توکن‌های NFT را بیشتر بشناسید

توکن‌های NFT را بیشتر بشناسید

در دسته بندی : آموزشی , دی‌جی , ویدیو


امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، هنر نیز از این پیشرفت مستثنی نبوده و ما روشهای گوناگونی از بیان هنر را می‌بینیم که به صورت دیجیتالی درآمده اند. یکی از روش های رایج فروش و ارائه ی هنرهای مدرن، NFT است که در زمینه ی فروش آثار هنری و احراز هویت دیجیتالی امکانات و پیشرفت خوبی را در صنعت هنر دیجیتال و حتی بازی های رایانه ای ارائه داده و از آینده خوبی برخوردار است. NFT کوتاه شده ی واژگان Non-Fungible Token است و توکن غیر قابل معاوضه نام دارد که گونه ای از رمزنگاری با به کار گیری تکنولوژی بلاک چین است که توانایی تکثیر این آثار وجود ندارد.

 


در این تکنولوژی نوپا شما میتوانید اثر هنری خودتان مانند نقاشی یا موزیک را به فرم NFT درآورده و به صورت یک ارز دیجیتالی مانند اتریوم یا بیت کوین به فروش برسانید. تفاوت خیلی بزرگ NFT با ارزهای دیجیتالی این است که اگر نقاشی شما ۱۰۰ دلار ارزش داشته باشد شما نمیتوانید آن را به واحد های کوچک تر تبدیل کنید و از این رو آنها توکن های غیر قابل معاوضه یا همان NFT نامیده میشوند. برای بهتر فهمیدن این موضوع یک سنگ قیمتی یا نقاشی مونالیزا را نظر بگیرید، از آنها تنها یکی در جهان هست و نه قابل تکثیر و نه قابل تبدیل هستند.

 

بنابراین هویت هنرمند و اصالت کار او ثبت و حفظ خواهد شد و او میتواند اثر دیجیتالی خودش را به سادگی و بدون نگران از کپی رایت شدن و یا دزدیده شدن آن را بفروشد. که در این بین ارزش واقعی اثر حفظ شده و همچنان کمیاب باقی میماند. اکنون چند مورد از فعالیت این هنرمندان را برای شما بازگو خواهم کرد: یک بازی رایانه ای را در نظر بگیرید، در این بازی ها ممکن است شخصیت های کارتونی، فضای پارک و شهر و سینما و خیلی چیزهای دیگر به نمایش دربیایند. برای مطالعه بیشتر در مورد NFT اینجا کلیک کنید.

منبع DJCMAG: هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *