MIDI Remote Script  چیست؟

MIDI Remote Script چیست؟

در دسته بندی : آهنگسازی , نرم افزار

ساخت مپ میدی درونی نرم افزار Ableton چیزی است که این روزها بیشتر کسانی که با Ableton کار میکنند از وجود این ویژگی آگاه هستند. این کار ساده است شما بر روی یک پارامتر با ماوس کلیک میکنید و CTRL + M را فشار میدهید و سپس بر روی میدی کنترلر مورد نظر خود یک ناب، فیدر، کلید را حرکت داده یا فشار دهید تا شماره CC آن کنترل خاص در کنار پارامتر برگزیده شما پدیدار شود، اکنون این پارامتر و کنترل روی دستگاه شما باهمدیگر مچ شده اند و با فشردن دوباره CTRL + M آن را ثبت میکنید.

این ویژگی سودمند امکان سفارشی سازی هر کنترلی را به شما میدهد ولی محدودیتی که اینجا است نمیگذارد شما با یک بار مپ کردن بتوانید در هر پروژه جدید آن را داشته باشید و برای هر پروژه تازه باید از نو میدی کنترلرهای خودتان را مپ کنید. اما برخی از میدی کنترلرها هستند که نیازی به مپ کردن ندارن و یکراست پس از بیرون آوردن از جعبه و وصل کردن آن به کامپیوتر با مپ سفارشی خودشان روشن میشوند و نقشه برداری از کنترل های شما از پیش روی آن برنامه نویسی شده است.

MIDI Remote Script

اینگونه مپ ها به نام اسکریپت یا با نام کامل Control Surface script شناخته میشوند. این اسکریپ ها در برنامه نویسی زبان Python نوشته شده اند که در برنامه Ableton Live یا برخی DAW های برتر دیگر نیز از پیش برنامه آنها نوشته شده است که به هنگام وصل کردن میدی کنترلر یا کیبورد سطح کنترل آنها به سادگی بر روی تنظیمات مپ سفارشی رفته و پیوند ژرفی با DAW و پارامترهای آن برپا میکنند.

بهتر است بگویم که اسکریپت ها ذهن کنترل کننده میدی کنترلر شما هستند که مدارات باز آنها را سفارشی میکنند. این ویژگی است که نمیتوانید با مپ کردن درونی بخش های مورد نیاز و موارد انتخابی خودتان را کنترل کنید و همچنین با هر بار باز کردن برنامه آن به طور خودکار مپ شده میباشد که بیدرنگ آماده به کار است. به کارگیری میدی ریموت اسکریپ ها دسترسی به Ableton با روش های بسیار حرفه ای و پویا تر نیز فراهم میشود که در واقع میتوانید بهترین کارایی یک میدی کنترلر را از آن دریافت کنید.

MIDI Remote Script
remotify.io

اما کاربران همیشه برای نوشتن اسکریپت های سفارشی خودشان چند گام سخت را پیش رو دارند، یک اینکه نیاز به یک برنامه رمزگذار خواهید داشت که در صورت داشتن آن هم شما دوباره باید برنامه نویسی با آن را یاد بگیرید که زمان بسیار زیادی طول میکشد و افزون بر آن باید بیاموزید که چگونه رمزهای نوشته شده خودتان را در چهارچوب API خود Ableton بنویسید تا در آن قابل استفاده باشد که انجام این کار نیز هیچ منبعی برای یادگیری درست حسابی ندارد. بنابراین اگر شما حتی سبک گسترش دهنده نرم افزار هم باشید انجام این کار برای شما هم روند سختی خواهد داشت و اگر شما برای راه اندازی یک میدی کنترلر به شیوه دلخواهتان میخواهید این مراحل سرسخت را پشت سر بگذارید، به شما پیشنهاد میکنیم که بهتر است زمان ارزشمندتان را به آهنگ سازی و آفریدن چیزهای تازه بپردازید و برای ساخت میدی اسکریپت های دلخواه خودتان به سایت https://remotify.io/ بروید و به جای اتلاف وقت با برنامه نویسی و ... در آنجا به صورت کاملا بصری و پیشرفته میدی اسکریپت دلخواه خودتان را بسیازید و با خیال راحت از ویژگی و دستری فوق العاده ای که این سایت در اختیار کاربران Ableton Live‌ گذاشته است بهره‌مند شوید.

منبع DJCMAG: هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *