معرفی چند نمونه از بهترین سینتی سایزرهای نیمه مدولار

معرفی چند نمونه از بهترین سینتی سایزرهای نیمه مدولار

در دسته بندی : راهنمای خرید
Moog Grandmother

Moog Grandmother

جدیدترین سینت نیمه مدولار کمپانی Moog دارای یک کیبورد ۳۲ نت با کلیدهایی از کمپانی حرفه ای ساخت کیبورد ایتالیایی FATAR، سکوئنسر و آرپژگیتور است که آن را نسبت به دیگر سینت های خط تولید سری Mother برای اجرای زنده متمرکزتر کرده است. Grandmother دارای یک طراحی چند رنگه شیک است که درخور صداهای وینتیج آن میباشد. رویکرد Old-School این سینت با گنجانده شدن یک ماژول افکت ریورب Spring به خوبی تکمیل شده است. Grandmother یک اجرا کننده ی همه کاره است که حتی بدون اتصال کابل پچ، گستره ی بزرگی از صداها را فراهم میکند. قیمت این سینتی سایزر ۸۹۹ دلار میباشد.

Korg MS-20

Korg MS-20

نخستین باری که این سینتی سایزر معرفی شد در سال ۱۹۷۸ بود و یکی از نمادین ترین سینتی سایزرهای مونو در همه ی دوره ها میباشد. این سینت به دلیل طراحی نیمه مدولار شبیه به سینت ARP 2600 در برابر آن ناچیز به شمار میرفت اما رفته رفته به عنوان یک سینت کلاسیک حرفه ای در انجمن های موزیک الکترونیک شناخته شد. MS-20 دارای فیلترهای دوگانه (همه کاره است که امکان ساخت صداهای پیچیده را برای شما فراهم میکند)، FX کشنده، هیت های درام و لید و بیس های بسیار خوب میباشد. برای همین ویژگی های خوب این سینت دوباره در سال ۲۰۱۳ به دست کمپانی Korg بازسازی شد و با قیمتی مقرون به صرفه و در دو اندازه اصلی و کوچک به فروش رسید. قیمت این سینت ۸۶۰ دلار میباشد.

Arturia Minibrute 2/2S

Arturia Minibrute 2/2S

سینت MiniBrute اصلی با چند ویژگی منحصر به فرد و کنترل CV نسبتا ساده بود اما نسخه دوم آن کاملا به یک سینت نیمه مدولار تبدیل شده بود و دارای یک موتور سینت تقویت شده و یک patchbay مینی جک فراگیر است. این سینت در دو نوع عرضه شده است یکی که نسخه استاندارد کلید دار با سکوئنسر سبک کلیدی است و دیگری مدل 2S است که با برداشتن کلیدها و جایگزین کردن پدها تمرکز بیشتری روی استپ سکوئنسر دارد و مانند میدی کنترلر BeatStep است. با اینکه هر دو دارای ویژگی های استپ سکوئنسر و آرپژگیتور هستند، اما مدل 2S عمیق تر است و دارای CV بسیار خوب و کنترل مدولاسیونی است که آن را به یک سینت پایه ایده آل برای داشتن یک ابزار مدولار بزرگتر تبدیل میکند. اگر هدف شما گسترش نیمه ماژولار به سرزمین کامل Eurorack است، بکوشید MiniBrute 2 را با کیس RackBrute سازگار با Arturia برای یک تنظیم زیبا و منعطف جفت کنید. قیمت این سینت ۶۴۹ دلار میباشد.

Behringer Neutron

Behringer Neutron

تجارت سینت بهرینگر بیشتر در جایگاه ادای احترام و شاید تقلید همیشگی از سینتی سایزرهای افسانه ای و بازسازی آنها شناخته شده است. اما این کمپانی آلمانی سینتی سایزرهای اورجینال بسیار خوب Deepmind و Neutron که یک سینت آنالوگ نیمه مدولار با انعطاف پذیری و سازگاری بالا و قیمت مقرون به صرفه است را نیز در مجموعه خودش دارد. شاید Neutron دارای کمبودهایی باشد اما دارای صدایی خوب است. افزون بر این که این سینت صداهای بارزی را تولید میکند، مرموز و شگفت انگیز نیز میباشد. این یک سینت خوب از کمپانی Behringer میباشد که قیمت آن ۳۷۵ دلار است.

Roland System 1m

Roland System 1m

در اصل این یک نسخه بدون کلید از سینتی سایزر System 1 میباشد و قابل نصب بر روی رک مانت است و همچنین یک سینت Plug-Out است که توانایی بارگیری صداها و پریستهای تازه ی رولند از کامپیوتر را دارد. این یک ابزار دیجیتالی منحصر به فرد و با چشم انداز صوتی گسترده است که دارای چندین نقطه اتصال کابل پچ برای به کارگرفتن آن در میان یک Eurorack میباشد و در جایگاه یک پلی سینت دیجیتالی دارای گزینه های جذابی است. توانایی پچ های آن فوق العاده است و تنها محدودیت آن این است که صدا در این مود مونوفونیک میشود. مدل های نرم افزاری سینتی که برای System 1m یا System 1 به دست کمپانی Roland ساخته میشوند دارای انعطاف پذیری بالا هستند و کمپانی رولند با ساخت این سینت رویکرد تازه ای از ترکیب آنالوگ و دیجیتال را به ما نشان داده است که کارشان ستودنی است. قیمت این سینتی سایزر مدولار ۵۵۹ دلار است.

منبع DJCMAG: هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *