korg اجرا شده اند و دستاورد این سینت را بیش از ۲۳۰ میلیون صدای ترکیبی تخمین زده اند.

شما حتی میتوانید شکل موج های خودتان در فرمت Serum و WaveEdit را به این سینت بیافزایید و شما محدود به یک شکل موج در هر صدا نیستید، زیرا چهار صدا میتوانند به طور همزمان، در دو بخش دو تایی در نوسان سازهای ۱ و ۲، در کنار یک نوسان ساز ساب/نویز اضافی پخش شوند. این منابع صوتی روی هم رفته به میکسر Modwae فرستاده میشوند تا یک گام به فیلتر نزدیک شوند که در آنجا شبیه سازهای بالا و پایین گذر به همراه بسیاری از گزینه های جایگزین فراهم شده اند. پس از آن صداهای میکس و فیلتر شده به مرحله ی جذاب Modulation Matrix میرسد.

ModWave

چهار شماره گیر Mod قرمز اختصاصی فراهم کننده ی رولینگ تو‍پ مدولاسیون میباشند. اینها به شما اجازه میدهند تا از راه های بیشماری ویوتیبل ها، فیلترها و افکت ها را حرکت داده و در زمان زنده تغییر دهید. اما در کنار این کنترل کننده ها، منابع مدولاسیون بسیاری وجود دارد، با چهار Envelope، پنج LFO، ژنراتورهای ردیابی کلید و موارد دیگر...

در میان منابع مدولاسیون Modwave ، Kaoss Physics و Motion Sequencing 2.0 ماژول ها بسیار هیجان انگیز هستند. پد Kaoss Physics X-Y به شما امکان میدهد بین پارامترهای مپ شده در دو محور حرکت کنید. با این حال، همچنین میتوان حرکت اتومیشن را نیز معرفی کرد که رفتار آن میتواند بسیار پیچیده باشد. میتوانید یک "سطح شیب دار" مجازی در میان پد ایجاد کنید تا با کند شدن و سریع تر شدن  سرعت حرکت دست پارامترهای مپ شده نزدیک و سپس دور شود. "توپ" که موقعیت فعلی یک صدای در حال تحول را نشان میدهد، که میتواند از دیوارهای مجازی بیرون بیاید، به دست آنها شتاب گیرد یا از یک دیوار مجازی بگذرد تا دوباره در طرف دیگر پدیدار شود. همه این اتومیشن ها به حرکت پارامترها تبدیل میشوند، بنابراین از این رو پتانسیل صوتی ModWave بسیار زیاد است.

ModWave

گام پایانی یکی از پر شکوه ترین بخش های آن است که چهار افکت وجود دارد: Pre FX، Mod-FX و Delay بر روی هر لایه صوتی شما در دسترس میباشند و همچنین یک بخش افکت Master Reverb/EQ نیز بر روی همه ی صداها روی خروجی تاثیر میگذارد. این سینتی سایزر ویوتیبل چنان نیروی پر توانی از پیچیدگی های دستکاری صدا را ارائه میدهد که نمی توانید انتظار داشته باشید که یک هفته  ای همه ی آنها را یاد بگیرید و به طور مداوم شما با آن در یک شیب منحنی ملایم در حال یادگیری کارایی های گوناگون آن هستید.

منبع KORG

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *