لیبل در موسیقی چیست ؟

لیبل در موسیقی چیست ؟

در دسته بندی : آهنگسازی

داشتن حمایت یک شرکت ضبط موسیقی برای بسیاری از نوازندگان و خوانندگان جذاب است. اینکه یک آهنگساز یا خواننده از حمایت کدام ناشر برخوردار است و چه لیبلی بر روی آلبوم او قرار دارد، می تواند باعث افزایش قدرت اثر هنری او شود. اما لیبل در موسیقی چیست و چطور می تواند به پیشرفت خوانندگان و نوازندگان کمک کند؟ آیا وجود امضاء یک شرکت خاص بر روی آلبوم یک هنرمند ارزشمند است؟ چگونه می توان با یک شرکت نشر موسیقی قرارداد بست؟ برای رسیدن به جواب تمام این سوالات، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

لیبل در موسیقی چیست و چه کاری انجام می دهد؟

لیبل در موسیقی چیست

لیبل موسیقی یا ناشر موسیقی، شرکت هایی هستند که از نوازندگان و خوانندگان برای انتشار آثار هنری  آن ها حمایت می کنند و همواره در حال کشف استعداد های تازه هستند. یکی از بزرگ ترین اهداف حرفه ای موسیقیدان ها تبدیل شدن به یک عضو ثابت در شرکت های قدرتمند نشر موسیقی است. اما این نقطه تازه شروع کار است و بعد از آن سفر پر استرس و جدی شما به عنوان یک موسیقیدان شروع می شود.

اهمیت لیبل در موسیقی چیست ؟

شرکت های بزرگ ناشر موسیقی اغلب از تیم ‌های بازاریابی، مطبوعاتی، رادیویی، حسابداری و بخش های مختلف دیگری تشکیل شده اند. وقتی به عنوان یک هنرمند در مسیر پیشرفت قرار می گیرید، به کمک آن ها نیاز پیدا خواهید کرد.

شما برای ادامه مسیر حرفه ای خود به یک تیم خوب و قدرتمند نیاز دارید که در کنار خلاقیت و استعداد فوق العاده شما مسئولیت های تجاری و بازاریابی تولیدات هنری شما را بر عهده بگیرند.

اهمیت لیبل موسیقی و داشتن حامی، تنها زمانی که برای نشر و بازاریابی اثر خود با مشکل مواجه شدید، مشخص خواهد شد.

تفاوت لیبل اصلی و مستقل موسیقی چیست؟

تفاوت لیبل اصلی و مستقل موسیقی چیست؟

در این قسمت از مقاله لیبل در موسیقی چیست ، به بررسی تفاوت بین شرکت های اصلی و مستقل نشر موسیقی می پردازیم.

همه شرکت های موسیقی به یک اندازه مشهور نیستند. برخی از ناشران موسیقی به‌ عنوان  شرکت های مستقل کار می کنند و اغلب با گروه‌ ها و هنرمندانی همکاری دارند که از نظر ژانر خاص‌ تر هستند و طرفداران کمتری دارند. به طور کلی، تفاوت لیبل های اصلی و مستقل این است که لیبل های اصلی موسیقی به گروه بزرگ تری از مخاطبان دسترسی دارند و برای بستن قرارداد، پول بیشتری دریافت می کنند. همچنین این شرکت ها عموما تمایل کمتری برای همکاری با گروه ها یا صدا های غیر معمول دارند. لیبل های مستقل معمولا به اندازه همتایان تجاری بزرگ خود شناخته شده نیستند و پول کافی برای امور تبلیغاتی و بازاریابی هنرمند تحت حمایت خود ندارند.

این نکته را به خاطر داشته باشید که همکاری با یک لیبل موسیقی مستقل می تواند نقطه شروع پیشرفت شما باشد و نفوذ به شرکت های اصلی را راحت تر کند.

بستن قرارداد با یک شرکت قدرتمند نشر موسیقی کار غیر ممکنی نیست؛ اما کمی سخت است.

بهترین روش قرارداد بستن با یک لیبل در موسیقی چیست ؟

حال که می دانید لیبل در موسیقی چیست و می تواند چه تاثیری در پیشرفت حرفه ای شما داشته باشد، باید خود را برای قرارداد آماده کنید. برای رسیدن به این هدف در وهله اول باید مسئولین یک شرکت نشر موسیقی را تحت تاثیر قرار دهید. به طور کلی، تنها یک نقطه قوت مانند صدای خوب یا مهارت در نوازندگی کافی نیست. آن ها اغلب به دنبال مجموعه ای از ویژگی های مثبت در یک هنرمند هستند.

عواملی که امروزه نمایندگان لیبل موسیقی در نظر می گیرند عبارتند از:

  1. این هنرمند چند فالوور در شبکه های مجازی همچون اینستا و تیک تاک دارد؟
  2. محتوای تولید شده او در طول روز چند بازدید و لایک دریافت می کند؟
  3. آیا به راحتی با مخاطبان خود ارتباط می گیرد و اجرای او واقعی به نظر می رسد؟
  4. آیا استعداد خاصی مانند خوانندگی، نوازندگی یا رقص دارد؟

رعایت همین نکات ساده و رسیدن به شهرت در پلتفرم های مختلف می تواند راهگشای شما در این مسیر باشد. در ادامه، نکاتی را بیان خواهیم کرد که به موفقیت شما در این مسیر کمک بیشتری می کنند.

  • پیش از فرستادن دمو بازخورد آن ها را از دیگران بگیرید.

بسیاری از آهنگسازان هنگامی که ترکشان را تمام می کنند، می خواهند آن را به سرعت به لیبل بفرستند. اما این یک اشتباه بزرگ است. این کار نمود مشورت نکردن و نظر نخواستن در کاری است که تجربه ای در آن ندارید و به گونه ای تندروی کورکورانه است. شما باید پیش از ارسال ترک، دمو ترک خودتان را برای چند دوست آهنگساز و شنوندگان حرفه ای موزیک پخش کنید و نظر آن ها را درباره ترک خود بخواهید و از بازخورد و پیشنهادات آن ها بهره ببرید.

لیبل در موسیقی چیست

  • درباره یکسان بودن سبک خود و آن لیبل تحقیق کنید.

اگر شما ترک هارد تکنو خودتان را به یک لیبل ملودیک تکنو مانند Afterlife بفرستید مطمئنا از آن ها پاسخی دریافت نخواهید کرد و یا یک پیام کپی پیست شده خودکار را دریافت می کنید که محتوایی مانند پیام رو به رو را دارد: «ما ایمیل شما را دریافت کردیم و به زودی آن را گوش می دهیم و اگر مطابق سبک و ایده ما بود به شما خبر می دهیم.» اگر تا ۲ هفته پاسخی دریافت نکردید باید بدانید که ترک شما مطابق میل آن ها نبوده است.

  • بهترین کار خود را بفرستید.

آهنگسازان تازه کار معمولا در فرستادن کار های خود بسیار عجله می کنند و بدون آگاهی از این که آیا این بهترین کارشان است یا هنوز جای کار دارد، آن را برای لیبل مدنظرشان می فرستند. در چنین شرایطی، مسئولین آن لیبل با شنیدن همان ثانیه های اول، ترک را رد می کنند. این موضوع قابل درک است که شما علاقه داشته باشد تا خیلی زود موزیک خود را پخش کنید؛ اما فراموش نکنید که عجله در هر کاری نتیجه خوبی نخواهد داشت. برای این کار بهتر است هر زمان که خواستید ترک خود را برای لیبل بفرستید آن را برای یک هفته کنار بگذارید و به سراغ پروژه های دیگر بروید و پس از ۱ هفته دوباره آن را گوش بدهید.

جمع بندی

اکنون دیگر می دانید که لیبل در موسیقی چیست و می تواند چه تاثیری در آینده هنری شما داشته باشد. همان طور که گفته شد، اکثر شرکت های قدرتمند موسیقی در کنار همکاری با افراد مشهور به دنبال کشف استعداد های تازه هستند. اگر بتوانید در پلتفرم های مختلف مهارت خود را به اثبات برسانید، قرارداد با چنین شرکت هایی کار چندان سختی نخواهد بود.

 

 

 

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *