۴ نکته برای ساخت ریمیکس

۴ نکته برای ساخت ریمیکس

در دسته بندی : آهنگسازی

در این نوشتار ما چندین نکته‌ی یک فرایند ریمیکس را از زبان هولین جونز برای شما بازگو میکنیم. همیشه باید به غیر از جنبه های فنی به جنبه های هنری و خلاقانه یک اثر نیز بنگرید.

-با وکال آغاز کنید

با گمان بر اینکه ترک شما وکال دارد. وکال چیزی است که به یک ترک شکل میدهد و این در حالی است که شما آزاد هستید تا به شدت اکسپریمنتال (تجربی) باشید و همه ی صداها را تکه تکه و از نو تنظیم کنید. یکی از روش های ریمیکس این است که ساختار یک ورس یا کورس را ثابت نگه دارید و دیگر بخش ها را تغییر دهید، آن میتواند چیزی مانند یک ملودی یا آکوردهای پشت سر هم یا وکال باشد. بهترین رویکرد ریمیکس کردن از نگاه تجاری این است که وکال را مانند نسخه اصلی نگه داشته و دیگر اجزا را تغییر دهید و بر پایه این روش است که لیبل ها برای ریمیکس هایشان جذابیت بیشتری پیدا میکنند.

همچنین اگر موزیک شما آواز محور است مانند موزیک هیپ هاپ بهتر است که از بیت اینسترومنتال یک بار خروجی بگیرید و دوباره در پروژه ای جداگانه به تنهایی روی وکال ها کار کنید.

-آماده سازی با تمپو

اگر استم های شما به خوبی هماهنگ و سینک باشند ریمیکس کردن بسیار آسان تر میشود. بیشتر DAWهای کنونی توانایی تجزیه و تحلیل تمپو گروهی استم ها را دارند و مانند گذشته نیازی به تکه تکه کردن لوپ ها و کشیدن یا کوتاه کردن آنها ندارید. بنابراین با DAWهای کنونی شما دستکاری سریع تمپو و تند و آرام کردن سمپل ها و قطعات به کاری آسان بدل شده است.

اگر مواد اولیه شما به خوبی هم راستای یکدیگر نیستند و با یک ضرب رکورد نشده باشند شما میتوانید لوپ ها را با استفاده از گزینه ی Beat Grid که یک جدول هماهنگ با تمپو است به سادگی مواد اولیه ریمیکس را باهم مچ کنید.

-نیمی از کار انجام شده است

منظور من این است هنگامی که میخواهید موزیک خودتان را بسازید باید ایده ها را پیاده کنید و همچنین ارنج و میکس آن را نیز انجام دهید. پس هنگام ساختن یک ریمیکس شما در نقطه ای هستید که کسی دیگر این کارها را از پیش روی ترک کرده و به گفته ای شما نیمی از راه را رفته اید و یک پرش بزرگ در فرایند ساخت ترک فراهم کرده است.

بنابراین داده ها و ورودی های شما در پروژه ی ریمیکس آماده هستند تنها کافی است شما با کمی خلاقییت آنها را دستکاری و پس و پیش کنید تا یک ترکیب به روز شده و تازه از موزیک اصلی را دربیاورید. نکته این کار این است که شما به جای نشستن و خیره شدن به صفحه خالی برای سر رسیدن یک ایده و پیاده کردن آن با یک صفحه پر از سمپل و لوپ های آماده روبرو هستید.

-از کسی بازخورد نخواهید

این کمی به پالایش بیشتری نیاز دارد اما چیزی که آشکار است این است که کسی که به شما اعتماد کرده و استم های ترکش را برای ریمیکس به شما داده حتما کارهای شما را از پیش شنیده و میداند که شما نیز نسخه ی ریمیکس خوبی از آن را میسازید. پس شما نیز باید به تصمیمات و توانایی های خود باور داشته باشید و از کسی برای این کار نظری نخواهید جز خود صاحب اثر در صورت نیاز.

همچنین تا جایی که امکانش هست از سازنده اصلی ترک بخواهید که فایل های MIDI پروژه را نیز در اختیار شما بگذارد تا از نظر هارمونیک و ویرایش برخی از ساختارها بهتر عمل کنید و دسترسی بیشتری داشته باشید.

سخن آخر

همیشه بکوشید تا امضای خودتان را در ترک های خروجی خودتان داشته باشید و حس و حال مختص خودتان را در ترک پیاده کنید و از اینکه ترک خود را شبیه یک هنرمند دیگر کنید به شدت خودداری کنید زیرا آن موقع شما دیگر چیز تازه ای را ارائه ندادیه اید و از جذابیت کار شما کاسته میشود.

منبع DJCMAG: هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *