چگونه از ساخت پادکست درآمد داشته باشیم

چگونه از ساخت پادکست درآمد داشته باشیم

در دسته بندی : دی‌جی

این روزها با وجود دسترسی های زیاد و مقرون به صرفه، ساخت پادکست بیش از پیش آسان شده است و شنوندگان پیگیر موزیک نیز میتوانند به خوبی همراه با هنرمندان مورد علاقه خود به صورت افزایشی رشد کنند و هوش موزیکال خودشان را بدون وجود موانع  سخت گیرانه افزایش دهند. اکنون سوال این است که چگونه میتوانید از این راه درآمد خودتان را بدست آورید. در این نوشتار ما چند نمونه از این نکات برای کسب درآمد از ساخت پادکست را به شما خواهیم گفت تا افراد توانمند در ساخت پادکست بتوانند بازخورد بهتری از این کار دریافت کنند و درآمد کوچکی از کنار پادکست خودشان داشته باشند، برای اینکار نخست شما باید مخاطبان خودتان را بشناسید و دایره مخاطبان خودتان را مشخص کنید و سپس به سراغ کسب درآمد از آن بروید.

ابزار ایده آل حرف اول را میزنند

در آهنگسازی و دی جی ابزارهای استودیویی مانند کیبورد و اسپیکرهای مانیتور و کنترلر دی جی تمرکز اصلی کار هستند اما در ساخت پادکست موضوع کمی متفاوت است و در یک حالت ایده آل شما نیاز به یک لپ تاپ، میکروفون USB مدرن، هدفون و برای بهبود رکورد صدا شاید به برخی از ایزولیترهای صدا و پاپ فیلتر نیاز داشته باشید، نه چیز بیشتری پس، تا جایی که میتوانید برای داشتن کیفیت خوب هزینه کنید.

خروجی خوب بگیرید

این مورد به پیشینه ی آهنگسازی و توانایی میکس و مستر شما بستگی دارد و هرچه تجربه بیشتری داشته باشید میتوانید خروجی بهتری دریافت کنید. در ساخت پادکست شما نیاز به رکورد صداها و تنظیم و چیدمان دقیق و لول بندی بسیار خوب دارید تا شکافی در بین بخش های به هم چسبیده پادکست شما شنیده نشود و بتوانید یک صدای یکپارچه و با گذرهای نرم را داشته باشید که برای انجام این کار به مهارت های میکس و مستر و آهنگسازی نیاز دارید و برای ارتقا دانش خودتان در این زمینه میتوانید از کتاب هنر میکس که در فروشگاه دی جی سنتر موجود میباشد استفاده کنید.

مخاطب سازی

درباره این کار هیچ قانون سفت و سختی وجود ندارد و این بسته به رابط و ارتباط شما با آدم ها میباشد و برای دستیابی به چگونگی انجام درست این کار نیاز به پایدار بودن در بین مخاطبان و زمان گذاشتن دارد که از بزرگترین عوامل ساخت یک جامعه مخاطب برای خودتان میباشد. هنگامی که از درستی و کیفیت محتوای تولیدی خود برای مخاطبان مطمئن شدید میتوانید با پایداری و ثبات خود در ساخت پادکست و زمان دادن به آن خواسته های مخاطبان خود را برآورده کنید و دلیل برای گوش دادن به پادکست های خودتان در ذهن آنها به وجود آورید. به یاد داشته باشید که کیفیت کار و پایداری و پافشاری شما برای تولید منظم محتوا مهمترین فاکتور در این زمینه هستند و هیچ جایگزین دیگری هم برای آنها نیست.

همکاری و تبلیغات

همیشه در هر کاری وجود یک همکاری خوب به رشد دانش و مخاطبان هر دو طرف کمک میکند و باعث میشود تا بهتر دیده بشوید و در نتیجه افراد بیشتری شما را خواهند شناخت و دنبال میکنند که این شبکه با دنبال کردن این همکاری ها میتواند رشد روز افزون داشته باشد. داشتن تبلیغات و گرفتن اسپانسر هم نیز یکی از فاکتورهایی است که از طریق نیروی مالی میتواند به رشد و دیده شدن زودتر شما کمک کند. انجام تبلیغات خوب در یک رسانه ی اجتماعی درخور محتوای شما نیز میتواند مخاطبان زیاد و کسانی را به سوی شما جذب کند که شاید خیلی از کار شما خوششان بیاید ولی به دلیل شناس نبودن و دیده نشدن شما هیچوقت گذرشان به پادکست های شما نخورده باشد و این نیروی تبلیغات و شبکه سازی است که باعث میشود شما بهتر دیده شوید.

ساخت محصولات در رابطه با پادکست ها و پخش گسترده پادکست در شبکه های اجتماعی

شما برای داشتن ارتباطی نزدیک تر با مخاطبان خودتان میتوانید لوگو و طرح های در پیوند با کار پادکست خودتان را بر روی تی شرت، کلاه، دستمال سر، مچ بند و ی حتی لیوان های ماگ چاپ کنید و در کنار فایل های دیجیتالی خود یک محصول منحصر به فرد نیز به مخاطبان ارائه دهید تا بیش از پیش در ذهن و یاد آنها ثبت شوید. همچنین شما باید پادکست خودتان را در صورت امکان به صورت تصویری و همچنین در چند شبکه اجتماعی که مخاطبان روزانه با آنها درگیر هستند مانند یوتیوب، ساند کلود، میکس کلود، تلگرام و ... منتشر کنید و یک کانال در شبکه های اجتماعی پربازدید برای خودتان ایجاد کنید.

منبع DJCMAG : هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *