۵ نکته در آهنگسازی تکنو

۵ نکته در آهنگسازی تکنو

در دسته بندی : آهنگسازی

این روزها هنرمندان موزیک الکترونیک در جهان بسیار زیاد شده اند اما کسانی که در این راه پیروز و سربلند میباشند در گزینش ها و تصمیم گیری های خودشان بسیار دقیق عمل میکنند و این داستان برای آهنگسازان سبک تکنو و دی جی های تکنو (TECHNODJS) نیز همینگونه بوده است. ما در این نوشتار برخی از این نکات درباره گزینش دقیق و تصمیم گیری های حرفه ای در هنگام آهنگسازی را به شما خواهم گفت. سبک تکنو همیشه از سبک های اصلی استیج های اصلی در بزرگترین فستیوال ها بوده است و برای ساخت یک موزیک تکنو خوب و در حد شما باید این نکات را در هنگام ساخت موزیک به یاد بسپارید و پیاده کنید.

گزینش صدای خود را به بهترین سطح برسانید

۱- گزینش صدای خود را به بهترین سطح برسانید

ما همیشه گفته ایم که کمتر بهتر از بیشتر است و شما باید برای ساخت موزیک آرشیو صداهای خود را مجهز به بهترین صداها کنید و پلاگین ها و VST های اضافه را حذف کنید تا هم سیستم شما بهتر کار کند و هم هنگام گزینش صدا بدانید در چه راهی گام برمیدارید و در انبوهی از صداها سردرگم نشوید. این گزینه برای سمپل های شما نیز یکسان است و باید سمپل های خودتان را با بالاترین کیفیت و با بهترین صداها گلچین کنید.

 در آزمودن ساخت صداهای تجربی خلاق باشید

۲- در آزمودن ساخت صداهای تجربی خلاق باشید

ساخت موزیک تکنو بسیار ساده است اما چیزی که برخی از ترک ها را بسیار برجسته میکند ، پیشرفت آکوردها و لوپ هایی است که با برخی از تنظیمات و اتومیشن ها از حالت تکرار درآمده اند و گوش شنونده را برای گوش دادن ادامه موزیک جذب فرامیخوانند و کشش ایجاد میکنند. همچنین بهتر است که شما برای آغاز ساخت موزیک تکنو با کیت درام 909 کار خود را آغاز کنید و افزون بر اینکه چند منبع صدای مرجع و موزیک های مورد علاقه خودتان را به عنوان الگوی خود در ساخت قرار دهید و باید ساعاتی را به دستکاری صداها و آفریدن صداهای جدید و کشف صداهای ناشناس بپردازید.

Reverb و Delay

۳- Reverb و Delay

افکت های دیلی و ریورب از اصلی ترین فاکتورهای فضا سازی و افزودن انرژی به موزیک تکنو هستند و شما باید هنگام کار با این افکت ها بسیار محطاتانه و هوشمندانه عمل کنید. این دو افکت و به ویژه افکت ریورب از سلاح های پنهان ساخت یک موزیک تکنو پر بار و گیرا میباشند. همچنین ترکیب خلاقانه ای این افکت ها با یک اکولایزر که در یک زنجیره و پیش از آنها قرار گرفته باشد میتواند بسیار در اثرگذاری آنها در موزیک کارامد باشد.

بیس لاین

۴- بیس لاین

بیس لاین نیز یکی از المان های اصلی موزیک تکنو است و برای ساخت یک بیس لاین خوب باید موزیک های بسیاری را با دقت و آنالیز بالا بشنوید و گروو های تکان دهنده موزیک های برتر را درک کنید. برای ساخت ی بیس لاین تکنو خوب، شما باید صدای اصلی سینت بیس، طول نت ها و همچنین زمان سکوئنس کردن بین نت ها آن را در نظر داشته باشید زیرا چیدمان و طول نت ها در به وجود آمدن یک گروو خوب در صدای بیس لاین بسیار تاثیر گذار هستند.

 Distortion و Compression

۵- Distortion و Compression

بسیاری از آهنگسازان تازه کار در سبک تکنو معنی استفاده از کمپرسور را درک نکرده اند و دیستورتشن را به اشتباه به کار میبرند. کمپرسور کار فشرده سازی و جلوگیری از پیک های لحظه ای را بر عهده دارد و باعث میشود تا صداها حاضر تر و زنده تر نمایان شوند و صداها کیپ تر پشت سر هم پخش بشوند.

دیستورتشن نیز باید به صورت یک چاشنی برای افزودن اعوجاج و برجسته کردن صداها استفاده شود و این هم مانند کمپرسور باید به صورت بسیار محطاتانه به کار گرفته شود و نخواهید که با یک افکت دیستورتشن دامنه صدا را زیاد کنید و یا اینکه در صدا تغییرات بزرگ ایجاد کنید بلکه باید به صورت یک چاشنی به کار گرفته شود.

منبع DJCMAG: هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *