دو کنترلر PARTY MIX II و PARTY MIX LIVE از کمپانی NUMARK

دو کنترلر PARTY MIX II و PARTY MIX LIVE از کمپانی NUMARK

در دسته بندی : دی‌جی , راهنمای خرید

کنترلرهای مدل Party Mix II و Party Mix Live از کمپانی نیومارک دو کنترلر تازه برای نرم افزار سراتو میباشند که در برابر پولی که برای آنها میدهید دارای امکانات زیادی از جمله: کنترل های دی جی، کارت صدا، نمایش رقص نور و... میباشد و همچنین مدل Party Mix Live دارای اسپیکرهای درونی نیز میباشد. این کنترلرها با کامپیوترهای ویندوز و مک و دیگر نرم افزارهای دی جی مانند djay Pro AI و DJ Player Pro سازگار هستند و با آیفون و آیپد شما نیز به خوبی کار میکنند.

در این سطح قیمت شما نباید انتظار زیادی از یک کنترلر دی جی داشته باشید و ممکن است که از ویژگی های زیادی در ساخت آنها چشم پوشی شده باشد، اما این دو کنترلر به ویژه مدل  Live سرگرمی های خوبی و زیادی را برای شما به ارمغان میآورند. مردم گمان میکنند که آن کنترلرهای بزرگ و گران همیشه گزینه بهتری است اما برای کسی که بخواهد موزیک میکس کند وکار خودش را به خوبی بلد باشد همین کنترلرهای ارزان پاسخگو هستند و همچنین فروش بیشتری هم دارند. چنین دستگاه هایی بهترین و ساده ترین روش های پایه برای دی جی کردن را به تازه کارها و دی جی های معمولی ارائه میدهند.

کنترلر مدل Party Mix از کمپانی نیومارک در سال های گذشته یکی از بهترین کنترلرهای کوچک و با ارزش در صنعت دی جی بوده است که قیمتی زیر ۱۰۰ دلار دارد و دارای رقص نور درونی نیز میباشد و این کمپانی اکنون با گذشت ۵ سال نسخه های تازه ای از این سری را منتشر کرده است که Numark Party Mix II و Party Mix Live میباشند.

این حقیقتی گریز ناپذیر است که مدل Party Mix Live  تا چند وقت دیگر همه توجهات را بخودش جلب میکند. این دو مدل در واقع یکی هستند اما با تفاوت اینکه Live دارای اسپیکر درونی میباشد. بنابراین این مقاله نوشته برای هردوی آنها میباشد. کمپانی نیومارک به تازگی کیفیت ساخت مصولات خودش را بالاتر برده است و این دو مدل تازه Party Mix دارای سرسختی بیشتری نسبت به Party Mix اصلی میباشند.

آنها کنترلرهایی کوچک و به اندازه لپ تاپ های ۱۳ اینچی هستند که دارای یک میکسر دو کاناله هستند و مدل اسپیکردار از نظر اندازه و ارتفاع کمی بزرگتر هستند. همه کلیدهای آن سفت و کلیکی میباشند و هر دک نیز دارای چهار پد است که میتوانند بین کنترل Hot Cue ها، لوپ ها، سمپلرها و FX جابجا بشوند، اما کنترل های کشویی تمپو یا گام همانطور کوچک مانند Party Mix اصلی باقی مانده اند.

هرچند، کلیدهای رفتار واینیل دیگر وجود ندارند و همچنین جاگویل ها اکنون به توانایی لمسی مجهز شده اند و شما میتوانید با لمس بالای آنها، سوزن آنها را روی مود واینیل کنترل کنید. افزون بر این ویژگی شما کنترل های فیلتر (فیلتر اکولایزر دو باند) را روی هر کانال در دسترس خود دارید ولی دیگر خبری از ناب میکس هدفون نیست و شما نمیتوانید تنها با هدفون دی جی کنید ولی ای کاش این ویژگی نگه داشته میشد و برای برخی اوقات مانند شب ها در خانه که همه خواب هستند میتوانستیم با به کار گیری این ناب تنها با هدفون دی جی کنیم.

چراغ های LED با روکش پلاستیکی و محفظه ی پروژکتوری چیزی است که در مدل اصلی هم پدیدار شده بود و این چراغ ها توانایی اجرای یک نمایش خوب در اتاق تاریک و کوچک را دارند (شهربازی) که به طرز شگفت آوری هیجان شما را افزایش میدهند. درگاه USB و خروجی های اصلی با جک ۳.۵ میلیمتری، خروجی هدفون و سوئیچ روشن و خاموش اسپیکر برای مدل Live نیز در پهلوی پایین و سمت چپ کنترلرها کارگذاشته شده اند. همچنین هردوی آنها دارای پایه های پلاستیکی گردی هستند که ارتفاع کنترلرها را تا حدی بالا میآورد.

Two controllers Party Mix II and Party Mix Live from Numark

در مدل Live در پهلوی پایینی و دست راست دستگاه شما یک کلید روشن و خاموش همراه با ورودی آداپتور دارید که برای استفاده از بلندگوها باید آداپتور را وصل کنید. اما در مدل بدون بلندگو این سوئیچ و ورودی آداپتور وجود ندارند ولی اگر نخواهید از بلندگوها استفاده کنید شما میتوانید مدل Live را یکراست با USB کامپیوتر روشن کنید. وجود یک جفت اسپیکر استریو در بالای دک ها و درون یک محفظه ی مشبک آن هم در پهنای ۱ اینچی Party Mix Live را به شدت چشمگیر کرده است.

این دو کنترلر دارای نرم افزار Serato DJ Lite میباشند که میتوانید از وبسایت سراتو آن را دانلود کنید و همچنین دستگاه ها پس از اتصال بیدرنگ شناسایی میشوند. نسخه Lite سراتو برای آغاز کار خوب است و دسترسی های خوبی مانند سرویس های استریم TIDAL، SoundCloud Go+،  Beatport LINK و  Beatsource LINKرا فراهم میکند. اما برای داشتن گزینه های بیشتر باید نرم افزار سراتو را به نسخه Pro ارتقا بدهید. اما دستگاه های ویندوز و مک و اندروید و به ویژه iOS به خوبی با پلتفرم های Algoriddim’s djay Pro AI، Virtual DJ و DJ Player Pro کار میکنند. به یاد داشته باشید که برای کار با دستگاه های iOS شما به یک کیت رابط دوربین نیاز خواهید داشت. درباره اسپیکرهای درونی هم باید بگویم که شما نمی‌توانید انتظار یک اسپیکر فول رنج را داشته باشید و برای داشتن صدای بیشتر بخواهد ناب ولوم را تا ته بچرخوانید، زیرا اگر از نیمه بالاتر بروید صدای شما دیستورت میشود ولی آنها برای تمرین کردن و گرم کردن یک مجلس کوچک بسیار ایده آل میباشند.

جاگویل های آنها نرم و خوشدست میباشند و فیدرهای خوبی هم در ساخت آنها به کار رفته است. در نظر داشته باشید که این کنترلرها جنبه آموزشی و سرگرمی دارند و اگر قصد شما پیشرفت کردن است شاید زمان کوتاهی را مهمان شما باشند اما همان لحظات کوتاه هم به شما خوش میگذرد و تجربه خوبی را با هزینه ای کم به دست میآورید. قیمت Party Mix Live صد هشتاد دلار و قیمت Party Mix II صد سی دلار است و با این قیمت در این سطح از کیفیت شما نمیتوانید چیزی بهتر از اینها پیدا کنید. نیومارک برندی قدیمی با تجربه بالا است که دارای محصولاتی مقرون به صرفه میباشد و اگر شما بخواهید کمی بیشتر هزینه کنید و کنترلر دیگری از همین برند با امکانات بیشتر مانند اکولایز ۳ باند، پدهای بیشتر، پاروهای FX، نمایشگرهای درون جاگویل و ... را بخرید، مدل های Numark Mixtrack Pro و Numark Mixtrack Platinum را به شما پیشنهاد میکنم.

منبع DJCMAG: هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *