بهترین DAWهای رایگان در2021  (قسمت دوم)

بهترین DAWهای رایگان در2021 (قسمت دوم)

در دسته بندی : آهنگسازی , نرم افزار
Tracktion Waveform Free

Tracktion Waveform Free

اکنون یکی از بهترین DAW های رایگان در مارکت موزیک و قطعا یکی از بهترین های آنها با پایین ترین محدودیت Waveform Free است که محصول کمپانی Tracktion Software Corporation میباشد. این نرم افزار نسبت به دیگر نرم افزارهای رایگان محدودیت های کمتری دارد و همچنین از پلاگین های سوم شخص نیز پشتیبانی میکند.

نسخه ۲۰۲۱ این نرم افزار دارای نمای تازه و با تنظیماتی آسان تر و بازه گسترده ای از تمپلیت های پروژه ها برای یک شروع سریع و یادگیری بیشتر میباشد. ویژگی های تازه دیگری هم مانند Range Selection و Ripple Delete و Heal/ Consolidate/Silence در کنار یک ویرایشگر کلیپ مرحله ای افزوده شده اند که برای آسودگی در فرایند ساخت کلیپها میباشد.

این نرم افزار پیشرفت هایی در رابطه با گردش کاری به صورت Actions Panel را نیز فراهم کرده است که به شما اجازه میدهد تا اکشن مورد علاقه یا همان پر کاربردترین عملکردهای خودتان را در لیست اکشن های سفارشی خود بگذارید و دسترسی سریع و ساده ای با یک کلیک به آن داشته باشید. آن همچنین میتواند کیبورد کامپیوتر شما را به عنوان یک میدی کیبورد به کار بگیرد.

روی هم رفته شما از توانمندی این DAW رایگان شگفت زده خواهید شد و با خودتان میگویید چرا زودتر آن را پیدا نکردم و همچنین هر زمان که خواستید میتوانید آن را به نسخه Pro ارتقا دهید.

Akai MPC Beats

Akai MPC Beats

ابزارهای استودیویی کمپانی Akai از دهه ۸۰ تاکنون بخش بزرگی از پروژه های موزیک را ساخته و پرداخته اند و به سازندگان موزیک الکترونیک به ویژه آهنگسازان هیپ هاپ با محصولاتی مانند MPC60 و دیگر MPC ها ، کمک های زیادی کرده و الهام بخش آنان بوده است.

اکنون MPC Beats رایگان آمده است تا همه را با روند کاری MPCهای افسانه ای آشنا کند. این DAW دارای یک شبکه ۴ در ۴ درام، پیانو رول، یک جستجوگر و یک پنجره برای ویرایش سمپل میباشد، که هر زمانی بخواهید جابجایی بین این نماها به سادگی و سریع انجام میشود.

اگر تازه کار باشید این نرم افزار به شما در ساخت بیت و یادگیری روند کار کمک میکند و همچنین ۲ گیگابایت کتابخانه رایگان نیز در اختیار شما میگذارد تا بتوانید با برخی از شناخته شده ترین کتابخانه های صدا، یعنی MPC Expansion Pack پروژه های خودتان را بسازید.

همچنین افزون بر کیت های درام، پلاگین های ساز Bassline، Tubesynth و Electric و ۸۰ پلاگین FX نیز از مجموعه Air Effects برای شما بارگذاری شده است. بنابراین هر چیزی که برای ساخت، میکس و مستر نیاز داشته باشید را در اختیار خواهید داشت.

شما همچنین امکان کنترل DAW با هر کنترلر شایسته ای از جمله کنترلرهای خود این کمپانی را دارید و این DAW برای بسیاری از کسانی که اتومپ را برای پارامتترهای زیادی به کار میگیرند ایده آل است و روند ساخت را آسان میکند. دیگر ویژگی های این نرم افزار میتوان به دو ترک استریو صدا و هشت ترک میدی و ساز اشاره کرد که از فرمت های VST و AU پشتیبانی میکنند و همچنین میتوانید خود این نرم افزار را به عنوان یک پلاگین در DAW دیگری به کار ببرید.

BandLab Cakewalk

BandLab Cakewalk

DAW قدیمی و شناخته شده Sonar چند سالی بود که روند خوبی نداشت و رو به ورشکستگی بود تا اینکه به دست BandLab نجات یافت و با نام تازه Cakewalk دوباره به بازار آمد.

Cakewalk اشاره روشنی به نرم افزار مرجع پیشین دارد و سابقه طولانی و تاثیرات آن در این DAW دیده میشود که تنها برای ویندوز در دسترس میباشد. شما میتوانید ترک های صوتی و میدی و لوپ و AUX بی نهایت داشته باشید و Skylight UI نیز به خوبی سفارش پذیر است بنابراین میتوانید رابط کاربری را درخور گردش کاری خود تغییر دهید.

این DAW از پلاگین های فرمت VST3 پشتیبانی میکند و این یعنی شما در گسترش لیست سازها و افکت های خود دردسری ندارید و همچنین پشتیبانی از نمایشگر لمسی و موتور میکس ۶۴ بیت ویژگی های برتر دیگر این نرم افزار میباشد. اکنون راهی برای ارتقا Cakewalk وجود ندارد اما با این همه ممکن است هیچگاه به آن نیازی نداشته باشید.

منبع دی جی سنتر: هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *