معرفی چهار کنترلر دی جی زیر ۱۰۰۰ دلار

معرفی چهار کنترلر دی جی زیر ۱۰۰۰ دلار

در دسته بندی : راهنمای خرید

چهار کنترلر دی جی زیر ۱۰۰۰ دلار

هنگامی که میخواهید نخستین کنترلر دی جی خودتان را بگیرید، بازه ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار برای یک تازه کار بسیار ایده آل است که ما جلوتر آن را بررسی کردیم. هنگامی که شما پس انداز خود برای خرید یک کنترلر دی جی را از ۵۰۰ دلار افزایش میدهید و حاضرید حتی تا ۱۰۰۰ دلار هم هزینه کنید، گزینه های متفاوتی را پیش رو دارید و چند مدلی که من در ادامه به آنها اشاره میکنم تقریبا همه چیزهای نیازمند برای یادگیری دی جی را به دست میآورید و وارد قلمرو حرفه ای میشوید.

در این لول کاری، افزون بر اینکه شما کنترلری با کیفیت ساخت بهتر در اختیار دارید بلکه با داشتن نرم افزار کامل و چهار کانال کنترل و همچنین ورودی و خروجی های متعدد میتوانید دستگاه های دیگر مانند پلیر ها یا سمپلر ها و... را هم به آنها وصل کنید و یک اجرای سرشار و پر از خلاقیت داشته باشید.

این کنترلرها معمولا دارای خروجی مستر بالانس برای راه اندازی سیستم های PA با کابل های حرفه ای است. آنها دارای پدهای اجرایی بزرگ و خوب و کنترل های افکت که برخی وقت ها هم افکت سخت افزاری و حتی جاگویل های موتوری در ساخت آنها به کار رفته است.

روی هم رفته آن چیزی که شما برای خرید یک کنترلر میخواهید بیشتر هزینه کنید چیزی است که باعث یادگیری بهتر و کار حرفه ای تر شما میشود. بیایید باهم نگاهی به این چهار کنترلر برتر بیاندازیم.

Roland DJ-707M

-Roland DJ-707M

این کنترلر یک بی ادعای چراغ خاموش است که به خوبی نرم افزار سراتو را کنترل میکند. این کنترلر دارای اندازه ای متوسط با جاگویل های کوچک و یک ساختار سبک وزن است. شاید آن در نخستین نگاه آنچنان چیز خاصی به نظر نرسد اما آن دارای ویژگی هایی است که برای دی جی های پرکار بسیار ارزشمند است.

DJ-707M دارای چهار کانال برای نرم افزار Serato‌ است که به شما امکان اتصال منابع بیرونی را هم نیز میدهد و همچنین دارای دو وردی میکروفون است که هر کدام دارای ۳ باند اکولایزر و FX وکال میباشند. شما کنترل خوبی روی افکتهای سراتو پیدا میکنید و همچنین فیلتر/FX جداگانه نیز بر روی هرکدام از کانال ها وجود دارد. پدهای RGB آن نیز کنترل کننده عملکردهای سراتو هستند و حتی یک درون-سازه سکوئنسر نیز بر روی آن کارگذاری شده است و از همینجا میتوانید به دوش کشیدن اصلات کمپانی رولند را در این کنترلر ببینید.

شما خروجی های بالانس و آنبالانس مستر و خروجی بوث و همچنین خروجی Zone را روی این کنترلر دریافت میکنید. افزون بر اینها میتوانید دو لپتاپ را همزمان باهم برای بک آپ و دی جی کردن به آن متصل کنید. در زیر پوسته این کنترلر شما توانایی تنظیم روی Scences برای مکان هایی که بارها در آنجا پلی میکنید را به همراه چیز های ویژه ای مانند کنترل فیدبک میکروفون، اکولایزر سراسری و کمپرسور و لیمیتر را روی خروجی خود دریافت میکنید.

اگر یک دی جی بزرگ حرفه ای هستید و باید در نهایت پرتابل بودن ابزارتان حرفه ای هم باشد میتوانید این کنترلر رولند را با خودتان به سادگی و بدون نگرانی به هر جایی ببرید و یک اجرای خوب و دیدنی را ارائه بدهید. قیمت این کنترلر ۸۳۹ یورو است.

Traktor Kontrol S4 MK3

-Traktor Kontrol S4 MK3

این یک کنترلر بسیار دوست داشتنی برای کاربران نرم افزار ترکتور است. آن دارای اندازه ای ایده آل با دو جاگویل موتوری است! و همچنین دارای چهار کانال است که هرکدام توانایی دریافت صدای منابع بیرونی را هم دارند و دو کانال هم میتوانند به ورودی های Phono‌ اختصاص یابند.

این کنترلر پایین هرکدام از جاگویل هایش دارای یک نمایشگر کوچک ولی کاربردی است. آن دارای پدهای خوب، فیدرهای تمپو کشیده برای تنظیم دقیق و سریع Bpm، کنترل کامل بر روی FX ترکتور، به علاوه میکسر FX نیرومند که به شما یک گزینه ی گزینش پذیر از چهار FX و فیلتر روی هر کانال میباشد. آن دارای دو کانال میکروفون میباشد ولی هردو یکراست به میکسر میروند و روتینگ جداگانه ندارند. قیمت این کنترلر ۷۹۵ یورو است.

Pioneer DDJ-800

-Pioneer DDJ-800

این کنترلر در اصل یک لول پایین تر از DDJ-1000 است که یکی از بهترین کنترلرهای همه دوره های این کمپانی بوده است. اما تفاوت DDJ-800 این است که تنها دارای دو کانال است و اگر دو کانال برایتان کافی است پس بهتر است همان را برگزینید، زیرا دارای اندازه ای کوچکتر و قابل حمل تر میباشد.

و این به معنای آن است که این میکسر یک طرح کلاب حرفه ای میباشد و دارای افکت سخت افزاری و دک ها و جاگویل های طرح میکسرها و پلیرهای حرفه ای پایونییر بوده که برای کاربران حرفه ای پایونیر بسیار آشنا است، میتوان گفت که جاگویل های آن کنترل مکانیکی و کششی خیلی بهتری در میان این لیست دارد.

شما میتوانید دو منبع بیرونی Line یا Phono که یکراست به میکسر میآیند را کنترل کنید، گرچه این ویژگی در میکسر دو کانال کاربرد کمتری دارد. آن دارای دو ورودی میکروفون با کنترل لول جداگانه ولی با یک اکولایزر دو باند مشترک هستند و دارای سه جفت خروجی مستر، آنبالانس مستر و بوث میباشد. میتوان گفت این کنترلر با قیمت ۸۷۵ یورو یکی از بهترین گزینه ها برای Rekordbox است.

Pioneer DJ DDJ-FLX6

-Pioneer DJ DDJ-FLX6

ارزان ترین کنترلر در اینجا DDJ-FLX6 است که بزرگ شده ی DDJ-400 است و دارای جاگویل های خوب و میکسر چهار کانال است. این کنترلر در میان دیگر کنترلرهای هم قیمت خودش بهترین گزینه است ولی دارای ویژگی های خیلی حرفه ای هم نمیباشد. مزیت خاص آن چیدمان خوب کنترل ها و اندازه بزرگ جاگویل های و طرح آشنای کلاب دی جی پایونیر است.

DDJ-FLX6 دارای ویژگی جالب Merge FX است که برای دی جی های سبک EDM و ساخت بیلدآپ های سریع بسیار ایده آل است. اما آن ورودی AUX ندارد و دارای خروجی های حرفه ای نمیباشد و پدهای معمولی دارد و تک ورودی میکروفون آن اکولایزر ندارد. این میکسر برای تفریح در خانه و باغ و مهمانی های کوچک و همچنین اجرای زنده آنلاین مناسب است ولی برای کاربردهای حرفه ای کم است و از همه مهمتر آن یک کنترلر Rekordbox است.

سخن پایانی

هر یک از این کنترلرها میتواند دربرگیرنده بخش بزرگی از خواسته های شما باشد مثلا یکی از دو کامپیوتر پشتیبانی میکند، یکی دیگر دارای ویژگی های تجهیزات حرفه ای پایونییر است، دیگری یک چهار کانال واقعی با ورودی های لاین و فونو و یک طرح کلاب با ویژگی های خوب و قابل حمل.. هر چهار کنترلر تاثیرگذار هستند و دارای ویژگی های خوب خودشان میباشند، اما آن‌چیزی که به پیشرفت شما کمک میکند و بیشترین تاثیر گذاری را دارد Roland DJ-707M است.

منبع: https://djcmag.net/

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *