بازسازی نرم افزاری کمپانی رولند از سینت افسانه ای JD-800

بازسازی نرم افزاری کمپانی رولند از سینت افسانه ای JD-800

در دسته بندی : نرم افزار

به تازگی کمپانی رولند سینتی سایزر افسانه ای خودش JD-800 را که در سال ۱۹۹۲ منتشر کرده بود، را به صورت پلاگین VST نیز منتشر کرد که با یک سلیقه گرافیکی جذاب و بسیار شبیه به سینت اصلی طراحی و ساخته شده است. شما بر روی این پلاگین همانند مدل سخت افزاری اش گستره ای از ناب ها، فیدرها و چراغ های LED چشمک زن را دریافت میکنید که همگی الهام گرفته شده از مدل اصلی میباشند.

در آغاز دهه ۹۰ میلادی سینتی سایزرهای دیجیتالی بر پایه پریست ها بر بازار موزیک چیره شده بودند و چشم انداز خوبی را برای آینده موزیک الکترونیک ساخته بودند و این JD-800 بود که نقطه سرآغاز این دگرگونی بود و دارای یک پنل بسیار بزرگ برای کنترل ها برای افزودن انواع صداها بود و جهان سینتی سایزرها را با یک نقطه آغاز تازه همراه کرد و به عنوان ریشه ی سینت های دیجیتالی شناخته شد.

اکنون نسخه پلاگین نرم افزاری این سینتی سایزر با درهم آمیزی شکل موج های اصلی JD-800 اورجینال و تن صدای درخشنده و پتانسیل صدا سازی بسیار نیرومند این سینتی سایزر نمادین دیجیتالی را دوباره و با قیمتی ارزان تر و در دسترس تر به درون DAW ها راه پیدا کرده است و میتوانید به سادگی به آن دسترسی داشته باشید. گردش کاری یکپارچه، صداهای خیره کننده و افکت های توانمند این سینت از چیزهای مورد علاقه آهنگسازان دهه ۹۰ و پس از آن بودند که JD-800 با نمونه برداری از نسخه اصلی قصد زنده کردن آن صداهای الهام بخش را داشته است و آنها را بهبود بخشیده و به کمال رسانده است. همچنین آن دارای ۶۴ پریست اورجینال از سخت افزار اصلی نیز میباشد که میتوانید با تغییرات در پارامترهای آنها با نهایت لذت با صدا سازی در آن بسیار غرق و سرگرم شوید.

افزون بر اینکه مدل سخت افزاری این سینت گران است و دیگر تولید نمیشود و این پلاگین جای خالی آن را پر کرده است، JD-800 نرم افزاری همچنین سرعت کار و کارکرد ساخت موزیک دیجیتالی را فراهم کرده است که برای موزیسین های کامپیوتری و پرکار بسیار ایده آل میباشد. این پلاگین توسط سیستم تولید صدای ZENOLOGY پشتیبانی میشود که در سال ۲۰۲۰ از آن رونمایی کرد و چیزی مانند ZEN-Core است که از یک رابط دیداری بسیار کار‌آمد بهره میبرد و شما یک سری از کنترل های دوستانه و توانایی تغییر اندازه پنجره دلخواه را نیز همراه با آن دریافت خواهید کرد. همچنین شما بدون اینکه در دردسر بیفتید میتوانید صداها را بیدرنگ عوض کنید بدون آنکه خللی در روند خلاقیت شما ایجاد شود.

تکنولوژی ZENOLOGY همچنین سازگاری با سخت افزارهای بر پایه ZEN-Core مانند JUPITER-X و JUPITER-Xm را بالا میبرد و چه در استودیو و چه در استیج باشید میتوانید صداهای مورد علاقه خودتان را همراه خود داشته باشید. این پلاگین اکنون با همین دو سینت سازگار است و نسخه JD-800 Lifetime Key آن با قیمت ۱۴۹ دلار به فروش میرسد.

 هنگامی که این سینت در دهه ۹۰ منتشر شد، دارای یکسری از تنظیمات و دسترسی هایی بود که به دور از انتظار همگان بود و همانند کیبوردها و سینت های دهه ۸۰ و ۹۰ از جمله Roland D-50، Korg M1 و 01/W و Yamaha SY85 بر روی بازار چیره شده بودند. این پلاگین با فلسفه ی نوین، بهتر ساخته شده است و این نوآوری چیزی بر خلاف روال آن روزها بود و همین کافی است تا کمپانی رولند پس از گذشت ۳۰ سال دوباره JD-800 را به صورت نرم افزاری بازسازی کند و بهبود ببخشد.

منبع Roland

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *