مروری بر زندگی Daft Punk

مروری بر زندگی Daft Punk

در دسته بندی : معرفی هنرمندان

گروه Daft Punk یک جفت موزیسین سبک الکترونیک فرانسوی می باشند که در سال ۱۹۹۳ در پاریس با هم آشنا شدند و این گروه را تشکیل دادند. Guy-Manuel de Homem-Christo و Thomas Bangalter جفت سازنده این گروه هستند. این گروه با تلفیق المان های موزیک هاوس به همراه سبک فانک، تکنو، دیسکو، راک و سینت پاپ به موفقیت های بسیاری دست یافتند. آنها روی هم رفته ۴۳ بار نامزد دریافت جایزه شده اند و ۱۳ بار نیز موفق به کسب بهترین جوایز موزیک جهان مانند American Music Awards، Billboard، Grammy، MTV Europe شده اند که در میان این جوایز آنها ۶ جایزه گرمی را در کارنامه خودشان ثبت کرده اند!

این گروه از سال ۱۹۹۹ در بیشتر مکان های همگانی با کلاه ها و لباس و دستکش رباتیک ویژه ای پدیدار می‌شدند و کم پیش میآمدند که مصاحبه ای انجام دهند یا در برنامه تلوزیونی دیده شوند. آنها از سال ۲۰۰۶ به دست Pedro Winter (که با نام Busy P نیز شناخته می‌شود) مدیریت می‌شدند که سرکرده لیبل Banger Records است.

این دو پس از پایان‌بخشی به گروه ایندی راک Darlin آزمایش با درام ماشین ها و سینتی سایزرها را آغاز نمودند. نخستین آلبوم استودیویی آنها Homework نام داشت که در لیبل Vigin Records در سال ۱۹۹۷ منتشر شد که با تک آهنگ های Around the World و Da Funk پشتیبانی شد و به موفقیت رسید.

دومین آلبوم آنها Discovery نام داشت و موفقیت های بیشتری به دست آورد و تک آهنگ های One More Time،‌ Digital Love و Harder, Better, Faster, Stronger در این آلبوم به ترک های هیت تبدیل شدند و بسیار درخشیدند.

این گروه در مارس سال ۲۰۰۵ سومین آلبومشان به نام Human After All را منتشر کردند که با انتقادهای متفاوتی روبرو شد، هرچند تک آهنگ های Robot Rock و Technologic در انگلستان موفقیت های بسیاری را به دست آوردند.

Daft Punk در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ تورهای زیادی برگزار کرد که آلبوم Alive 2007 را در این تورها اجرا و منتشر کردند که برنده بهترین آلبوم الکترونیک / دنس در جوایز گرمی شد که به همراه فیلم Tron: Legacy به عنوان موزیک متن فیلم نیز پخش شد.

Daft Punk در سال ۲۰۱۳ لیبل Virgin را ترک کرد و به Columbia Records رفت تا چهارمین آلبومشان Random Access Memories را منتشر کند. این آلبوم بسیار مورد ستایش قرار گرفت و تک آهنگ Get Lucky که به همراه Pharrell Williams ساخته شده بود به جمع ۱۰ ترک برتر در ۳۲ کشور پیوست و در سال ۲۰۱۴ برنده ۵ جایزه گرمی با عناوین گوناگون شد.

در سال ۲۰۱۶ نیز با تک آهنگ Starboy که یک همکاری با The Weekend بود آنها توانستند به نخستین رتبه شماره یک خود در چارت ۱۰۰ ترک برتر بیلبورد دست پیدا کنند و همچنین مجله رولینگ استون نیز آنها را در رتبه ۱۲ لیست ۲۰ نفره بهترین گروه های دو نفره در تمام دوره ها قرار داد.

Guy-Manuel de Homem-Christo و Thomas Bangalter در سال ۱۹۸۷ در مدرسه Lycée Carnot در پاریس باهم آشنا شدند و پس از دوستی بایکدیگر از همان دوران کار ضبط دمو را آغاز کردند و سرانجام این کارشان آنها را به سوی تشکیل گروه بر پایه گیتار Darlin‌ سوق داد و به همراه Brancowitz این گروه را تشکیل دادند. این سه نفر پس از تک آهنگ The Beach Boys نام تجاری خودشان را رسمی کردند ولی پس از مدتی Bangalter گفت که احساس می کند کار بزرگی نکرده است و این یک چیز متوسط است و از همان جا بود که دوره کوتاه این گروه ایندی راک به سر آمد و آن دو نفر گروه Daft Punk را تشکیل دادند و به تجربه و ساخت موزیک با درام ماشین ها و سینتی سایزرها روی آوردند.

در سالهای پس از همکاری با The Weekend در ترک Starboy ، بانگالتر و هومم-کریستو به عنوان آهنگساز در چندین پروژه به صورت انفرادی کار کرده اند و یک نمونه از این کارها در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷ منتشر شد که گروه استرالیایی Parcels آهنگ Overnight كه توسط Daft Punk تهیه آهنگسازی شده بود را منتشر كرد. در فوریه ۲۰۱۹، اعلام شد که Daft Punk یک نمایشگاه هنری الکترونیکی را در Philharmonie de Paris برگزار می کند که دربردارنده لباس ها، گیتارها و دیگر ابزارهای مختلف بر پایه موضوع آهنگ "Technologic" این دو تن بود.

این گروه پر آوازه و شناخته شده و دوست داشتنی در سطح جهان در ۲۲ فوریه سال ۲۰۲۱ ویدئویی با عنوان Epilogue منتشر کردند که بخشی از فیلم Daft Punk’s Electroma را به نمایش گذاشت که در این ویدئو این دو نفر که همیشه با ظاهر ربات دیده شده اند در صحرایی هستند و یکی از این ربات ها(Bangalter) که  قصد جدایی دارد در حال دور شدن از دیگری است و دیگری نیز می خواهد پیش از رفتن او به خودش پایان بدهد و از او میخواهد تا پیش از رفتنش سوئیچ خاموشی و تخریب او را بزند و پس از روشن شدن شمرش معکوس تخریب، شروع به پیاده روی در صحرا و دور شدن از دیگری میکند تا منفجر شود!

ربات قد بلند که خودش را منفجر میکند و همیشه با کلاه‌خود نقره ای دیده شده Thomas Bangalter و ربات قد کوتاه تر و با کلاه‌خود طلایی دیده میشد Guy-Manuel de Homem-Christo بودند و آنها در اوج و پیش از آنکه به رکود بروند به این گروه و فعالیت Daft Punk پایان دادند، اما احتمالا به صورت انفرادی قصد انجام کار را خواهند داشت.

منبع دی جی سنتر : هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *